AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #1 Skrevet 16. juni 2020 Jeg har aldri klart å godta mitt naturlige jeg 😔 Mest fordi jeg egentlig ikke har noe farge på vipper og bryn, eller de er helt lyse blonde. Så jeg har alltid farget bryn og vipper, som ung brukte jeg veldig mye sminke, nå bruker jeg bare selvbruning og maskara. Jeg har tenkt mer og mer på at jeg burde være "meg selv", men aner ikke hvilke farger som vil passe meg . Jeg er veldig lys og huden min er omtrent gjennomsiktig, ser alle blodårer og rødheter... Noen andre her som er som meg og har tips til farger på klær som kan få oss til å stråle litt ? Blir IKKE brun i sol , blir bare brent og får litt fregner. Anonymkode: fae3b...ae2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #2 Skrevet 17. juni 2020 Det finnes jo fargeskalaen som viser hva du kan kle, men en skal jo trives med fargene også. Hold deg unna rosa/rødt. svart og veldig mørke farger, de gjør deg bare blekere. Grønt, lilla, oransje, lyseblå, brunt kan være fint.Men igjen, bruk det du trives med. Anonymkode: 70c65...2e0 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #3 Skrevet 17. juni 2020 Jeg har også rødt hår og lys hud. Jeg har ganske lyst rødt hår og grønne øyne. Jeg bruker mest jordfarger og svart. Oker og grønn er farger som passer godt til både håret og øynene. Jeg har ofte svart bukse og en t-skjorte i jordfarge på jobb, og har fått tilbakemelding på at det er fine farger til meg. Jeg har også brukt MYE tid på å være misfornøyd med eget utseende og farge. Men nå, som 34åring har jeg akseptert at det er lite å gjøre med det, men at de riktige fargene på klær gjør at man føler seg mer vel Anonymkode: d84ac...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 Hei. Jeg har også svært lys, gjennomsiktig hud og rødt hår. Fregner og blir lett solbrent, men passer på når solen titter frem. Jeg har funnet ut at jeg kan bruke alle farger, så lenge nyansen er riktig. Og søker gjerne på nett en sjelden gang etter inspirasjon "red hair makeup" og "red hair clothes" og så er det bare å finne noenlunde likt utgangspunkt som en selv har. Du kan også stråle med rødt hår og lys hud 🙂 Anonymkode: 268fc...b45 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #5 Skrevet 17. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes jo fargeskalaen som viser hva du kan kle, men en skal jo trives med fargene også. Hold deg unna rosa/rødt. svart og veldig mørke farger, de gjør deg bare blekere. Grønt, lilla, oransje, lyseblå, brunt kan være fint.Men igjen, bruk det du trives med. Anonymkode: 70c65...2e0 Dette er en sannhet med modifikasjoner. Jeg har slike farger og jeg kan love deg at både lyseblå, alle lillatoner og nesten alle brun-, grønn- og oransjetoner får meg til å se kjempeblek ut. Lyse, kalde rosatoner, derimot, er noe av det som får meg til å se mest opplagt ut. Cerise er også en vinner, sammen med kalde mellomgrønne toner, rustrød, marineblå og okergul. Jeg skulle ønske jeg ikke var oppvokst med beskjeden om hvor stygg jeg kom til å være i rosa og hvor utrolig fin jeg ville være i mosegrønn, oransje og brun (jeg sier ikke at du har sagt dette, bare alle rundt meg). Da hadde jeg turt å bryte disse såkalte sannhetene om hva rødhårede kler for lenge siden. TS, det er sånn at man faktisk bare må prøve ulike farger og nyanser mot sin egen ansiktshud - også vi rødhårede. Hva du vil kle og ikke finnes det ikke noe fasitsvar på 😊 Anonymkode: af99a...229 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #6 Skrevet 17. juni 2020 Jeg har ikke helt rødt hår, men veldig jorbærblondt hår kombinert med veldig lys "gjennomsiktig" hud og fregner. Som regel så holder jeg meg til juveltoner når det kommer til klær, men i det siste har jeg begynt å prøve ut litt sterke og lysere farger og hvitt. De eneste fargene jeg holder meg totalt unna er gul og oransje Sommeren er et herk med mine hvite bare legger med røde solbrentflekker, men om vinteren så er hudtonen min (vår) helt fantastisk pen og er en fin kontrast til omgivelsene Anonymkode: 7bf0f...9b9 2
tentaclemaiden Skrevet 17. juni 2020 #7 Skrevet 17. juni 2020 Synes ikke jeg kler noe av det jeg skal «etter boka» passe i. Så jeg tar på meg det jeg selv synes er fint. Mannen synes jeg er fin i svart, gir en tøff kontrast til den lyse huden og røde håret. 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #8 Skrevet 17. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er en sannhet med modifikasjoner. Jeg har slike farger og jeg kan love deg at både lyseblå, alle lillatoner og nesten alle brun-, grønn- og oransjetoner får meg til å se kjempeblek ut. Lyse, kalde rosatoner, derimot, er noe av det som får meg til å se mest opplagt ut. Cerise er også en vinner, sammen med kalde mellomgrønne toner, rustrød, marineblå og okergul. Jeg skulle ønske jeg ikke var oppvokst med beskjeden om hvor stygg jeg kom til å være i rosa og hvor utrolig fin jeg ville være i mosegrønn, oransje og brun (jeg sier ikke at du har sagt dette, bare alle rundt meg). Da hadde jeg turt å bryte disse såkalte sannhetene om hva rødhårede kler for lenge siden. TS, det er sånn at man faktisk bare må prøve ulike farger og nyanser mot sin egen ansiktshud - også vi rødhårede. Hva du vil kle og ikke finnes det ikke noe fasitsvar på 😊 Anonymkode: af99a...229 Jeg har ikke rødt hår, men har svært lys hud, og kjenner meg igjen i fargene du skriver om her. Lyse rosatoner, grønne farger, pastellgul kler jeg veldig godt. Knallrød, blå, beige, brunt, kler jeg overhodet ikke. Ser ut som et spøkelse rett og slett. Anonymkode: 05cfb...ef5 2
OppNedPåAlt Skrevet 18. juni 2020 #9 Skrevet 18. juni 2020 Jeg har rødt hår og lys hud, lyse fregner om sommeren. Jeg farger øyenbryna, det gav meg en fin fasong til ansiktet og har ikke angret siden. Bruker stort sett bare mascara når jeg sminker meg til hverdags, men sminker jeg meg til fest så varierer jeg øyenskygger og prøver meg frem. Jeg har ingen anelse om hva som passer meg og min hud av farger, jeg prøver noe og hvis jeg liker det så passer det! Liker jeg det ikke, passer det ikke Merker at nå på sommeren er ikke svarte skjørt så veldig fint på meg, da jeg enda har litt for bleke legger. Kontrasten blir så stor. Men jeg er jo glad i farger så ingen problem! Det viktigste er å føle seg vel, hvis du føler deg vel i noe, stråler du, og da spiller det ingen rolle på farge og fasong på noe 🥰
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #10 Skrevet 18. juni 2020 Du er bare pen på en annen måte. Lær deg å akseptere det, og finne noe som passer til de fargene du har. Syns det høres fint ut jeg. Virkelig Også tror jeg du overdriver litt, og rakker ned på deg selv, helt unødvendig. Anonymkode: 0355b...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #11 Skrevet 19. juni 2020 På 16.6.2020 den 15.55, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri klart å godta mitt naturlige jeg 😔 Mest fordi jeg egentlig ikke har noe farge på vipper og bryn, eller de er helt lyse blonde. Så jeg har alltid farget bryn og vipper, som ung brukte jeg veldig mye sminke, nå bruker jeg bare selvbruning og maskara. Jeg har tenkt mer og mer på at jeg burde være "meg selv", men aner ikke hvilke farger som vil passe meg . Jeg er veldig lys og huden min er omtrent gjennomsiktig, ser alle blodårer og rødheter... Noen andre her som er som meg og har tips til farger på klær som kan få oss til å stråle litt ? Blir IKKE brun i sol , blir bare brent og får litt fregner. Anonymkode: fae3b...ae2 jeg har veldig lys hud og rødbrunt hår. Men jeg har farge på vipper og bryn, og brune øyne, så vi har ikke helt like farger. Men det som er felles for alle med veldig lys hud synes jeg, er at det er ikke fint med veldig skarpe, klare farger og neonfarger. Sort fungerer synes jeg, men ikke marineblått. Generelt kler nok de fleste rødhårede farger med varm undertone, og de må være litt mye. De kan godt være mørke, men ikke harde. Jeg bruker mye svart likevel, men da velger jeg alltid et stoff som er litt mykt eller fuzzy - jeg bruker svart mohair eller ull, men ikke blanke, shiny stoffer. Jeg har tatt fargeanalyse et par ganger, og det ender alltid med at jeg kler best varme høstfarger. I tillegg kler jeg lyse blåfarger, selv om det ikke er i paletten min, og det er nok fordi blått er komplementærfarge til hårfargen min. Hvis din hårfarge er lysere rød, tenker jeg at du sannsynligvis kler lysere nyanser av varme farger - varme solgule farger, korall, fersken, tomatrød, krydderfarger. Tipper du kler lyseblått og mellomblått, men ikke marineblått. Ikke jordbærrød men tomatrød. Ikke neongul, men sennepsgul, ikke rosa men fersken. Anonymkode: bd2f0...51a 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #12 Skrevet 19. juni 2020 På 17.6.2020 den 10.25, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har også svært lys, gjennomsiktig hud og rødt hår. Fregner og blir lett solbrent, men passer på når solen titter frem. Jeg har funnet ut at jeg kan bruke alle farger, så lenge nyansen er riktig. Og søker gjerne på nett en sjelden gang etter inspirasjon "red hair makeup" og "red hair clothes" og så er det bare å finne noenlunde likt utgangspunkt som en selv har. Du kan også stråle med rødt hår og lys hud 🙂 Anonymkode: 268fc...b45 helt enig. Og så er det viktig å finne ut om du kler best de varme eller kalde undertonene. Jeg tror at undertonen er varm for de aller fleste med rødt hår, men det kan godt være jeg tar feil. Google color analysis red hair fair skin så får du opp mange gode eksempler. Det er mange som sier unngå sånn og sånn farge, for da ser du blek ut. Men gjøre det noe egentlig??? du er blek, og det kan være kjempestilig. Du kommer aldri til å klare å skjule at du er blek uansett, så det beste er å omfavne det. Det er jo dødslekkert med en mørk leppestift som kontrast til lys hud, selv om den får deg til å se blekere ut. Du skal ikke unngå en farge bare fordi den understreker at du er blek, men det er viktig at den ikke får deg til å se trøtt og dradd ut, og med mørke ringer under øynene. Og da tror jeg de fleste med rødt hår vil finne at trikset er å unngå kalde farger. Fargeanalyse begynner med at de holder et stykke sølvfolie og så et stykke gullfolie opp mot ansiktet. Da ser du ganske rast om det er den kalde sølvfargen eller den varme gullfargen som får deg til å se fresh og våken ut, og det styrer om du bør holde deg til kalde eller varme farger. Anonymkode: bd2f0...51a 1
Helgeline Skrevet 21. juni 2020 #13 Skrevet 21. juni 2020 (endret) Har ikke rødt hår, men har interessert meg for farger og også fargeanalyse. Mener jeg kom over en fb-side der det ble hevdet at noen få med flammende rødt hår kan tendere mer mot kalde farger. Skal se om jeg greier å finne det... Rødt hår og lys hud er fint og spennende. Vær glad du ikke er ung på 80-tallet, da skulle vi alle være brune. Blir ikke brun jeg heller, selv med brunt hår og brune øyne. Får fregner bare... men er heldig som ikke blir lett brent heller. Edit: Siden heter fargeporten på fb og Pinterest. Endret 21. juni 2020 av Helgeline 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #14 Skrevet 21. juni 2020 Google bilder av Marcia Cross og se hvordan hun sminker seg og velger farger på klær? Enig i at cerise og lys rosa er pent. Grangrønn og marine, litt kjøligere farger. Tomatrød og oransje blir hissig mot egne farger. Anonymkode: 837b2...124 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #15 Skrevet 22. juni 2020 Jeg har rødt hår (mellomrød/gyllenrød nyanse), grønne øyne og lys hud (ikke veldig lys/"gjennomsiktig") med lyse fregner. Fargen jeg kler definitivt best er klarrød, dernest burgunder og vinrøde nyanser. Kler veldig godt mørkerosa, oransje (de lysere variantene av oransje), mørke korallfarger, lysere lillafarger, kamel, mørkegrønne og militærgrønne nyanser, mørkegrå. Kler også svart, men bruker lite. Hvitt og lyse farger blir for blasse for meg, slik at mine egne farger blir for dominante. Kler overhodet ikke blått, gult og brunt. Jeg kler typisk kraftige og varme farger best. Hvilke farger man kler best som naturlig rødhåret vil som vist i svarene over variere veldig etter nyanse på hårfargen, hudfarge og øyefarge. Ser likevel at de aller fleste rødhårede kler svært godt burgunderrøde/vinrøde nyanser og ulike nyanser av grønt (gjerne mørkegrønne varianter). Ellers må man bare prøve seg frem med ulike farger og se hvilke farger som står best til hudtone og hårfarge. Anonymkode: 8cd7c...385
Perelandra Skrevet 22. juni 2020 #16 Skrevet 22. juni 2020 Har rødt hår, lys fregnete hud og blå øyne. Jeg kler meg mest i klare juvelfarger, særlig varianter av lilla og grønt, men også turkis, ulike blåfarger, gult og vinrødt. Farger jeg aldri bruker er hvitt, beige, brunt eller grått, og heller ikke lyse pasteller. Sort kan jeg gjerne bruke sammen med andre farger, men ikke alene, og helst ikke opp mot ansiktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå