Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som egentlig er ganske grei men iblant endrer hun seg og blir litt frekk og spydig mot meg- det skjer ikke så veldig ofte derfor har jeg ignorert det og ikke latt det gått særlig innpå meg.- all den tid det bare skjer sporadisk. Men når det skjer er det så uventet at jeg nesten hadde glemt at hun har gjort slik tidligere også. Og jeg tenker at det skjer ofte etter at hun har vært sosial med spesifikke personer uten at jeg kan vite nøyaktig hvem og ikke har jeg spurt heller - da jeg vet hun sosialiserer med flere andre og har ikke til hensikt å spørre henne ut.

Det som skjer er at hun kommenterer veldig direkte- ja foreldrene dine har vel mer enn nok penger og kan ikke jeg få de klærne av deg spør hun og gjør liksom om stemmen sin til barnestemme mens hun spør bedende- " du har jo så mange av dem og da kan vel jeg få en?" Og hvis jeg betaler i kassa med en stor seddel- store øyne og " hvor har du fått den seddelen fra?"

" og " Du er alltid snill mot alle du Kari" og-" Hvorfor er du så snill?" - hvis jeg har hjulpet noen andre med noe og kommer til å nevne det. Nesten som om hun går til angrep på hele min personlighet. Etterfulgt av taushet og at da er diskusjonen på et vis ferdig. Og jeg blir så nedbrutt etter slike episoder og ender med at jeg da tar litt avstand til henne  treffes ikke på ei  lang lang stund . Og da er hun som før igjen

Andre som har erfart lignende?

Anonymkode: 16d34...908

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er ikke ei venninne av deg. Det der er ei som er ute etter ressursene dine. Kvitt deg av med henne.

Skrevet

Huff, hun snakker så nedlatende til deg. Nei sett ned foten og sett grenser og bare avslutt vennskapet 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok også de tanker men siden hun bare er slik en sjelden gang lurer jeg på om hun er påvirket av andre til å bli sånn. Ved at hun da bærer i seg en form for irritasjon som hun lar gå utover meg. Eller at hun rett g slett har vært sammen med andre og ser meg i et annet lys og irriterer seg over at jeg nærmest oppfører meg selvutslettendefrom og snill som hun da tydelig insinuerer uten å klare å sette nærmere ord på det. Jeg er kanskje en kjedelig person men hadde jeg fortalt henne dette hadde hun sikkert blitt enda mer irritert på meg eller sagt at hun ikke husket å sagt noe slikt.

Btw - kanskje jeg som tenker for mye. Jeg har ikke så mange venninner - er ikke typen til å ha det og jeg har ikke lyst til å droppe henne for at hun er slik et par ganger i året- ellers i året finnes hun jo ikke tiggende eller kverulerende men oppfører seg slik en venninne bør (som om det er noe fasit,ironi)

Nei det er som hun får blackout bare en sjelden gang- når jeg minst aner det men forstår at jeg bør sette henne på plass når det skjer ved å sette grenser for meg selv. Si nei.

Ts

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok også de tanker men siden hun bare er slik en sjelden gang lurer jeg på om hun er påvirket av andre til å bli sånn. Ved at hun da bærer i seg en form for irritasjon som hun lar gå utover meg. Eller at hun rett g slett har vært sammen med andre og ser meg i et annet lys og irriterer seg over at jeg nærmest oppfører meg selvutslettendefrom og snill som hun da tydelig insinuerer uten å klare å sette nærmere ord på det. Jeg er kanskje en kjedelig person men hadde jeg fortalt henne dette hadde hun sikkert blitt enda mer irritert på meg eller sagt at hun ikke husket å sagt noe slikt.

Ts

Nå gaslighter du deg selv.

Du har ingen skyld i hennes tigging og dårlige oppførsel.

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Btw - kanskje jeg som tenker for mye. Jeg har ikke så mange venninner - er ikke typen til å ha det og jeg har ikke lyst til å droppe henne for at hun er slik et par ganger i året- ellers i året finnes hun jo ikke tiggende eller kverulerende men oppfører seg slik en venninne bør (som om det er noe fasit,ironi)

Ts

Hmm, jeg tror det kommer frem hva hun egentlig mener om deg etter og ha vært sammen med disse andre venninnene. 

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er som hun får blackout bare en sjelden gang- når jeg minst aner det men forstår at jeg bør sette henne på plass når det skjer ved å sette grenser for meg selv. Si nei.

Ts

Er det sånn at tiggingen hennes har betalt seg for henne? Har du gitt henne det hun så gjerne vil ha av dine ting?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...