AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #1 Skrevet 16. juni 2020 Hei dere. Jeg skal jobbe MYE de neste to ukene. Tenkte å spørre et familiemedlem om hun kan passe hunden mens jeg jobber. Jeg kan gjerne hente han etter jobb av og til, men at han er fast hos henne. (Om ikke så har jeg en reserveløsning altså, men vet at han liker seg godt hos henne) Er det greit at hun får 1000 kr for det? Hva tenker dere? Anonymkode: 3d1e8...d13
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #2 Skrevet 16. juni 2020 Jeg hadde gladelig passet en hund gratis, men så elsker jeg hunder. Har hun et godt forhold til hunden, så vil jeg si 1000 kr er greit 🙂 Anonymkode: 8ee3e...777
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #3 Skrevet 16. juni 2020 1000 kr for 2 uker?? Anonymkode: d1bfe...add 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #4 Skrevet 16. juni 2020 Jeg hadde satt mest pris på en oppmerskomhet når passet var over. Men slike ting er det jo veldig greit å avtale. Hva vil du eventuelt ha for å passe hunden i 14 dager? Anonymkode: e58aa...5e8 1
annebanane Skrevet 16. juni 2020 #5 Skrevet 16. juni 2020 Jeg synest 1000kr er ganske lite for to hele uker når hunden i utgangspunktet skal være der hele døgnet hver dag (slik jeg forstår innlegget). Hadde det bare vært de 7-8 timene du var i vanlig tid på jobb hadde det kanskje stilt seg litt annerledes - men her forventes jo det langt mer enn bare smålufting, noe mating og sosialisering ett par timer. Er familiemedlemmet vane med hunder i hjemmet og koser seg uansett kan det være nok for personen, men ville egentlig ha doblet summen. Med det du jobber inn de to ukene burde du fint ha råd til det. 4
Baktusen Skrevet 16. juni 2020 #6 Skrevet 16. juni 2020 Synes kanskje det var litt knapt.. og du ønsker jo mye at hun skal ha hunden hele døgnet,ikke bare mens du er på jobb.. utgangspunkt i 200kr døgn, 150kr bare mens du er på jobb. Hvis vedkommende bare er hjemme hele dagene og kjeder seg ville jeg trukket fra litt for det. Og hvis dere er veldig nære venninner, i den grad at du hjelper henne med endel og, trukket fra litt for det. Så hvis hunden i utgangspunktet skal være der hele 14 dager, men at du tar hunden hjem 2-4 ganger, dere er nære og hun går hjemme hele tiden, så ville jeg gitt 1500kr og ei flaske vin.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #7 Skrevet 16. juni 2020 2 minutter siden, Baktusen said: Hvis vedkommende bare er hjemme hele dagene og kjeder seg ville jeg trukket fra litt for det Nei og atter nei. Ren utnyttelse alså, "bare" fordi man ikke har noe bedre å gjøre eller du tror at h"n ikke har noe bedre å gjøre. Anonymkode: d1bfe...add 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #8 Skrevet 16. juni 2020 Altså, dette kommer ann på familiemedlemmet, deres relasjon og hennes relasjon til hunden. For meg så hadde det vært luksus da jeg selv var uten å få låne en hund i to uker, og ville ikke ansett det som jobb. Jeg er også vant med å passe hunder for venner/familie, og nå som jeg har egen, at de passer min uten at det er noe annet enn å være behjelpelig og at det er hyggelig. Og så pleier vi å gi en liten takk, kanskje en blomst eller en vin eller noe. Men om du ikke har den typen relasjon med denne personen så stiller det seg jo annerledes. Er vanskelig å vurdere for en annen person om de synes betalingen er verdt jobben. Men tenker en 1000 lapp er et fint start tilbud. Antar jo at hun er glad i hunder siden du tenker å spørre henne. Anonymkode: 766b9...83e 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #9 Skrevet 16. juni 2020 Hei dere. Jeg må legge til at hun har 3 hunder av samme rase, som hunden min er oppvokst med. Hun eide hunden min tidligere. Hun har sagt flere ganger at det ikke er noe stress at han er her, fordi det merkes ikke med en til uansett. Hun har i tillegg passet han gratis flere ganger, og sagt at hun aldri ønsker noe for det. Endrer det saken? eller er forsatt 1000 kr litt lite? Vil ikke være gnien altså, men vil heller ikke komme med for mye penger når hun har sagt at hun ikke vil ha penger for det. Selv om jeg vet at hun ikke har så mye. Har tidligere kjøpt inn hundemat og tyggebein til hundene hennes for en liten takk. Anonymkode: 3d1e8...d13
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #10 Skrevet 16. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei dere. Jeg må legge til at hun har 3 hunder av samme rase, som hunden min er oppvokst med. Hun eide hunden min tidligere. Hun har sagt flere ganger at det ikke er noe stress at han er her, fordi det merkes ikke med en til uansett. Hun har i tillegg passet han gratis flere ganger, og sagt at hun aldri ønsker noe for det. Endrer det saken? eller er forsatt 1000 kr litt lite? Vil ikke være gnien altså, men vil heller ikke komme med for mye penger når hun har sagt at hun ikke vil ha penger for det. Selv om jeg vet at hun ikke har så mye. Har tidligere kjøpt inn hundemat og tyggebein til hundene hennes for en liten takk. Anonymkode: 3d1e8...d13 Da hadde jeg kjøpt oppmerksomhet og gaver til hundene. Jeg passer andres dyr fordi det gir meg en glede. Virker jo som det gjelder denne dama også. Jeg ville ikke tatt i mot penger. Anonymkode: e58aa...5e8 2
altflyter Skrevet 16. juni 2020 #11 Skrevet 16. juni 2020 Jeg har passet hunder og fått hundepass og det har aldri vært snakk om betaling. I familien går tjenester på kryss og tvers. Vanlig med en flaske vin eller noe du vet vedkommende er glad i. Hvis det er en ungdom eller en perifer slektning ville jeg gitt i hvert fall 1000 pluss en gave. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #12 Skrevet 16. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hei dere. Jeg må legge til at hun har 3 hunder av samme rase, som hunden min er oppvokst med. Hun eide hunden min tidligere. Hun har sagt flere ganger at det ikke er noe stress at han er her, fordi det merkes ikke med en til uansett. Hun har i tillegg passet han gratis flere ganger, og sagt at hun aldri ønsker noe for det. Endrer det saken? eller er forsatt 1000 kr litt lite? Vil ikke være gnien altså, men vil heller ikke komme med for mye penger når hun har sagt at hun ikke vil ha penger for det. Selv om jeg vet at hun ikke har så mye. Har tidligere kjøpt inn hundemat og tyggebein til hundene hennes for en liten takk. Anonymkode: 3d1e8...d13 Da tenker jeg at 1000 kr er en veldig hyggelig gest og på ingen måte gnient. Hun må ikke gå noen ekstra turer enn hun hadde gjort uansett, og hundene kjenner hverandre så hun synes sikkert det er topp for sine også å få en ekstra kompis i noen dager. 😄 Anonymkode: 766b9...83e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå