AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #1 Skrevet 16. juni 2020 Jeg har en stilling på 60%, med faste jobbdager i partallsuker og oddetallsuker. Jeg er delvis permittert fra denne arbeidsplassen, men ettersom hverdagen blir mer og mer normal blir det fler og fler timer. Det som er problemet er at jeg konstant blir satt opp dager jeg til vanlig ville hatt fri, og jeg får ikke mer enn noen få dagers forvarsel på vaktlistene fordi ting endrer seg konstant. Får ikke fulle, ordinære dager heller siden jobben går med minstebemanning, så jeg jobber halve dager. Jeg har en annen jobb å ta hensyn til også, og et familieliv og fritid ikke minst. Jeg kan ikke legge planer mer enn noen dager om gangen uten at de omtrent garantert må endres. Har arbeidsgiver rett til å styre timene mine slik det passer ham 100%? Føler meg som et stort rasshøl når jeg sier det ikke passer med en eller annen dag! Jeg vet at jeg kan tilbakekalles på kort varsel, men det er jo absolutt ikke det som skjer. Permitteringsprosenten er den samme, selv om jeg jobbet langt mer nå enn for 1 mnd siden. Anonymkode: cbb35...434
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #2 Skrevet 16. juni 2020 Står dagene i kontrakten din eller er det skrevet ned ett sted som en avtale? Anonymkode: 97e6d...434
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #3 Skrevet 16. juni 2020 Står det i din kontrakt du har faste dager? Ellers er det jo 14dagers frist på endring av arbeidstid, hvis du jobber til forskjellige klokkeslett. Men står det ikke skrevet ned at du jobber mandag og onsdag for x ene uka, og mandag, tirsdag og osndag 2 uken kan arbeidsgiver styre sine 60% som de vil, men du har krav på 14dagers frist ved endring. Anonymkode: 68c9b...819 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #4 Skrevet 16. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Står dagene i kontrakten din eller er det skrevet ned ett sted som en avtale? Anonymkode: 97e6d...434 Jeg har en såkalt arbeidstidsavtale som sier f.eks mandag-onsdag ene uken og Tors-lør andre uken. Anonymkode: cbb35...434
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #5 Skrevet 16. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Står det i din kontrakt du har faste dager? Ellers er det jo 14dagers frist på endring av arbeidstid, hvis du jobber til forskjellige klokkeslett. Men står det ikke skrevet ned at du jobber mandag og onsdag for x ene uka, og mandag, tirsdag og osndag 2 uken kan arbeidsgiver styre sine 60% som de vil, men du har krav på 14dagers frist ved endring. Anonymkode: 68c9b...819 Som nevnt over har jeg en arbeidstidsavtale som sier hvilke dager og tidspunkt jeg jobber. Nå settes jeg opp som det passer bedriften og de andre ansatte som går mer enn meg, og tas ikke hensyn til arbeidstidsavtalen min. Anonymkode: cbb35...434
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #6 Skrevet 16. juni 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som nevnt over har jeg en arbeidstidsavtale som sier hvilke dager og tidspunkt jeg jobber. Nå settes jeg opp som det passer bedriften og de andre ansatte som går mer enn meg, og tas ikke hensyn til arbeidstidsavtalen min. Anonymkode: cbb35...434 Vil tro du har en god sak da, med mindre det finnes særskilte regler ved permittering. I verste fall er det jo et brudd på arbeidsavtalen din. Anonymkode: 88df6...8dc
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #7 Skrevet 16. juni 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som nevnt over har jeg en arbeidstidsavtale som sier hvilke dager og tidspunkt jeg jobber. Nå settes jeg opp som det passer bedriften og de andre ansatte som går mer enn meg, og tas ikke hensyn til arbeidstidsavtalen min. Anonymkode: cbb35...434 Da er det bare å kontakte fagforbundet ditt. Da har de ingen styringsrett foruten oppsigelse først og fremst. Anonymkode: 68c9b...819
Brunello Skrevet 16. juni 2020 #8 Skrevet 16. juni 2020 Alternativet er antakelig at det ikke er jobb på tidspunktene du har kontraktsfestet, så da er valget å jobbe til andre tider eller bli permittert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå