AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #41 Del Skrevet 17. juni 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobbet på blomsterbutikk som lå vegg i vegg med rema 1000. Kunde; kan du pakke disse rosene som gave?(fra rema) dine er så dyre! Og en annen kunde etter stengetid, da jeg er på vei inn til rema for å handle; -kan du åpne butikken, jeg rakk ikke kjøpe blomster for jeg måtte handle,og trodde jeg skulle rekke det før du stengte skjønner du🙄 Og på julaften, alle gitter er nede, og vi puster lettet ut og gleder oss bare til å komme hjem- har dere stengt allerede? jeg MÅ jo ha blomster til bordet, det her er for dårlig altså! Anonymkode: f5e28...83c Jeg jobber også i blomsterbutikk. Vedder en tier på at vi jobbeT i samme kjede. Hehe. Har samme erfaringer som deg. Jeg er enig i at kvinner 40-50 år er desidert verst. Mange skal nilese kvitteringen foran kassen, bare for å sjekke at jeg har regnet riktig. Flere antar at jeg både er svært ung og svært dum på måten de snakker til meg på. Ene gangen skulle en kunde vise meg hvordan jeg skulle pakke inn en rose. «Se her, såååånn», og så rullet hun blomsten veldig hardt inn i papiret. Jeg sa ok, men nå blir jo hele blomsten most. Jeg har pakket inn blomster i sju år, jeg vet hvordan jeg gjør det. En annen gang hadde sønnen til en kunde knust flere julekuler med vilje. Hun la dem bare på kassen uten en unnskyldning, og hun vil heller ikke betale for dem. Så skal hun ha noen andre kuler, jeg slår dem inn og hun utbryter «Hæ, seksti kroner?? Disse koster ti kroner!», «Ja, «fra» ti kroner. Disse koster tjue kroner». Jeg forklarer at det er veldig vanskelig å merke topplakaten med alle prisene, og viser til prislappen på selve produktet, og så sier jeg «men så slapp du jo betale for de knuste kulene, så det ble jo litt billig likevel». Litt som en spøk, og med et unnskyldende blikk. Dama eksploderer fullstendig. Skjeller meg ut og står og roper at hun SKAL snakke med sjefen. Jeg sier ja, selvfølgelig. Sjefen kommer ut, og sier at jeg har helt rett. Policy er at kunder betaler for produkter de knuser, men at jeg var snill og lot det gå. Lærte etter det at man spøker ikke med kunder. Hehe. En annen gang fikk jeg klage til hovedkontoret fordi kunden ikke hørte hva jeg sa. Jeg var nyansatt, og det var midt i rushtiden en lørdag på et travelt senter. Mye kunder, mye bråk, og mye stress. Kunden ber om en pose ganske tidlig i salget, jeg slår den inn og pakker inn varene. Jeg glemmer posen, og kunden sier «Ja, skal jeg ikke få pose??». Jeg svarer «Oi, ja, unnskyld, jeg glemte det, er litt stresset skjønner du». Hun sier «HÆ???» Jeg sier: «Nei, det var ingenting, her har du posen din». Hun røsker den til seg og tramper ut døra. En uke senere blir jeg innkalt på kontoret. Dama har sendt en Mail til sjefene helt på toppen, og har beskrevet utseendet mitt, og har lagt ved kvitteringen, og med en klage på at jeg «mumlet noe stygt om henne under salget». Sjefen min kjente meg heldigvis godt, og visste at jeg ville aldri gjort noe sånt, men siden meldingen hadde gått helt til tops måtte jeg gjennom en samtale, og beskjeden om at det ikke måtte gjenta seg. Så etter det lærte jeg å nærmest rope høyt og tydelig det jeg vil si kunden. Har også minst en kunde som kommer inn i butikken når alle lys er av, blomstene er tatt inn og gitteret halvveis nede som sier «er dere stengt nå?? Jeg MÅ ha en blomst. Altså, vi er åpen 14 timer i døgnet, 7 dager i uka, men likevel evner de ikke å komme i åpningstiden. Da er ikke blomstene SÅ viktig, tenker jeg. Anonymkode: c7eaa...191 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #42 Del Skrevet 17. juni 2020 Jobber på McDonald's og vi har en fast gjeng eldre menn innom hver eneste dag som forventer umiddelbar betjening på kasse. Samme hvor opptatt de ser vi er, så kommer de bort til disken og bare "Hallo!?" og peker mot kasse. Så slenger de en tier på disken og sier "En liten kaffe". Greia er at 10kr er/var prisen for å ta med kaffe, for å sitte i restauranten kostet det 12kr. Jammen ble de ikke fly forbanna hver gang noen ansatte sa at kaffen kostet 12kr. De okkuperte det beste bordet i restauranten og satt der i mange timer - på kaffe til tiern og gratis vann som de maste om å få. Nå nylig gikk prisen på kaffe opp til 15kr for en liten kopp, da ble de sure fordi dagen før så kostet kaffen 12kr. Vi sluttet også å gi ut gratis vann pga korona, og de blir like sure hver gang noen nekter å gi de vann eller kaffe til ta med-pris. Usj, nei. Grøss og gru. Anonymkode: a378a...95e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #43 Del Skrevet 20. juni 2020 Jeg er sykepleier, ikke det man forbinder med serviceyrke, men sånn føles det iblant. Varianter av dette opplever jeg altfor ofte i en travel hverdag: "kan du finne medisinene mine?" Så spør jeg hvilke medisiner, ettersom vedkommende bruker et lass. Så får man gjerne et litt krasst svar; "medisinene mine". Ja, så går jeg og henter det som pasienten bruker fast og gir dette. Så sitter hen og sorterer ut piller, "denne vil jeg ta litt senere og denne vil jeg ikke ha, denne tar jeg om 20 minutter. Og så glemte du å ta med paracet og valium" . (Nei, jeg glemte det ikke, de må du spørre om). Så går jeg og henter dette. Pasienten tar en og en pille og tar seg god tid til å prate mellom hver og en, noen er litt store å svelge, så de må deles opp. Jeg tror det er en litt utspekulert måte å få tiden min på, for de vet at jeg må se på at alt blir tatt. Så spør hen om jeg kan finne mer vann, for det var visst litt for lite. Ja, selvfølgelig. Og så var det de øyedråpene, ja, jeg løper nok en gang gjennom tre dører inn på medisinrommet og tilbake for å finne det. Og så var det nesten gått 20 minutt, og da kan jeg jo bare gå og hente den neste pillen. Anonymkode: 33db4...71f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #44 Del Skrevet 21. juni 2020 En herremann i 50 årene som var lærer trodde han var så mye bedre enn meg og skulle gi meg noen kloke ord på hva jeg heller burde gjøre med livet mitt. Du virker jo som en smart og oppegående dame, hvorfor kaster du bort livet ditt i en butikk? Har du ikke en ordentlig utdannelse slik at du kan få deg en skikkelig jobb? Høflig som jeg er, svarte jeg at jeg trives godt med jobben min som leder for over 100 ansatte. Han skulle bare vist at jeg nok har det dobbelte av han i inntekt. Anonymkode: bd4bf...ea7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #45 Del Skrevet 21. juni 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: En herremann i 50 årene som var lærer trodde han var så mye bedre enn meg og skulle gi meg noen kloke ord på hva jeg heller burde gjøre med livet mitt. Du virker jo som en smart og oppegående dame, hvorfor kaster du bort livet ditt i en butikk? Har du ikke en ordentlig utdannelse slik at du kan få deg en skikkelig jobb? Høflig som jeg er, svarte jeg at jeg trives godt med jobben min som leder for over 100 ansatte. Han skulle bare vist at jeg nok har det dobbelte av han i inntekt. Anonymkode: bd4bf...ea7 Har inntrykk av at mange mannlige lærere blir drittsekker når de blir pensjonert. Har hatt flere av disse som skal enten belære meg om noe de tar feil i, eller prøver å sette meg fast (noe de ikke klarer), og så forteller de gjerne hvor dumme ekspeditørene i den og den butikken har vært fordi de ikke besto "testen". Virker som at de har noen slags komplekser fordi de er pensjonerte, og så skal de bevise hvor smarte de fremdeles er. Voksne folk som driter ut ungdommer med helgejobber, ærlig talt, det er direkte usympatisk. Anonymkode: 153c1...c9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjtupp Skrevet 21. juni 2020 #46 Del Skrevet 21. juni 2020 Har jobbet i ferskvare og kassa i butikk. I ferskvaren var det gamle menn (50+) som skulle kjøpe hel kylling fra varmeskapet som var de værste/ekleste - med kommentarer a la "må ha varm høne til kvelds, skjønner'u, høhøh" 🤢 Som jente sent i tenårene/tidlig i 20årene var dette svært ubehagelig. Ellers fikk jeg tidlig i min karriere ofte høre at kundene "ville prate med en voksen", da var det ikke relevant at jeg hadde fagbrev tydeligvis. I kassa er det mange som skal kverulere på pris. Andre har ikke tid til å finne varene på handlelista si, så jeg må gå runden for dem. Og ganske mange kommer inn 2 minutter før stengetid og vi ansatte hører "yes, vi rakk det!" før de går og tar ukeshandelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #47 Del Skrevet 21. juni 2020 En dame i 50-åra, skulle betale hos meg i kassen. Jeg har utslett i ansiktet som ikke går vekk uansett behandling. Hun kommenterte dette og "ja, det der må du sjekke ut hos lege, det ser virkelig ikke fint ut!". Jo, takk for den. Det er jo ikke slik at jeg ikke er klar over utslettet og har prøvd alle kurene som finnes... Anonymkode: 5d734...4a0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginavn Skrevet 21. juni 2020 #48 Del Skrevet 21. juni 2020 Jeg har fått meg butikkjobb. Kvinner på 50+ kan være ekle, men langt i fra alle! Jeg opplever mange utenlandske som ubehagelige, fordi de alltid skal ha rabatt. En dum kunde var denne: pinseaften, og masse folk i butikken, som ga kø i kassene. Snakka høyt så vi ansatte skulle høre det: "Det må da være mulig å åpne flere kasser! Må tenke på smittevern!" Ditt jævla nek, om du virkelig brydde deg, hadde du ikke kommet hit på en lørdag. Alle nordmenn skal ALLTID handle på lørdag, og særlig når butikkene er stengt i en HEL ekstra dag. Er du ny i samfunnet? Fy faen, så dumme enkelte kan være Hadde også ei som lurte på om det var handlevogner i nærheten. "Nei, de er ved hovedinngangen". Hun smilte, og sa "da mister dere en kunde". Jeg var opptatt med en annen kunde, og svarte "ok". Om hun mente det eller ikke, det vet jeg ikke. Noen ganger skriver vi ned postkode og -sted til kundene i forbindelse med bestillinger. Noen gir meg fire sifre, og venter at jeg skal kunne poststedet. Jada, fordi jeg pugger postkoder med tilhørende -steder på fritida mi 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #49 Del Skrevet 21. juni 2020 Karens (Kvinner over 30). Anonymkode: 25c76...8e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 21. juni 2020 #50 Del Skrevet 21. juni 2020 jobbet i service i mange år, og min erfaring er at den generasjonen som nå er i 50-60 årene er værst. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. juni 2020 #51 Del Skrevet 22. juni 2020 Utlendinger og salg... De river klær ned fra kleshengere, de diskuterer på pris (50% er ikke bra nok), de kommer i flokk på 8-10 stykker og "okkuperer" butikken bare for å kjøpe en singlet til 50 kroner etter å vurdert frem og tilbake 30 minutter. Disse er veldig slitsomme. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #52 Del Skrevet 22. juni 2020 Haha første som slo meg da jeg leste overskriften var "damer i 50-60 årene" 😛 Jobbet på et stort varehus med restaurant(nevner ikke navn😂) hvor man med medlemskort fikk gratis kaffe. Kommer to damer i 50 årene, og hun ene sier "jeg har medlemskort" og jeg svarer "ja jeg må se det" og daa fyrer dama seg. At ikke jeg trodde på henne! Slapp brettet med mat og sa til venninna at hun gikk. Venninna så litt brydd ut. Som om den butikken som alle andre butikker har medlemskort for å være så jævla snill, er jo for å spamme folk ned med reklame på mail. Etter en stund kommer hun med kortet hun hadde hentet i bilen og smalt det på disken 😂 Anonymkode: 4310b...5bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #53 Del Skrevet 22. juni 2020 På 16.6.2020 den 19.19, AnonymBruker skrev: Da svartnet det for meg og tømte en hel kanne med glovarm kaffe på fanget hans Det tror jeg faktisk ikke på. Hadde du virkelig gjort det hadde han fått alvorlige brannsår. Anonymkode: d6e8f...906 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #54 Del Skrevet 22. juni 2020 De verste kundene er de som braser inn i butikken og roper «Hallo!!! Er det ingen her???», eller bare står og roper «Hallo».. Ofte står jeg opptatt med en annen kunde og da blir det dårlig stemning. Ofte lar jeg de bare rope «Hallo» fordi jeg gidder ikke ekspidere kunder som ikke evner å gå 10 meter til kassa og spørre om hjelp. Disse er alltid 50-60+, menn og kvinner. En gang sto en mann og ropte (han var faktisk i 30 åra. Sjokk!) og da satte kunden jeg hjalp han på plass. De er sure og utolmodige, og skal somregel bare kjøpe et bursdasgskort.... Er det så vanskelig å se deg rundt i butikken? Det er skiltet veldig godt! Anonymkode: 792ab...610 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #55 Del Skrevet 20. juli 2020 50+ er verst i kundeservicesammenheng ja. Drittsekkgenerasjonen har blitt godt voksne, i deres oppvekst var det mange foreldre som ikke lærte dem folkeskikk. Anonymkode: ee3c3...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #56 Del Skrevet 20. juli 2020 Verst: 1) Ungdommer i gruppe. Det lyser på mange meters avstand at de forsøker å være "morsomme" og de lurer ingen der de omtrent eksploderer av innestengt latter. Hvor mange apotekansatte har ikke opplevd russ som forsøker å mime til seg kondomer og tror de er rasende festlige og sjokkerer den (i deres øyne eldgamle) ansatte som garantert har opplevd dette hundrevis av ganger før? 2) Foreldre som er snurt på vegne av barna sine. 3) Godt voksne (kvinner) som kommer i millionbilen sin med veske tilsvarende en årslønn for meg - men pose, nei, det finner de seg ikke i å betale for, og som er så mye viktigere enn alle andre, som har så mye dårligere tid enn alle andre og som dermed fortjener å komme først i køen. 4) De aller eldste, de som har handlet i denne butikken siden krigen og siden de kjente eieren i 1958 er det ikke sikkert at de trenger å betale akkurat i dag... Anonymkode: bdb7f...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #57 Del Skrevet 20. juli 2020 Venninnegjenger i aldersgruppen 60+. Som en annen skriver her, de gidder ikke å hilse og eneste gangene de faktisk prater til deg er når de skal ha deg til å hente nye str når de er i prøverommet. Og når det kommer andre kunder i butikken som faktisk trenger hjelp, ja DA skal disse gamle kjerringene fra prøverommet ha hjelp. Og kommer du ikke på sekundet da så står de og surmuler. Verste jeg vet er å jobbe på dager hvor det ikke er vareleveranse og det er slumpent med størrelser. Det er så typisk at jeg på disse dagene får krevende kunder som skal ha noe jeg er tom for. Hadde ei en gang hvor jeg så allerede på ganglaget hennes når hun entret butikken at hun her skal du ikke kødde med. Kom ganske fort frem at hun var ute etter en bluse som var avbildet på forsiden av katalogen vår, og jeg visste at den hadde gått som hakka møkk og vi kun hadde den igjen i xs og s. Hun var Large. Det ble masse uffing og okking, og hun gikk runden og pekte på diverse hun ville se nærmere på. Dette var i slutten av uka, og vi hadde ikke fått påfyll så det var lite utvalg i str. Omtrent alt hun likte og ville ha var kun igjen i small. I beste fall medium. Jeg beklaget veldig og hun ble bare surere og surere. Hun begynte å prate med andre kunder og sa ting som at "ja her finner du INGENTING hvis du tror det, man skal visst være tynn som en strek for å få handla HER!! 😡". Hun ble så høylytt på slutten. Så kom mannen hennes inn og han var lei av å være på shopping så han var minst like sur som henne. Nesten så jeg blir redd enkelte ganger, og jeg kjenner jeg kvier meg til å si at vi dessverre ikke har str. Det verste er når de begynner å prate om meg, hvor tynn jeg er og at jeg kan ikke forvente at alle er like tynne som meg. Du er helt ferdig i hodet eller å ha hatt sånne kunder. Jeg vet at det strengt tatt er vår feil at vi ikke har størrelsene inne, og jeg har flere ganger tatt opp dette med sjefen at noe bør gjøres, men det er jo ikke JEG som sitter og styrer dette her. Men det er jeg som får kjeftesmella. Førjulshandelen er også et mareritt. Folk som skal ha alt pakket inn når det er lang kø bak de, og så begynner de gjerne å klage på at jeg ikke pakker bra nok. Her er det stoooor forskjell på menn og kvinner. For damene står ofte over deg som en hauk og du får høre det hvis de mener du pakker inn stygt. Menn derimot er enkle, de er sånn her: "Vil du at jeg skal pakke det inn?" Mannlig kunde: "Åh ja det hadde vært flott, så slipper jeg å styre med det selv 😍🤩" Så har du de (gjerne eldre folk dette) som tar kortet ut alt for kjapt, sånn at transaksjonen ikke rekker å gå gjennom. Så må du stå der i lange tider og forsikre dem om at de ikke blir trukket dobbelt. Disse kommer ofte med syrlig kommentar om at ja nå skal de hjem og sjekke dette selv i nettbanken, og da kommer de tilbake, må vite!! (de kommer aldri tilbake..) Har flere ganger forbannet meg over at kjeden vår absolutt MÅ bruke disse "fra 99" "fra 199"-skiltene på bord og stativer hvor det er alle mulige slags priser. Ikke fordi jeg som handlende kunde ikke forstår at prisene likevel vil variere, men at det billigste er 99/199. Men fordi de færreste kundene skjønner det. Her også spesielt de litt eldre. Så kommer de blid og fornøyd i kassa og skal ha noe fra nevnte bord/stativ som jeg VET er mye dyrere. Jeg krymper meg hver gang, for jeg bare vet at det vil komme en reaksjon. "HVA?! 499?!????? DET STÅR 99 PÅ STATIVET JO!😠 NÅ FÅR DU JAMMEN GI DEG". Når jeg har fått roet ned situasjonen og forklart så slenges ofte varen hardt på disken og gjerne etterfulgt med "ja da skal jeg ikke ha den". Kunder som forlanger å få et plagg som det kun er én igjen av til halv pris. Jeg visste faktisk ikke at dette var vanlig før jeg startet å jobbe i butikk. Her er det mange som slår seg helt vrang. Vi ansatte har fått tydelig beskjed om at dette skal vi ikke gjøre. Enkelte kunder forstår ikke at i dag er det sånn at (hvertfall hos oss) ved det minste avvik/rabbatert vare/nedsatt vare på oppgjøret så blir den ansatte ofte ringt opp av ledelsen og må forklare hvorfor vi ikke har solgt til fullpris. Før var det bare romjulssalg og sommersalg - i dag er det så mye salg og kampanjer året rundt at butikkene har ikke råd til å slå av på pris på den måten hele tiden bare for å være grei. Folk (oftest pensjonister) som skal ha noe til f.eks 49,- og betaler med en 1000-lapp 😑 en time før stengetid😑jeg er så og si raka for veksel 😑og jeg står alene på jobb 😑 Jeg kommer sikkert tilbake med mer i denne tråden senere 😅 Anonymkode: 2641b...1e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #58 Del Skrevet 20. juli 2020 Jobber ikke i butikk, men observerte følgende situasjon på IKEA i Trondheim. Kunde: hei jeg skal ha fire krakker. Ansatt : ja ok, hvilken type krakk? Kunde: njaaaa, jeg husker ikke helt. Men vi finner de sikkert etterhvert. Bli med meg og let. Kunde og ansatt leter sammen leeeeenge Kunde: jo se der er de. Jeg skal ha 4 av dem, takk. Ansatt: Vi har visst bare en utstillingsmodell igjen. Nei desverre, jeg har ikke lov å selge utstillingsmodellen. Nei jeg vet ikke hvorfor det er sånn og hvem som innført de idiotiske reglene, det er policy fra hovedkontoret. Nei jeg kan ikke gjøre et unntak for deg. Kunde: Dette er den verste servicen jeg har opplevd i hele mitt liv. Jeg har kjørt helt fra Molde til Trondheim ens ærend pga disse krakkene og så var det helt bortkastet. Hvordan ville du følt seg hvis du hadde kjørt 4 timer , sulten og frustrert for ingenting?? Aldri mer IKEA. Jeg boikotter dere og sender klage til ledelsen. Anonymkode: dc199...62e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #59 Del Skrevet 21. juli 2020 Full gutter 18-21 år. Skriker hyler,griser,sloss... herjer... frekke... spesielt flere sammen er fest! Då er det kjekt å jobbe natt. Anonymkode: bf8b0...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #60 Del Skrevet 21. juli 2020 Har jobbet i serviceyrker i forskjellige bransjer hele mitt liv, og kjenner igjen alle typene. Vi blir en hoggestabbe for alle frustrasjoner mennesker har. Det er på en måte lov å si alt det stygge man vanligvis holder inne til totalt fremmede som bare gjør jobben sin. Det beste er å ta på skuespillermaska og se på det som et skuespill. Selv lærer man mye om menneskeheten og hvordan man ikke skal oppføre seg. Anonymkode: b8117...b46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå