Gå til innhold

Verste kunder? Dere som jobber i butikk og serviceyrker!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er litt morsomt også, alt man møter på av mennesker i slike i yrker. Har selv jobbet i butikk hele livet(20år), også vært innom steder med bare kunderservice. Også stått i resepsjon på stort hotel i Oslo.

Tenkt på dette siste tiden etter en hendelse med en kvinne i 50-60åra, som var utrolig frekk og nedlatende. De skal ofte ha viljen sin, uansett hvor urimelig det er. Det verste er venninneflokker som skal sjekke inn på hotel.

Hvilke kjønn/alder har dere dårligst erfaring med?

For min del må jeg si kvinner på 50+! Der møter man de frekkeste som finnes, kun tenker på seg selv å sitt. Krever ting som er helt urimelig, skal bytte ting UTEN kvittering. Kunder man ikke husker: "JEG kjøpte den her!!!" Meg: "Når da? 🙂 " Kunde: "noen mndr sia!!!" 

Flere eksempler på kvinner 50+:

"Jeg skal ha rabatt, den koster mindre hos NN på nettet!!" Men mannen hennes blir flau og ber henne stoppe.

"Hvorfor er ikke butikken mer rydding!!" Akkurat åpnet og mottatt varer.....

"Kan du ikke pakke inn tingene skikkelig?? det er gave!!" Med utestemme...

"Jeg vil bytte denne her!!" Uten kvittering, også flekker på produktet...

"Spørre om masse råd, blir aldri kvitt henne"....

"Dere er altfor dyre!! Ingen som gidder å handle her da" ok....

"Du er så treg til å finne ting, er det noen andre her?" Jaha...

Kunne fortsatt lenge.... 🙂 

Anonymkode: 01843...b82

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jobbet i butikk, cafe og bar og kan bekrefte at kvinner 50+ er ufyselige. Kjenner igjen alle eksemplene dine over. Nå som jeg jobber i kundeservice på kontor, er det de eldre mennene som er de som er mest ufyselige. Noen av produktene som jeg er kundeservice for er nemlig produkter som helst litt eldre menn bruker, så blir overtall av de som ringer inn.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Er det INGEN som ekspederer her?»

»Du må snakke roligere, du ødelegger det norske språget»

Typisk: Tar varen, åpner eska, lukter eller prøver innholdet, setter eska tilbake og tar varen som står bak

»Har dere lagt på prisen nå igjen?» 

«Er denne god/bra?» Hva forventer kundene? At jeg har prøvd alle 1000+ produktene i hylla? Min smak er uansett forskjellig fra kundens 

Anonymkode: 87b8f...5d7

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, deedee_ skrev:

Har jobbet i butikk, cafe og bar og kan bekrefte at kvinner 50+ er ufyselige. Kjenner igjen alle eksemplene dine over. Nå som jeg jobber i kundeservice på kontor, er det de eldre mennene som er de som er mest ufyselige. Noen av produktene som jeg er kundeservice for er nemlig produkter som helst litt eldre menn bruker, så blir overtall av de som ringer inn.

Denne oppførselen har jeg også sett blant denne gruppen. Særlig mot ikke etnisk norske. Var på restaurant en gang.

De tror også de har rett til å snike i køen, fordi de er gamle.

2 ekle kjerringer satt og klagde på at glasset var skittent. Noe det ikke var. Da hun skulle betale, kjeftet hun fordi terminalen åpnet opp for tipsing. Mannen bak disken måtte si at det var sånn den fungerte, ikke noe han hadde stilt inn.

kjerringene satt en stund til. Da jeg hadde betalt, skled jeg en lapp ned i tips glasset sakte, og sa:

«Nå gjør vi dette sånn så de sure kjerringene får det med seg» :) 

Sa jeg høyt nok til at de skulle høre det, men som om det var meningen at de «ikke» skulle høre det.

Anonymkode: 62654...f36

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bidratt litt i denne tråden. Sjekk ut for mye herlige historier! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinner 50+ er absolutt de verste kundene. 

Den verste jeg husker var en dame som kjøpte en vase av meg når jeg jobbet på en interiørkjedebutikk. Rett etterpå hadde hun vært på en annen interiørbutikk, men dette var en privateid butikk. Kjeder er nødt til å følge priser satt av kjeden, privateide butikker kan velge sjæl.

Denne kunden kom tilbake til meg og sa hun hadde sett samme vasen 50 kr billigere hos denne andre butikken. Jeg sa at ja, det kan jo skje, men hun kunne mer enn gjerne få pengene tilbake og kjøpe den på den andre butikken i stedet. (Jeg kjenner til sånne kunder, og orka bare ikke). Det var IKKE GREIT! Jeg måtte jo skjønne at jeg måtte endre prisen i min butikk, jeg FIKK IKKE LOV å selge vasen til 50 kr dyrere.

Jeg skjønte ingenting, jeg prøvde også å si at hun kunne få tilbake en 50-lapp. Da ble hun enda sintere, for JEG MÅTTE JO ENDRE PRISEN FOR HELE KJEDEN! Ja, lille meg, ekstrahjelpen, kan selvfølgelig gjøre det. Jeg sa jeg kunne sende mail til styret, men det var heller ikke bra nok, jeg måtte gjøre det NÅ MED EN GANG. 

Jeg skjønner fortsatt ingenting, jeg, 5 år etterpå. 

Anonymkode: f6d20...c56

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg skal ha rabatt, den koster mindre hos NN på nettet!!" Men mannen hennes blir flau og ber henne stoppe.

"Hvorfor er ikke butikken mer rydding!!" Akkurat åpnet og mottatt varer.....

"Kan du ikke pakke inn tingene skikkelig?? det er gave!!" Med utestemme...

"Jeg vil bytte denne her!!" Uten kvittering, også flekker på produktet...

Høres ut som meg! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De verste kundene da jeg jobbet i matbutikk var..

1. De kundene som kommer inn i butikken 5 min før stengetid og skal handle masse slik at jeg ble sittende i kassa 15 til 20 min etter stengetid. Jeg skjønner godt at folk må handle, men å handle mye får man da heller gjøre tidligere på dagen/en annen dag. Du har ikke respekt for meg og min tid som ansatt når jeg må jobbe 20 min ekstra pga deg...

2. De kundene som skaper kø ved å være usikre på varen de skal ha. Først skal de ikke ha varen, så skal de ha varen, så etter 10 scannet varer etterpå skal de ikke ha den all like vel, så jeg må bruke tid på retur.. så skal de ha den.. Pls Bestem deg!

3. De kundene som kommer mens jeg scanner varer til annen kunde og avbryter med å si at de ønsker å bytte noe pga diverse, og forlanger at det skal gjøres før neste mann i køen. Ja da, skjønner at kunden vil bytte varen, men da må du nesten vente til det er din tur, eller at en annen ansatt  som jeg tilfaller kan hjelpe deg med det i en annen kasse..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kokk og servitør i 15 år her, det første jeg kom på. 

-forlanger at vi lager noe som ikke er på menyen, og som vi ikke har ingredienser til. For det er jo "sååå enkelt! Det er jo bare å ta litt av det og litt av det og åpne en 5 kg boks med noe for å ta et par ss seeeelvsagt klarer dere det" aner de ikke hvor mye ekstra arbeid det er å måtte finne noe som ikke er på linjen? Vi har ikke tid til sånn tull. 

-klager på at køen er for lang, og at der tar lang tid, selv om du bare skal ha en kopp kaffe og bør derfor få komme først i køen. Køen er fortsatt ut døren, så selvsagt tar det lang tid! Stil deg i kø!! 

-folk som klager over at maten ikke smaker slik som hjemme. Heller bestiller noe de ikke vet hva er og blir forbannet over at det ikke er det de trodde. Slik som når folk bestiller medium biff, men de mente well done ÷ 🙄 og forlanger  så ny rett. 

-folk som står å kjefter over at buffeten er tom for utvalg, men når du spør hva de savner så klarer de ikke å svare. Eller de nevner ting som det er masse av, bare 1 meter unna. 

-klager på at maten smaker jævlig, når man ikke en gang har smakt på den 🤦‍♀️

-allergier!! Folk som sier de er kjempe allergisk mot nøtter, gluten etc, så vi må desinfisere hele kjøkkenet, og lage masse spesial mat, men når de ser en god sjokoladekake, så er de plutselig ikke allergisk lengre. Eller denne smatalen jeg hadde en gang: "er det nøtter i denne kaken?" "nei det er ikke nøtter i den, akurrat som det står på skiltet her." "men er du siker på at det ikke er nøtter." ja jeg er helt siker, jeg har lagd den selv. "" kan jeg få snakke med en ekte kokk som faktisk vet om det er nøtter i denne kaken?? " altså hvor mange ganger og måter kan jeg si at den er nøtte fri på? 😬

-respektløse folk som ser ned på de med service yrker, og tror at kunden har alltid rett, og de kan gjøre hva faen de vil så lenge de betaler. 

Vil også nevne at det flaueste jeg vet er når jeg er med noen andre som klager eller kjefter helt uten grunn. Føler for å bare reise meg å gå. Uansett om det er kundeservice, restaurant eller butikk, ingen grunn til å være respektløs! 

Anonymkode: c948d...e95

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånne kvinnfolk kan bare summeres opp i ett ord: narsissister.

Anonymkode: 7c4ab...bcc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

-de som kommer 5 minutter før restaurant stenger og tenker at flaks vi rakk det! NEIIII!! NÅR RESTAURANTEN/BUTIKKEN STENGER KLOKKEN 21, SKAL DU VÆRE UTE AV BYGGET TIL KLOKKEN 21!!!!!!!!!!!

Damer på 30+ er verste og beste kundene 🤷‍♀️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, tussi84 skrev:

De verste kundene da jeg jobbet i matbutikk var..

1. De kundene som kommer inn i butikken 5 min før stengetid og skal handle masse slik at jeg ble sittende i kassa 15 til 20 min etter stengetid. Jeg skjønner godt at folk må handle, men å handle mye får man da heller gjøre tidligere på dagen/en annen dag. Du har ikke respekt for meg og min tid som ansatt når jeg må jobbe 20 min ekstra pga deg...

Du får overtidsbetalt om det kommer sånne trege folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som med vilje river ned pent brettede klær, klapper deg på skulderen og sier at nå kan du få gå og rydde opp så du har noe å gjøre 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbet i en butikk som solgte verktøy og andre leketøy for store gutter. Jeg hadde gått på kurs og lært meg det viktigste om alle maskiner vi solgte. Likevel - hver eneste uke - "la meg få snakke med en mann." Det var spesielt bygutter som ikke hadde peiling på slikt som sa det. Ekte arbeidskarer som kunne det var mye hyggeligere. Har en teori om at de ikke ville vise sin grønnhet til en ung dame😋

Anonymkode: b1aaa...8d4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
8 minutter siden, judith52 skrev:

Du får overtidsbetalt om det kommer sånne trege folk?

Nei derfor hater vi deg om du gjør dette. Har fysisk måtte jage kunde ut av butikken 30 min etter stengetid. Og når vi ste her tidlig i forbindelse med høytid løper folk inn etter stengetid når vi har køer av folk som vi må bli kvitt. Slik at vi aldri får stengt. Jobb i matbutikk og lær deg å hate folk. 

Anonymkode: 4cabe...cbd

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kokk og servitør i 15 år her, det første jeg kom på. 

-forlanger at vi lager noe som ikke er på menyen, og som vi ikke har ingredienser til. For det er jo "sååå enkelt! Det er jo bare å ta litt av det og litt av det og åpne en 5 kg boks med noe for å ta et par ss seeeelvsagt klarer dere det" aner de ikke hvor mye ekstra arbeid det er å måtte finne noe som ikke er på linjen? Vi har ikke tid til sånn tull. 

-klager på at køen er for lang, og at der tar lang tid, selv om du bare skal ha en kopp kaffe og bør derfor få komme først i køen. Køen er fortsatt ut døren, så selvsagt tar det lang tid! Stil deg i kø!! 

-folk som klager over at maten ikke smaker slik som hjemme. Heller bestiller noe de ikke vet hva er og blir forbannet over at det ikke er det de trodde. Slik som når folk bestiller medium biff, men de mente well done ÷ 🙄 og forlanger  så ny rett. 

-folk som står å kjefter over at buffeten er tom for utvalg, men når du spør hva de savner så klarer de ikke å svare. Eller de nevner ting som det er masse av, bare 1 meter unna. 

-klager på at maten smaker jævlig, når man ikke en gang har smakt på den 🤦‍♀️

-allergier!! Folk som sier de er kjempe allergisk mot nøtter, gluten etc, så vi må desinfisere hele kjøkkenet, og lage masse spesial mat, men når de ser en god sjokoladekake, så er de plutselig ikke allergisk lengre. Eller denne smatalen jeg hadde en gang: "er det nøtter i denne kaken?" "nei det er ikke nøtter i den, akurrat som det står på skiltet her." "men er du siker på at det ikke er nøtter." ja jeg er helt siker, jeg har lagd den selv. "" kan jeg få snakke med en ekte kokk som faktisk vet om det er nøtter i denne kaken?? " altså hvor mange ganger og måter kan jeg si at den er nøtte fri på? 😬

-respektløse folk som ser ned på de med service yrker, og tror at kunden har alltid rett, og de kan gjøre hva faen de vil så lenge de betaler. 

Vil også nevne at det flaueste jeg vet er når jeg er med noen andre som klager eller kjefter helt uten grunn. Føler for å bare reise meg å gå. Uansett om det er kundeservice, restaurant eller butikk, ingen grunn til å være respektløs! 

Jeg vil si at det er flaut med mennesker som oppfører seg slikt. Håper bare ikke at jeg blir sånn når jeg kommer opp i årene.

Men når det gjelder allergener, så har jeg FLERE ganger opplevd kokker/servitører forsikrer meg om at maten er fri for de varene jeg er allergisk mot. Likevel har jeg blitt alvorlig syk av maten jeg fikk servert. Jeg skjønner at de spør en gang for mye, for enkelte ganger er det en risiko å spise ute🙈 

Anonymkode: 2e636...5ec

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si at det er flaut med mennesker som oppfører seg slikt. Håper bare ikke at jeg blir sånn når jeg kommer opp i årene.

Men når det gjelder allergener, så har jeg FLERE ganger opplevd kokker/servitører forsikrer meg om at maten er fri for de varene jeg er allergisk mot. Likevel har jeg blitt alvorlig syk av maten jeg fikk servert. Jeg skjønner at de spør en gang for mye, for enkelte ganger er det en risiko å spise ute🙈 

Anonymkode: 2e636...5ec

Jeg forstår, og jeg er helt for at folk spør en ekstra gang i stedet for å stole på merkingen hvis de er usikre og redde. Og når de spør så tar jeg alltid en dobbel skjekk, og spør de som har lagd maten, og skjekker ingrediessene bare for å være helt helt siker. Men jeg aner ærligtalt ikke hvordan jeg kan overbeivise noen som nekter å ta svaret mitt seriøst? 😅  Hvis de nekter å stole på meg og snakker med en annen kokk, så vile den kokken bare gått rett bort til meg og spurt, og fått nøyaktig det samme svaret 😂 hun jeg snakker om der, avsluttet foresten samtale med et veldig surt "nei vel, jeg får finne meg noe annet da!" altså hva skal jeg si? 😅 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På Internett kalles slike damer "Karen". Middelaldrende hvit dame som er veldig krass og selvsentrert

92844898_2489111904644665_91891253076662

Anonymkode: b7a72...dcf

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...