Gå til innhold

Handle på EBAY nå for tiden (toll og moms)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen forklare enkelt hva det er som gjelder når en handler på ebay? 

Og var det sånn at ebay hadde lagd en eller annen avtale sånn at man slapp å betale ekstra moms/toll (eller har jeg misforstått?)?

Og er det forskjell på om man handler klær, kosmetikk eller dilldall?

La oss si man handler en genser til 100kr, hvor mye koster den totalt med toll og moms?

Dilldall til 20kr?

Kosmetikk til 100kr?

Anonymkode: 46b50...ed8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte nylig en bildel fra England på EBay for 227,51. Betalte 25% moms i tillegg, tilsvarende 56,9 kroner. Ingen toll eller lignende etterpå. 

Anonymkode: 7526e...4b4

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøpte nylig en bildel fra England på EBay for 227,51. Betalte 25% moms i tillegg, tilsvarende 56,9 kroner. Ingen toll eller lignende etterpå. 

Måtte du betale momsen når du hentet ut pakken på posten eller betalte du momsen automatisk i det du handlet varen på ebay?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måtte du betale momsen når du hentet ut pakken på posten eller betalte du momsen automatisk i det du handlet varen på ebay?

Momsen ble automatisk regnet ut og lagt til når jeg skulle betale på eBay. Ingenting ekstra på posten eller noe sånt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også nylig bestilt på Ebay, da ble moms lagt til da jeg betalte. Tror det blir sendt rett i postkassen, og da betaler man ikke toll.

Anonymkode: f9930...151

AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler ukentlig på ebay. Når du kommer til kassen legger den automatisk til det du må betale i avgifter slik at du slipper å betale dette senere.

Legg merke til den nye prisen på solbrillene her.

Screenshot_20200616-182219.png

Anonymkode: 100b4...d41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klær er tollfritt under 3000 kr. Over dette må du betale toll i tillegg til moms. Ellers er det slik at dersom nettbutikken krever inn momsen, det ser du i kassen før du betaler (inc vat/inkl mva), så er det ikke noe mer å betale når du får pakken. Unntaket er næringsmidler.

Anonymkode: d89d7...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...