Gå til innhold

Når den ene mangler lyst.


Geojak

Anbefalte innlegg

Har skrevet her om det tidligere, hvor jeg har vært frustrert over at min kone gjennom 30 år ser ut til å ha mistet lysten til å få lyst..
Har gått et fra et halvt til over ett år mellom hver gang, 
Mange råd om hvordan dette kan løses, men krever at begge vil, og har lyst. Var i ferd med å gi opp og resignere etter over et år uten sex, og tenkte at det er slik det blir. Har tidligere snakket med henne om temaet, uten at det gav noe resultat.

Etter å ha latt det hele bero et par måneder, tenkte jeg på en ny vinkling tidligere i år.
Da vi hadde gått til sengs for natten, begynte jeg å mimre litt med henne, som jeg sa vi har vært sammen i over 30 år, da har vi jo hatt sex utrolig mange ganger og steder.. så jeg mimret litt, rart med så mange ganger, og hva husker man egentlig, jo de spesielle, som jeg sa husker jo første gang, men ikke gang nummer 2 og 3.. og husker første gang vi skulle lage barn 😍 Streifet også innom et par ganger der jeg husket hun var veldig på, som den gangen på campingen, eller den gangen hun kom inn til meg i dusjen..
Etter en liten stund snur hun seg rundt, stryker over meg og sier "jeg fikk litt lyst nå jeg", og for første gang på over et år hadde vi sex sammen igjen.

I ukene etterpå ble jeg tenkende på at dette kanskje var rett tilnærming, og dreie det hele til positive minner i steden for å snakke om å finne tilbake til noe som har vært.
Ny variant et par uker etterpå, var å fortelle henne om en fantasi jeg hadde hatt i hodet siste uken, uten å antyde at det skulle forsøkes her og nå, bare fortalte om hva jeg hadde tenkt på som vi to kanskje kunne gjøre en gang vi hadde lyst. Spurte hva hun synes om fantasien, hun syntes det hørtes deilig ut, faktisk snudde hun seg rundt, og sa kan vi prøve det nå...

Sånn har det vært noen ganger nå, fra ingen sex på langt over et år, og mer enn et halvt år før det igjen.. til sex hver 4 uke. alt med å snu samtalen til noe positivt, ikke anklagende, og forventningsfullt. har jeg snakket om noe og hun ikke har fått lyst av det, vel så skjer det ikke noe. og hun har forstått at jeg synes det er greit.

Tror vel ikke vi kommer tilbake til hyppig sex, hver dag, men at lysten er på vei tilbake hos henne er det ingen tvil om.

Konklusjon: funker sikkert ikke for alle med dette problemet, men er min historie på hvordan situasjonen ble snudd hos oss 😍

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Fioljenta skrev:

Dette var bare nydelig å lese! Hun er heldig som har deg. 😊

Jo takk for det. Har hatt mange tanker om å gi opp, avslutte, og kanskje begynne noe nytt med en annen.

Men kommer alltid tilbake til at jeg vil forsøke litt til, håpet om at vi «kommer i gang» igjen.
Fortsetter det som nå er jeg hvertfall fornøyd, og vi er på vei i riktig rettning.
Viktig å ikke gi opp etter så mange år, men finne en nye måter å vekke lysten på 😊

Endret av Geojak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bra 😍😍😍. Dette anbefales også av mange parterapeuter, altså å mimre over det gode og sexy som var, hvis dette ikke er dødt, kan forholdet fremdeles reddes.

I tillegg anbefaler Esther Perel å få inn litt distanse i forholdet. Ikke være så kosete venner, men få tilbake mystikk, uforutsigbarhet og at man kjenner seg litt fremmede overfor hverandre, sånn som i begynnelsen.

Akkurat det gjør jo du ved å introdusere nye fantasier pluss at du oppfører deg annerledes. Du blir en "ny" mann. Kanskje dere skal prøve dere på bruk av masker og rollespill også, haha.

Anonymkode: 65581...6d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er «lat» i senga. Hvis mannen har lyst, og jeg egentlig vil lese bok, så sier jeg OK hvis han får meg i gang. Og det er helt enkle ting, som å få føttene massert eller kosing på ryggen. Det siste var at han strøk en skjorte til sønnen min da jeg bad om det. Det å slippe å stryke gjorde at jeg fikk overskudd.
 

Dette funker for oss. 

Anonymkode: 3e652...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...