AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #1 Skrevet 16. juni 2020 Jeg synes det er ufattelig irriterende og trist hvor dumme mange nordmenn er. Vi har nettopp kommet ut fra "lockdown", vi har lest opp og ned i ente om viruset, butikkene har avstandsmåler og sprit. Like herlig, så står folk KLISS oppi meg allerede! Hva tenker dere med? Ser du ikke at det fremdeles står hold en meter avstand overalt? Jeg må jo snakke til flere hver dag, både voksene og ungdommer. Her forleden så var det en hel skoleklasse ute på tur, men avstand i køen kunne de ingenting om, og læreren dreit like mye i det. Synes det er synd å se at mange ikke har lært noen ting av denne hendelsen vårt land og hele verden har vært gjennom, og fremdeles gjennomgår. Bruk hodet, selv om viruset kanskje forsvinner, så er det lurt å holde avstand og beholde god hånd hygiene. Anonymkode: 56853...e7e 20
Krantz95 Skrevet 16. juni 2020 #2 Skrevet 16. juni 2020 I mars trodde man viruset var ganske farlig og veldig smittsomt. Men man fant etter hvert ut at det ikke var så smittsomt/farlig likevel. Hvorfor skal man styre veldig med noe som det ikke er nødvendig å styre så mye med? Jeg skjønner godt at folk slapper av nå. Smitten og antallet sykehusinnlagte går jo ikke særlig opp uansett hva man gjør 🙂 18
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #3 Skrevet 16. juni 2020 Er så mange tankeløse der ute. På stranda her er det en kiosk, å folk stått tett i tett for å få kjøpt seg is. Jeg nærmer meg ikke selv om jeg gjerne skulle hatt en frappe, men vann funker like bra i varmen. Anonymkode: 65ac7...0f6 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #4 Skrevet 16. juni 2020 2 minutter siden, Krantz95 skrev: I mars trodde man viruset var ganske farlig og veldig smittsomt. Men man fant etter hvert ut at det ikke var så smittsomt/farlig likevel. Hvorfor skal man styre veldig med noe som det ikke er nødvendig å styre så mye med? Jeg skjønner godt at folk slapper av nå. Smitten og antallet sykehusinnlagte går jo ikke særlig opp uansett hva man gjør 🙂 Kan du dokumentere denne påstanden? Anonymkode: 3116e...b17 13
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #5 Skrevet 16. juni 2020 Enig med deg i en ting: og det er hvor dumme mange nordmenn er. Vi har latt oss manipulere til å tro at dette viruset er svartedauden basert på krigsoverskrifter i media. Nå er det på tide å ta tilbake hverdagen. Anonymkode: 27cfb...250 15
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #6 Skrevet 16. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du dokumentere denne påstanden? Anonymkode: 3116e...b17 Ikke meg du spør: men alt er åpnet, og det er 20 mennesker innlagt på sykehus.. taler ikke det for seg? Anonymkode: 27cfb...250 18
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #7 Skrevet 16. juni 2020 Korona er såååååå mars 2020. Verden går videre da ..... er juni nå. (og sommer ,oh yea) Anonymkode: ee9d4...e95 7
Krantz95 Skrevet 16. juni 2020 #8 Skrevet 16. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du dokumentere denne påstanden? Anonymkode: 3116e...b17 Skjønner du sliter med å åpne VG.no? Her er grafen med innlagte på sykehus. Ser ikke ut som smitten øker akkurat 🙂 6
Gjest Lasox Skrevet 16. juni 2020 #9 Skrevet 16. juni 2020 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er ufattelig irriterende og trist hvor dumme mange nordmenn er. Vi har nettopp kommet ut fra "lockdown", vi har lest opp og ned i ente om viruset, butikkene har avstandsmåler og sprit. Like herlig, så står folk KLISS oppi meg allerede! Hva tenker dere med? Ser du ikke at det fremdeles står hold en meter avstand overalt? Jeg må jo snakke til flere hver dag, både voksene og ungdommer. Her forleden så var det en hel skoleklasse ute på tur, men avstand i køen kunne de ingenting om, og læreren dreit like mye i det. Synes det er synd å se at mange ikke har lært noen ting av denne hendelsen vårt land og hele verden har vært gjennom, og fremdeles gjennomgår. Bruk hodet, selv om viruset kanskje forsvinner, så er det lurt å holde avstand og beholde god hånd hygiene. Anonymkode: 56853...e7e Helt enig. Syns det er irriterende. Mange små grupper i tenårene som er oppå hverandre inne i butikken. Kommer knapt seg gjennom butikken uten å si "unnskyld, men kan du flytte på deg"? For å opprettholde smittevernloven. Spesielt køene er det svært få som opprettholder 1 meter avstanden til tross for merking. Var ei gruppe på 3-4 personer bak meg under halvmeteren. Fryktelig irriterende. Syns folk skal forsette å opprettholde smittevernloven til tross for bedring av lavere smittetall og dødsfall i den siste tiden. Starten av pandemien og utviklingen den har hatt beviser hvor smittsomt og hvor farlig den er om man ikke er forsiktig. Iløpet av 3 mnd så har vi over 8000 tilfeller med smittede og over 200 dødsfall. Det ville ha vært mye høyere uten smittevernloven og restriksjonene. Bare å se til Sverige som har mistet snart 5000 menneskeliv på 3 mnd iløpet av året vil Sverige mest sannsynligvis miste så mange innbyggere som tilsvarer over halve antallet av innbyggerne til Lillehammer. Tenk litt på det! Endret 16. juni 2020 av Lasox
Meadow Skrevet 16. juni 2020 #10 Skrevet 16. juni 2020 Synes folk kan holde avstand uansett jeg, det blir din tur selv om du ikke står kliss oppi personen foran. 22
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #11 Skrevet 16. juni 2020 1 metersregelen har blitt opphevet innad i skoleklasser, så skoleklassen du så gjorde ikke noe galt. Ellers er jeg helt enig med deg. Mange tror dette er over og har glemt hvor farlig viruset er. Dødligheten er vel også høyere enn antatt, og smittetallene lavere enn antatt. Jeg går bare og venter på en ny smittebølge og ny lock down. Anonymkode: e1131...c8c 11
Gjest Lasox Skrevet 16. juni 2020 #12 Skrevet 16. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 1 metersregelen har blitt opphevet innad i skoleklasser, så skoleklassen du så gjorde ikke noe galt. Ellers er jeg helt enig med deg. Mange tror dette er over og har glemt hvor farlig viruset er. Dødligheten er vel også høyere enn antatt, og smittetallene lavere enn antatt. Jeg går bare og venter på en ny smittebølge og ny lock down. Anonymkode: e1131...c8c Det gjør jeg også! Så nå nyter jeg friheten som vi har før det blir en ny lockdown. Oslo er spesielt utsatt kommune til en ny lockdown. Myndighetene har jo ikke kontrollen der enda.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #13 Skrevet 16. juni 2020 Mange av de som har slappet av og gir blaffen nå har ikke vært syke eller isolert. De forstår ikke hvor kjipt det er å være syk og helt alene i uke etter uke, uten å ha muligheten til å gå ut i frisk luft eller gå på butikk. Jeg var syk i fem-seks uker med mistanke om Corona, ble ikke testet men fikk beskjed om å isolere meg. Siden jeg bor i blokk kunne jeg ikke gå ut i egen hage i en gang, og barnet mitt måtte bo hos slektninger den tiden jeg var syk. Fikk mat og medisiner levert på døren. Lå uke etter uke med tørrhoste og tung pust😒 Anonymkode: d316f...735 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #14 Skrevet 16. juni 2020 Heldigvis har vi en nødvergeparagraf til bruk mot den type smitterebeller. Anonymkode: afc0e...c5a 5
Gjest O.G. Skrevet 16. juni 2020 #15 Skrevet 16. juni 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 metersregelen har blitt opphevet innad i skoleklasser, så skoleklassen du så gjorde ikke noe galt. Ellers er jeg helt enig med deg. Mange tror dette er over og har glemt hvor farlig viruset er. Dødligheten er vel også høyere enn antatt, og smittetallene lavere enn antatt. Jeg går bare og venter på en ny smittebølge og ny lock down. Anonymkode: e1131...c8c Samme her.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #16 Skrevet 16. juni 2020 1 time siden, Lasox skrev: Det gjør jeg også! Så nå nyter jeg friheten som vi har før det blir en ny lockdown. Oslo er spesielt utsatt kommune til en ny lockdown. Myndighetene har jo ikke kontrollen der enda. Det er hva, noen hundre? aktive smittetilfeller i Oslo, av en befolkning på en halv million. Hva slags kontroll er det du mener myndighetene skal ha?? Anonymkode: eab2d...fa0 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #17 Skrevet 16. juni 2020 Jeg er så drittlei klaging om at " folk holder ikke avstand" ! Slutt å si FOLK og vær generell , for det er mange steder folk er veldig flinke. Her jeg bor er det orden og redan i alle butikker, cafeer og andre steder med mye folk. Det er tilrettelagt og folk holder avstand. Lei av å høre om BYfolk som gir F... i smittevern, de er for dumme for denne verden. INGEN trenger å være oppå hverandre, selv byene er så store at alle har plass. Er så glad jeg bor sammen med siviliserte folk jeg Anonymkode: 7cac8...739 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #18 Skrevet 16. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går bare og venter på en ny smittebølge og ny lock down. Da venter du forgjeves. Det kommer IKKE noe ny lockdown - altså det har vi jo ikke vært i heller. Lockdown er hva Italia, Wuhan osv har bedrevet - hvor man kun får gå ut for å handle mat eller på apoteket. DET ER LOCKDOWN. Det har vi ikke hatt i Norge så det irriterer meg grønn at folk sier det. Tåpelig! Og vi får ikke noe ny bølge. Det vil gå jevnt og trutt slik det gjør nå, noen skrives ut, noen skrives inn. Vi har kontroll. Det blir ikke noe ny bølge. Slutt å ase deg selv opp for nada. Anonymkode: dc5dd...b76 12
Gjest Chroma Skrevet 16. juni 2020 #19 Skrevet 16. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er så mange tankeløse der ute. På stranda her er det en kiosk, å folk stått tett i tett for å få kjøpt seg is. Jeg nærmer meg ikke selv om jeg gjerne skulle hatt en frappe, men vann funker like bra i varmen. Anonymkode: 65ac7...0f6 Vi sto i iskø for en uke siden og holdt avstand til de foran oss, men da var der noen som snek seg inn i køen og stilte seg foran oss. Folk er rare.
NorthernLight Skrevet 16. juni 2020 #20 Skrevet 16. juni 2020 Det er så mange utrolige naive nordmenn at det er latterlig. Har møtt på flere som ikke tror at det kommer en bølge til av corona til høsten/vinteren. Hvordan er det mulig å være så naiv? Det er flust av leger/eksperter som sier at en andre bølge kommer, man vet bare ikke eksakt når. Når jeg er ute og handler så er det MANGE som ikke holder avstand, flere som hoster uten å holde seg for munnen osv. Folk er så dumme at jeg blir oppgitt. Det kommer ikke til å bli en morsom høst/vinter. 4
Anbefalte innlegg