AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #1 Skrevet 16. juni 2020 Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem når jeg søker jobber som ikke er 100% helserelaterte. Jeg har begynt på en master ved siden av jobb, som kan føre meg i en mer teknologisk retning. Søker gjerne på jobber innen kundebehandling, 1.linje support og forsikring, men vi er jo mange om beinet. Hvordan fremheve seg selv uten å fremstå arrogant? Jeg er så lei av å jobbe en plass som er så byråkratisk at endring er tilnærmet umulig. Jeg er sulten på utfordrende arbeidsoppgaver, bruke hodet mitt og jobbe på en annen måte. Nå er det ekstremt mye prosedyrer, og alt går i samme tralten. Jobber i akuttmottak, så det er jo høyt tempo. Men nå har jeg liksom sett det meste og alt har blitt rutine. Anonymkode: dc45c...aa4
Gjest ti10 Skrevet 16. juni 2020 #2 Skrevet 16. juni 2020 Det er sikkert mange erfaringer fra sykepleiejobben du kan ta med til en ny jobb. Du jobber i akuttmottak, da er du sikkert fleksibel, holder hodet kaldt i dramatiske situasjoner og kan "snu på en femøring". Omsorgsdelen fra sykepleien kan du vel overføre til kundebehandling/sosial kompetanse i hvilken som helst stilling. Du er sikkert vant til å snakke med alle typer mennesker. Og sikkert mye mer som jeg ikke kjenner til. Hvis du tenker på hva du kan gjøre for en potensiell arbeidsgiver og hvorfor du mener du er riktig i stillingen, blir det også enklere å formulere søknad. Dvs. finn ut hva de trenger og vis at du kan gi dem det ved å fortelle hva du kan eller har gjort før. Da har du noe konkret å vise til, og ikke bare "jeg er ditt og datt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå