Gjest Catwoman Skrevet 3. juli 2005 #1 Skrevet 3. juli 2005 Det blir kanskje litt klønete å forklare, men jeg prøver: For en tid tilbake prøvde jeg en ny type mat, Purina Pro Plan, den var hun sånn så som så fornøyd med, men hun spiste den. Så kjøpte jeg en sekk med Iams i tilegg, så hun kunne veksle litt. Da var hun overlykkelig, og spiste som bare det. Iams har hun fått mye og har alltid likt den. Men nå den siste uka eller så, vil hun plutselig ikke ha Iams, hun nekter å spse den. Men den andre fra Purina, den syns hun er helt super nå. Noen som har noen ide om hva det kan komme av? Lurte først på om hun hadde vondt for å tygge, men Purina er like hard som Iams. Og jeg kan ikke tenke meg at den kan ha blitt dårlig, den lukter likedan som får og det er lenge til datostemplingen går ut. Vel er hun en sær og kresen og noe bortskjemt katt men hun har alltid spist tørrmaten sin når hun skjønner at hun ikke får noe annet.
Gjest Darcy Skrevet 3. juli 2005 #2 Skrevet 3. juli 2005 Kanskje pus har gått lei av Iams tørrforet, og foretrekker noe nytt ?
Gjest Madeline Skrevet 3. juli 2005 #3 Skrevet 3. juli 2005 Vi har to meget kresne katter her og det var en periode de var veldig fornærmet over å bare få tørrfor. Kattene mjauet og skulle ha oss med på kjøkkent for å få noen annet. Vi lot oss ikke overtale og da begynte de å spise tørrfor og det gled ned på høykant. Jeg merket at når tørrforet sto framme noen dager så begynte de å tigge etter mat. Hvis jeg da fylte på nytt tørrfor så gikk det ned på høykant igjen. Derfor har jeg funnet ut at det er bedre å ikke ta så veldig mye tørrfor på skåla om gangen. Mulig det blir en del støv ol i tørrforet når det står lenge framme. Derfor tar vi heller på tørrfor ofte og i litt mindre mengder. Det virker kattene mer fornøyd med (selv om de fremdeles tigger etter noen godsaker...).
Gjest mjau. Skrevet 3. juli 2005 #4 Skrevet 3. juli 2005 Om du har utekatt, så er det vanlig at de ikke spiser så mye hjemme nå. De har delikatesser hele dagen i naturen. finner de noe godt hos naboen spiser de der også. katter spiser der de er
Gjest mjau. Skrevet 3. juli 2005 #5 Skrevet 3. juli 2005 Om du har utekatt, så er det vanlig at de ikke spiser så mye hjemme nå. De har delikatesser hele dagen i naturen. finner de noe godt hos naboen spiser de der også. katter spiser der de er
Gjest mjau. Skrevet 3. juli 2005 #6 Skrevet 3. juli 2005 Om du har utekatt, så er det vanlig at de ikke spiser så mye hjemme nå. De har delikatesser hele dagen i naturen. finner de noe godt hos naboen spiser de der også. katter spiser der de er
lillesky Skrevet 3. juli 2005 #7 Skrevet 3. juli 2005 De spiser når de er sultne. Lurt sånn som Hannen sier, å fylle på litt uten at det egentlig trengs, da tror kattene det er noe super nytt og spennende!
Gjest Gjesten Skrevet 5. juli 2005 #8 Skrevet 5. juli 2005 Først vil jeg si at IAMS står på listen over hunde og kattefôr typene som blir testet på dyr. Så jeg ber alle se litt på denne http://www.anima.dk//kampagner/forsog/iams/ikketestet.htm siden før de kjøper mere av det fôret. Olivers står forresten på listen over fôr som det ikke blir utført slike forsøk på. Jeg har gitt kattene mine Olivers i et år nå, og jeg er veldig fornøyd. De spiser mye mere nå enn da jeg brukte andre typer tørrfôr. Så dette anbefaler jeg på det sterkeste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå