Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått jobb i det offentlige med lønn på 505 000 kroner. Jeg vil spørre om 520 000 i lønn fordi det er det andre stillinger i kommunene som krever master får utbetalt. Hvordan skal jeg spørre om denne lønnen uten å miste jobbtilbudet? Hvis jeg spør om 520k, vil de trekke jobbtilbud tilbake eller vil de bare si at de ikke har mulighet til å betale så mye? Bør jeg eventuelt spør om 530k slik at de kan trekke meg ned til 520k? All tips tas i mot med takk 😊

Anonymkode: b0026...abb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen tips? :)

AnonymBruker
Skrevet

Du spør om det er rom for forhandling. Sier de nei er jo saken grei. Kanskje spør de hvor mye du ønsker, og da kan du komme med ditt ønske. Så svarer de ja eller nei på det. De kan ikke trekke tilbudet fordi du spør om mer lønn.

Anonymkode: 1a215...766

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått tilbud, skal det mye til at det blir trukket. Det er jo bare å spør da. På en pen måte. Du ønsker en konkurransedyktig lønn på nivå med det som vanligvis tilbys personer med din kompetanse og du lurer på om de fx kan matche 540.000.(tenk på et tall uten å være for grådig)

Fagforening er lure saker, de kjenner lønnsnivå på ulike steder. 

Anonymkode: 9d38d...ee4

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått jobb i det offentlige med lønn på 505 000 kroner. Jeg vil spørre om 520 000 i lønn fordi det er det andre stillinger i kommunene som krever master får utbetalt. Hvordan skal jeg spørre om denne lønnen uten å miste jobbtilbudet? Hvis jeg spør om 520k, vil de trekke jobbtilbud tilbake eller vil de bare si at de ikke har mulighet til å betale så mye? Bør jeg eventuelt spør om 530k slik at de kan trekke meg ned til 520k? All tips tas i mot med takk 😊

Du vl ha 520000NOK, ok be om 550000NOK sånn at det er forhandlingsrom der.

Endret av O.G.
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor gammel er du og har du nevneverdig erfaring? Hvis du er nyutdannet og mangler erfaring er det ingen som kommer til å betale deg mer en 505000

Anonymkode: b9885...67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...