AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #1 Skrevet 16. juni 2020 Vi er fire venninner fra barneskolen på 38 år, alle har barn i alderen 5-14 år. Noen bor lengre unna enn andre og derfor blir det mye telefoner innimellom. Vi er svært gode venninner og snakker om alt. Og det har alltid vært lett å ta kontakt/få kontakt med hverandre. Eller jeg kan si det på en annen måte, jeg prioriterer de veldig høyt, slik som familie. En venninne ble skilt for flere år siden og har sånn sett vært veldig tilgjengelig kanskje. Og nå som hun har fått kjæreste igjen forstår vi hun er mer opptatt og ikke prioriterer oss like høyt som før. Det eneste jeg føler på, er at hun er mye mer borte enn før. Altså, hun sier hun skal ringe, men gjør det ikke. Hun svarer ikke på meldinger på flere dager og tar ikke telefonen om vi ringer. Nå mener jeg ikke at vi maser, men la oss si at man sender en melding med et spørsmål (feks ang om hun vil bli med på en bursdagsgave), også svarer hun ikke. Så går det tre dager og jeg ringer, men hun tar den ikke. Så kan hun si dagen etter at hun ser jeg har ringt og vil ringe meg samme kveld, men det skjer ikke. Når hun endelig tar kontakt kan det være for sent, og det vi skulle snakke om er ikke relevant lengre. Hun har vært nyforelsket nå ett års tid, så jeg føler vi har vært forståelsesfulle her. Hun er den med eldst barn og slikt sett mye mer fleksibel enn andre av oss. Nå ble det mye negativt her. Men hun er ellers en fantastisk god venninne og vi savner henne slik som før. Hun er morsom, smart og omsorgsfull. Men det er som om vi enten ikke blir prioritert i det hele tatt, eller som om hun ikke bestemmer selv lengre, jeg vet ikke. Hadde du ville sagt noe? Anonymkode: 9599e...739
solmåneogstjerner Skrevet 16. juni 2020 #2 Skrevet 16. juni 2020 (endret) Jeg tror jeg ville sagt noe. Si at du er glad for at hun er lykkelig med kjæresten men at du savner henne/slik ting var før. Si at du blir såret når du føler at hun avviser/glemmer deg. Og så spør du selvsagt på en veeeldig diskret måte om kjæresten er grei med henne. Kjenner du ham? Jeg synes det er helt innafor. Endret 16. juni 2020 av solmåneogstjerner 7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #3 Skrevet 16. juni 2020 Det var veldig fint det du sa der. og nei, ingen av oss venninne vet hvem han er. Før coronaen var det snakk om å møtes, men enda har det ikke blitt. Så har ikke møtt han. Hun sier han er fantastisk, både med henne og barna. Så jeg må håpe å tro han er snill. Men det er jo ikke det samme som at han liker å ha litt ekstra kontroll. men ja, du ville sagt noe forsiktig ja. Skal absolutt tenke på det. ts Anonymkode: 9599e...739
solmåneogstjerner Skrevet 16. juni 2020 #4 Skrevet 16. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var veldig fint det du sa der. og nei, ingen av oss venninne vet hvem han er. Før coronaen var det snakk om å møtes, men enda har det ikke blitt. Så har ikke møtt han. Hun sier han er fantastisk, både med henne og barna. Så jeg må håpe å tro han er snill. Men det er jo ikke det samme som at han liker å ha litt ekstra kontroll. men ja, du ville sagt noe forsiktig ja. Skal absolutt tenke på det. ts Anonymkode: 9599e...739 Dere er såpass nære venninner og dere andre har enda ikke møtt ham engang? Etter ett år? Er ikke det litt rart? Jeg gikk ut fra at dere hadde møttes, men lurte litt på hvor godt du kjente ham. Det trenger jo selvsagt ikke å være noe galt, men jeg ville helt klart prøvd å få møtt ham. Inviter ham med på et eller annet. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #5 Skrevet 16. juni 2020 Jeg kjenner flere, både nære veninner og mer bekjente som er akkurat sånn! Det er personligheten som gjør at de ikke klarer å prioritere når de er travle. Anonymkode: 292b6...8e1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #6 Skrevet 17. juni 2020 Om dette er en endring hos venninnen din fra å være veldig sosial og frempå, alltid svare på henvendelser osv, til å sjelden svare på noe som helst, ville jeg sjekket ut hvem hennes nye flamme er. Er han så fantastisk som hun sier? Anonymkode: e742d...e2b
Gjest O.G. Skrevet 18. juni 2020 #7 Skrevet 18. juni 2020 På 16.6.2020 den 11.17, AnonymBruker skrev: Hadde du ville sagt noe? Anonymkode: 9599e...739 Nei, pga jeg tenkte at siden jeg ikke har sett henne en gang på et års tid, har jeg blitt droppet som venninne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå