Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er d trygt å spise? D er så og si det eneste jeg får i meg uten å kaste opp, det står jo over alt at lakris i store mengder er farlig, men noen steder står d at det kun er lakris som innerholder Glykyrrhizinsyre  som er farlig, det står d ikke på tyrkisk pepper posen. 

Anonymkode: 4e55f...579

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

All lakris inneholder glykyrrhizinsyre, og siden tyrkisk pepper inneholder lakrisekstrakt så går det dessverre innunder de anbefalingene du har lest. I Sverige sier de under 50g lakrisgodis per dag, i Finland under 250g/uke. Så en liten pose tyrkisk pepper i uka burde gå greit, men ikke mer enn det. Dessverre! 

Anonymkode: 9f938...8af

AnonymBruker
Skrevet

Tror du skal spise ganske store mengder før det blir for mye.. Jeg spiste ofte lakris/Tyrkia pepper i svangerskapet. Bedre at du er nogenlunde oppegående ved at du får i deg noe som helst enn at du blir helt gåen.. Blir vel som med feks brus.. alt med måte:)

Anonymkode: d5ec0...78f

AnonymBruker
Skrevet

Haa jeg levde på lakris båter i siste svangerskap.  Mitt barn ble født normal og er fortsatt normal..Hva er det farlig for?

Anonymkode: 7d956...9b3

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haa jeg levde på lakris båter i siste svangerskap.  Mitt barn ble født normal og er fortsatt normal..Hva er det farlig for?

Øker faren for spontanabort. 

Jeg spiser litt lakris hvis jeg blir tilbudt det, men det er så langt ca to biter helsehyl på tre måneder. Har ikke for vane å kjøpe det selv uansett. 

Anonymkode: 5e95f...5b1

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

All lakris inneholder glykyrrhizinsyre, og siden tyrkisk pepper inneholder lakrisekstrakt så går det dessverre innunder de anbefalingene du har lest. I Sverige sier de under 50g lakrisgodis per dag, i Finland under 250g/uke. Så en liten pose tyrkisk pepper i uka burde gå greit, men ikke mer enn det. Dessverre! 

Anonymkode: 9f938...8af

I Finland fraråder de vel egentlig lakris helt? 

Anonymkode: d4635...256

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og narkomane kan føde friske barn. Vil du likevel påstå at narkotika i svangerskapet er ufarlig for fosteret? 

Anonymkode: d4635...256

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor var storrøyker da hun var gravid. Jeg ble født frisk og sunn. 

Det betyr ikke at det er ufarlig å røyke under graviditeten. 

Anonymkode: d5259...0fb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...