Gå til innhold

Hvor ofte er mannen deres "ute med gutta?"

Anbefalte innlegg

Gjest anonym her og nå
Skrevet

Jeg synes mannen min er for mye ute og fester med gutta for tiden( han har en del single kompiser som alltid vil ut :roll: ) Har tatt det opp med han, men han sier at det jo er viktig at vi "gjør ting på hver vår kant også". For så vidt riktig det, men når han bruker flere av helgene ute på byen med gutta synes jeg det er litt drøyt. Han er en voksen mann på 30 år og vi venter vårt første barn sammen og jeg har begynt å bli redd for at han ikke skal klare å slutte med denne festingen. Jeg begynner å bli skikkelig lei av festingen, skulle ønske vi kunne bruke helgene på mer hyggelige ting... Noen som har noen gode råd eller erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min var ute med kompiser kanskje 4 ganger i året før vi fikk barn, men etter at gutten ble født har han ikke vært ute. Jeg synes kanskje du burde snakke med mannen din om hva du synes om dette. Og kanskje han kan begrense det til en gang i mnd eller en gang annenhver mnd?

Skrevet

Sjeldent, for alle "gutta" er spredt godt utover landet pga studier og jobb. Jeg hadde nok ikke hatt noen problemer om han var ganske ofte ute uten meg, men så har ikke vi barn. Blir sikkert annerledes da.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg synes mannen min er for mye ute og fester med gutta for tiden( han har en del single kompiser som alltid vil ut :roll: ) Har tatt det opp med han, men han sier at det jo er viktig at vi "gjør ting på hver vår kant også". For så vidt riktig det, men når han bruker flere av helgene ute på byen med gutta synes jeg det er litt drøyt. Han er en voksen mann på 30 år og vi venter vårt første barn sammen og jeg har begynt å bli redd for at han ikke skal klare å slutte med denne festingen. Jeg begynner å bli skikkelig lei av festingen, skulle ønske vi kunne bruke helgene på mer hyggelige ting... Noen som har noen gode råd eller erfaringer?

Hvor ofte er flere av helgene?

Det kommer an på hvor mye han er borte ellers syns jeg. Om du har en mann som er på trening to dager i uka, jobber sent to dager i uka og må ut enten fredag eller lørdag hver helg, bør han nok roe seg ned litt.

Men alle har godt av tid hver for deg. Sørg for at du får like mye tid borte som han gjør, også etter at babyen er født :wink:

Skrevet

Samboeren min er lite på byen uten meg, kanskje en gang i måneden. Vi har veldig mange felles venner, så derfor er vi med begge to hvis vi kan.

Ellers synes jeg det er helt OK å gjøre litt hver for seg, men når du føler at han er alt for mye ute på byen uten deg, så er det et problem. Ta dette opp med ham, dere venter barn sammen og det må være fryktelig kjedelig å sitte hjemme alene med stor mage, mens han er på byen med gutta.

Gjest Leola
Skrevet

Hos oss er det litt ekstremt andre veien. Når helgene kommer så er vi så trøtte at vi ikke orker å gå ut. Har inntrykk av at flere av vennene våre oså setter pris på å være hjemme fredag- og lørdagskveldene. Jeg treffer ofte venninner på byen lørdag formiddag, så går vi rundt og handler, spiser og setter oss på kafe eller uterestaurant og tar et glass vin før vi reiser hjem i 17-18-tiden. Det synes vi er helt glimrende, mannen foretrekker å bruke sin "alene-tid" på fotball og ishockey, han liker best at vi går på byen sammen, vi to ... Noe som skjer ytterst sjeldent ... selvom vi har store barn som klarer seg selv :wink: Mulig vi er blitt noen "stuegriser" - men hva gjør vel det når det er slik vi vil ha det :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet
Samboeren min er lite på byen uten meg, kanskje en gang i måneden

Jeg syns at å gå på byen en gang i måneden er mye................

Gjest gjest her og nå
Skrevet

Hvor ofte er flere av helgene?

Det kommer an på hvor mye han er borte ellers syns jeg. Om du har en mann som er på trening to dager i uka, jobber sent to dager i uka og må ut enten fredag eller lørdag hver helg, bør han nok roe seg ned litt.

Men alle har godt av tid hver for deg. Sørg for at du får like mye tid borte som han gjør, også etter at babyen er født :wink:

Han er vel ute ca annen hver helg, noen ganger hver helg, en av dagene... Han er stort sett hjemme i uka, jobber aldri overtid, bare litt trening innimellom, så vi ser hverandre mye da. Allikevel er helgene noe spesielt mener nå jeg, og at det hadde vært hyggelig om vi kunne gjøre noe koselig sammen..

Gjest Sjalu?
Skrevet
Mannen min var ute med kompiser kanskje 4 ganger i året før vi fikk barn, men etter at gutten ble født har han ikke vært ute. Jeg synes kanskje du burde snakke med mannen din om hva du synes om dette. Og kanskje han kan begrense det til en gang i mnd eller en gang annenhver mnd?

Så du mener at han helst ikke skal være ute med kompisene hvis han har barn?

jaja, det finnes mange forskjellige mennesker der ute, iallfall.

Føler at det er litt vel mange eiesyke (og sjalu?) jenter som har svart i denne tråden, og håper ikke at dette representerer det gjengse synet. Greit nok hvis du ikke ser noe som helst av ham ellers i uka, men hvis du gjør det, og bare vil ha noen å se på tv med, så er det kansje på tide å engasjere seg selv og.

Og tidsbegrensninger har jeg ingen tro på. Det er vel nesten å regne som en falliterklæring i forholdet.

Gjest lilletroll
Skrevet

Min mann er "aldri" ute med gutta, i betydningen sånn en gang i halvåret eller noe....

Skrevet

Min sambo er sjelden ute på byen, men tar seg gjerne en tur på kino med en kompis eller drar på besøk. Noe jeg synes er helt ok, da jeg også liker å ta meg en tur ut iblant. :)

Om sommeren er man kanskje mer ute bare fordi det er sol og varmt og deilig å ta en tur på byen! Mens om vinteren er vi nok mer stuegriser.

Hvis du synes han er for mye ute synes jeg du skal ta det opp med ham. Min ex var ute hver helg mens jeg var gravid, og det ble ikke bedre når barnet kom. Jeg var ofte lei meg fordi han så tydelig likte å heller være ute med vennenne enn hjemme hos meg. :cry: Selvsagt skal man kunne lufte seg, men det må jo ikke nødvendigvis innebære enn fylletur på byen!

Gjest Daniella_
Skrevet

Han er ute kanskje 1-2 ganger pr mnd. Og det er jeg også så da går det jo greit.

Skrevet

Min var ute med kompiser i går og da er det et halv år siden han var ute sist. Blir vel ca. 1-3 ganger i året. Noe mer hadde jeg ikke giddet å finne meg i. Men så er jeg litt streng også. Men vi finner på ting sammen også.

Gjest Gitte
Skrevet

veldig sjelden egentlig, noe som passer meg veldig bra... han skal på tur i 3 dager med et par kompiser om 2 uker, bare litt nedover på sørlandet. hadde såklart villet være med, men en guttetur er guttetur, og siden han er såpass lite ute uten meg, syns jeg faktisk det er helt greit... jeg har vært med ute uten han, enn omvendt. dette gjelder da byturer, han er oftere på besøk hos en kompis etc, eller ser på film/PS2 med gutta enn ute. men det er når jeg ikke er der.

Skrevet

2-3 ganger i året, da helst i jobbsammenheng.

Ellers liker vi begge best å gå ut sammen, uten at det nødvendigvis betyr at vi henger etter hverandre hele kvelden!

Gjest seroxata
Skrevet

tja, et par ganger i måneden eller noe? men jeg er og det da... og så har vi felles venner og, sånn at det sjeldent er slik at vi ikke fester sammen... og det er jo såklart kjempeartig det

Skrevet

En gang i uka kanskje. Litt oftere nå om sommeren. Men må få si at det vanligvis ikke dreier seg om noe fyll.

Et par tre øl vanligvis. Jeg er litt mindre ute. Helt frivillig naturligvis.

Skrevet

Jeg tror det hele er svært avhengig av hvilket miljø man er i og hvor man bor!

Jeg bor i Oslo, og har mange 30-something venner som er ute en gang i uken, uavhengig av om de er i forhold eller ikke. Noen småbarnsforeldre er også mye ute, andre ikke.

Jeg finner det også besynderlig at det er såå stor forskjell på om man går på bar og møter vennene sine enn om man møtes hjemme hos en av dem. For meg er det ravende likegjyldig om vi er hjemme eller ute, bare jeg ser dem. Om sommeren blir det nok mest ute, om vinteren mest hjemme.

Jeg går ikke ut slik jeg gikk ut da jeg var 20 lenger, men jeg går ut like ofte. For meg er det normalt.

Men jeg må tilstå at jeg nok ahdde blitt litt grinete hvis jeg satt hjemme med stor mage og kjæresten var ute og koste seg. Mest på grunn av misunnelse og følelse av å bli eksludert. Det er en naturlig reaksjon.

Gjest dark angel ikke innl.
Skrevet

vi er ute sammen annenhver helg. han er kanskje ute med kompiser 2-3 ganger iåret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...