Gå til innhold

Tips til aktiviteter med bonusbarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er i et avstandsforhold med en fra andre kanten av landet. Han har to jenter fra før, 7 og 8 år. Jeg har ingen barn. Har møtt barna 3 ganger før (langhelger, ferieuke), så kjenner dem ikke så godt enda.

I sommer er planen at dem drar på bileferie og kommer til meg, da barna har veldig lyst til å se hvor jeg bor. Men det er 130 mil å kjøre og veldig langt! Men kjæresten min tror det skal gå fint bare de bruker god tid og flere overnattinger. 

De dagene de er her så må kjæresten jobbe noen dager i området og jeg skal se etter jentene. Har dere tips til hva vi kan finne på? Bor på landet og det er ikke så veldig mye å finne på her av organiserte aktiviteter. jeg har hverken trampoline eller barnebasseng heller. Foreldrene mine på nabogården har huskestativ. Er det populært i den alderen? Eller tur på stranda, hvis det er trygt med to barn og bare én voksen? Eller dra på en gård og se på dyr. Fisketur kanskje? 

Har selvsagt spurt kjæresten hva vi kan finne på mens han er på jobb, men han sier de ikke er kravstore og med litt tv går det sikkert fint. Men jeg vil de skal oppleve litt mer når de skal kjøre så langt enn bare å se tv. 

Jeg kjenner dem som sagt ikke så veldig godt enda og har ikke involvert meg så veldig mye siden det er tidlig i forholdet. Tenker at barna har godt av at det ikke skjer så mange forandringer i livet deres når de er så unge. Men samtidig sa hun eldste siste jeg var der, at jeg besøkte dem sjeldent fordi jeg ikke orket/ikke hadde lyst. Litt trist at hun tenkte sånn men jeg og kjæresten forklarte at det var langt å reise og dyrt. Håper hun hadde forståelse for det.

Noen som har tips til aktiviteter? 😊

Anonymkode: c9305...cea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stranda, skogen, fjelltur, fisketur. Gårdsbesøk er garantert kjekt, om de ikke er pollenallergikere. Ville følt meg trygg på stranden med så store barn, bare de ikke løper langt avsted uten tilsyn.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde laget en liste og spurt hva de har lyst til på forhånd. 

Anonymkode: e93af...ee9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

oppblåsbare badeleker er jo kjempegøy. bare husk redningsvest eller baderinger. jeg elsket det der frem til 20-års alderen🙈🙈

Anonymkode: 542e5...fbb

Skrevet

Overnatte i telt/hengekøye?

Kjøpe et stort plaskebasseng

Leke i vannsprederen

Stranda for å bade

Fisketur

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dra på stranda og kos dere. Jeg gjør det alene med tre barn og går så fint 😊 

Kjøp inn kubb eller andre sommerleker. Et basseng i hagen koster 200 kr og er en investering. Bondegård er alfa omega hvis dere har det i nærheten. Dra ut og spis middag sammen. Barn krever ikke så mye så lenge de føler seg sett og har det morsomt 😊

Anonymkode: 586cd...a4b

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du ramser jo bare opp gøye aktiviteter 😅

Se på dyr, gå på stranden, tur i skogen😍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gutt på 8. Tur på stranda er alltid populært. Jeg tar gjerne med min gutt og 2 venner av ham selv om jeg er alene, det er ikke noe problem. Det er en fordel å velge en strand der det ikke er altfor mye folk (hvis man kan), så det er lettere å holde oversikt over barna. Pleier å ta med noen oppblåsbare badeleker (store baderinger, madrass el.l), og da er de underholdt i timesvis.

Huskestativ er fint, men det er ikke interessant så lenge om gangen lenger. Vi har i hagen, og det blir brukt kanskje 5-10 minutter her og der.

De andre tingene du nevner, fisketur og dra på gård og se på dyr er veldig populært her. Men spør barna, det er ikke alle som er like interessert i dette. :)

Ellers er min gutt veldig glad i diverse uteleker, som krocket, badminton, kubb, vannpistol, vannballonger osv.

Bassenget i hagen blir også mye brukt, men det bør være større enn de runde på 1 meter i diameter. Vi har 2 meter, og det holder fint til 2-3 stk. :) 

Anonymkode: c5df3...b84

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Er i et avstandsforhold med en fra andre kanten av landet. Han har to jenter fra før, 7 og 8 år. Jeg har ingen barn. Har møtt barna 3 ganger før (langhelger, ferieuke), så kjenner dem ikke så godt enda.

I sommer er planen at dem drar på bileferie og kommer til meg, da barna har veldig lyst til å se hvor jeg bor. Men det er 130 mil å kjøre og veldig langt! Men kjæresten min tror det skal gå fint bare de bruker god tid og flere overnattinger. 

De dagene de er her så må kjæresten jobbe noen dager i området og jeg skal se etter jentene. Har dere tips til hva vi kan finne på? Bor på landet og det er ikke så veldig mye å finne på her av organiserte aktiviteter. jeg har hverken trampoline eller barnebasseng heller. Foreldrene mine på nabogården har huskestativ. Er det populært i den alderen? Eller tur på stranda, hvis det er trygt med to barn og bare én voksen? Eller dra på en gård og se på dyr. Fisketur kanskje? 

Har selvsagt spurt kjæresten hva vi kan finne på mens han er på jobb, men han sier de ikke er kravstore og med litt tv går det sikkert fint. Men jeg vil de skal oppleve litt mer når de skal kjøre så langt enn bare å se tv. 

Jeg kjenner dem som sagt ikke så veldig godt enda og har ikke involvert meg så veldig mye siden det er tidlig i forholdet. Tenker at barna har godt av at det ikke skjer så mange forandringer i livet deres når de er så unge. Men samtidig sa hun eldste siste jeg var der, at jeg besøkte dem sjeldent fordi jeg ikke orket/ikke hadde lyst. Litt trist at hun tenkte sånn men jeg og kjæresten forklarte at det var langt å reise og dyrt. Håper hun hadde forståelse for det.

Fine aktiviteter det der da. ;) 

Huskestativ er en sånn svinge innom og gjøre mens man venter på noe annen aktivitet, men ikke noe de kan holde på med over tid. 

Å ta en tur på stranda med f.eks oppblåsbare dyr er hyggelig. Svømme og bade. Vi har hatt opp mot 30 grader de siste dagene.

En del barn i den alderen har ikke så god tålmodighet og fisketur kan ende opp med å bli litt utfordrende. Spørs som sagt på barna. 

Utover det så er jeg enig med den over med uteleker som badminton og vannpistol. Kjempestas på sommeren. :) Har du vannspreder? Bare å slå den på og få ungene i badetøy. De er litt for store for sånn små plastikk basseng å ha i hagen. Telt, som en annen nevner, er også veldig spennende og gøy! 

Anonymkode: 8ea5b...e3b

• Liker 1
Skrevet

Telttur/hengekøyetur

spise ute

bading, uansett hvor

gå tur med hund

spise is

bake

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei!

Heldige barn som får deg som bonusmamma! 

Anonymkode: dbec6...9d3

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heldige barn som får deg som bonusmamma! 

Anonymkode: dbec6...9d3

Det samme tenkte jeg 😀

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Krokodillen skrev:

Det samme tenkte jeg 😀

Jeg òg. Jeg har hatt flere bonusmammaer, og ingen av dem har gjort en like stor innsats for meg i sommerferier. 

Anonymkode: e726e...da8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette ble jeg faktisk litt rørt av. Hadde stemor i oppveksten (hun var definitivt mer stemor enn bonusmamma), og hun gjorde aldri noe med meg alene, enda hun bodde med pappa i 10 år. Hadde betydd utrolig mye for meg å hatt en person som deg som bonusmor! 

Mitt tips til strandtur er å ha med kjølebag med god mat og drikke, så slipper dere å dra tidlig fordi blodsukkeret faller. Sjekk også om det er mulig å kjøpe is - enten på veien, eller i nærheten av stranden. Kanskje kan de få med seg et blad fra butikken også. 

Ellers er både kubb og krokket noe jeg syns var gøy, og fint å gjøre hjemme i hagen.

Tror de kommer til å få et supert opphold hos deg!

Anonymkode: 45b2a...c9f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips og hyggelige kommentarer!

Dette er enda litt nytt for meg og selvsagt for barna også! 

Men veldig greit med konkrete tips så har jeg en liten plan og trenger ikke være like spent i forkant før dem kommer! God ide med oppblåsbare badeleker, vannspreder, kubb, blad fra btuikken eller lite basseng i hagen! 

Det er også ting som tantebarna mine  kan bruke når de blir litt større :)

Takk igjen 😄

ts 

• Liker 1
Skrevet

Du kjenner dem ikke godt, men denne kjæresten din vil du skal være barnevakt allerede.....

AnonymBruker
Skrevet

Kommer de fra bymiljø? Bondegård og boltreplass og bare å leke og se alt man ikke pleier å se er veldig stas. Er det traktor/dyr der?

-vannspreder

-kortspill/uno/yatzi

-lage vafler
-fiske krabber

Anonymkode: d8291...9e9

AnonymBruker
Skrevet
På 16.6.2020 den 18.42, O.G. skrev:

Du kjenner dem ikke godt, men denne kjæresten din vil du skal være barnevakt allerede.....

Han har sagt at jeg bare må si fra om det ikke går. Men tror det skal gå greit. Evt  måtte de være hjemme hos noen i hans familie og får ikke sett hvor jeg bor (noe de ønsker selv). Vi kjører sammen alle 4 på bilferie etterpå, tilbake dit dem bor. Stoppe innom et par parker på turen. 

Ts. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har sagt at jeg bare må si fra om det ikke går. Men tror det skal gå greit. Evt  måtte de være hjemme hos noen i hans familie og får ikke sett hvor jeg bor (noe de ønsker selv). Vi kjører sammen alle 4 på bilferie etterpå, tilbake dit dem bor. Stoppe innom et par parker på turen. 

Ts. 

Ok, håper det blir kjærestetur etterpå også da.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Ok, håper det blir kjærestetur etterpå også da.

Vi har 5 feriedager sammen  først. De 3 siste ukene blir med barna. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...