Gjest seroxata Skrevet 2. juli 2005 #1 Skrevet 2. juli 2005 bestemora mi og jeg diskuterte magesekken i dag(det hørtes litt rart ut... ) Og hun sa at om en vil slanke seg litt, så går det ann å venne magesekken til mindre porsjoner med mat, slik at en ikke trenger spise så mye for å bli mett. Men så lurer jeg: kan det ikke fort bli litt feil og? om du ikke spiser nok til å gi kroppen det den behøver, men blir mett? Eller går ikke dette? Jeg har bare fundert litt i kveld, så nå sender jeg ballen videre til dere
jolie Skrevet 3. juli 2005 #2 Skrevet 3. juli 2005 Er ikke det et sånt standard bestemor-syn på slanking? Ikke så god på denne antomien vår, jeg, så akkurat hvordan magesekken fungerer vet jeg ikke. Men det sies jo at det er bedre å spise flere små måltider enn få store. På den måten blir det vel en slags tilvenning om man er vant til sistnevnte. Vi i den moderne verden vet vel at skal man miste noen kilo må man spise sunt og trene litt. Enkelt, men akk så vanskelig
Gjest seroxata Skrevet 3. juli 2005 #3 Skrevet 3. juli 2005 hehe, ja, det var akkurat det da... er ikke noe flink til å justere meg, hehe :oops:
Gjest Gjesta Skrevet 3. juli 2005 #4 Skrevet 3. juli 2005 Jeg vil tro at bestemoren din har rett i at du kan venne magen til å ville ha mindre mat, fordi mye rundt måltidet er psykisk. Hvis du spiser for lite, vil allikevel kroppen si fra om at du må spise mer. Kroppen er ikke så lett å lure, det er derfor mange slankekurer mislykkes.
Gjest seroxata Skrevet 4. juli 2005 #5 Skrevet 4. juli 2005 har merket at kroppen reagerer etter et par dager uten mat ja... jeg prøver å satse på flere små måltider om dagen fremover, så får jeg heller se om ikke det går litt bedre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå