AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #1 Del Skrevet 16. juni 2020 Min samboer solgte en båtmotor til en kar. Han så og prøvde motoren før kjøp. Kjøper kommentert noe han mente var galt, men kjøpte den likevel. Senere dro han reklamasjons kortet på denne tingen og krevde utbedring, avslag eller retur. Det viste seg imidlertid at det ikke er noe galt med motoren, den mangler bare en funksjon som som kjøper ønsker å ha. Han ønsker derfor å angre på kjøpet. Han fikk nei til dette siden vi mener at man i utgangspunktet ikke har rett på å angre på kjøp mellom private, også skal vi på ferie og kan ikke møte han. Han så også at denne funksjonen ikke var der når han kjøpte motoren og kommenterte dette. Står også i annonsen. Nå prøver han seg igjen med reklamasjon og påstår at det er noe galt med motoren (samme feil). Samboer har pratet med verksted og de sier at motoren ikke har denne funksjonen, og at man derfor ikke kan reparere noe som ikke finnes. Nå truer han med Forbrukerrådet hvis vi ikke tar tilbake motoren. Har vi noe å frykte? Det er en gammel motor som kostet lite. Anonymkode: aaddd...ab3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 16. juni 2020 #2 Del Skrevet 16. juni 2020 Nei, dere har ingenting å frykte. Bare la det gå til forliksrådet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #3 Del Skrevet 16. juni 2020 Nei, ingen angrerett på privatkjøp. Anonymkode: 5468c...472 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsung Skrevet 16. juni 2020 #4 Del Skrevet 16. juni 2020 (endret) Kjipt situasjon. Han har ikke mye å stille opp med hvis det er slik som beskrevet. Endret 16. juni 2020 av Samsung 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsung Skrevet 16. juni 2020 #5 Del Skrevet 16. juni 2020 (endret) Du kan jo få råd av forbrukerrådet også. Forbrukerrådet har chat tjeneste. Endret 16. juni 2020 av Samsung Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #6 Del Skrevet 16. juni 2020 Det er ubehagelig å bli truet på den måten. Er nesten som vi har lyst til å gi etter, men vil ikke bruke opp feriedager på en som roter og angrer på noe han har kjøpt. Vi kommer i hvert fall til å være skeptisk til å selge noe på finn igjen etter dette. De fleste har vel kjøpt noe på finn eller andre steder som har vist seg å være bomkjøp. Da må man ta konsekvensene av det og selge det igjen hvis man ikke kan bruke det. Man har ikke 30 dagers åpent kjøp hos private som i enkelt butikker. Selv kjøpte jeg et dyrt kamera på finn som jeg angret på. Jeg kunne ikke reklamere på det til selger fordi det manglet de funksjonene jeg ville ha. Kameraet virket fint, så der var min egen feil at jeg ikke hadde testet det bedre på forhånd for å se at det oppfylte alle mine krav. Jeg solgte det igjen og tapte ikke noen penger på det. Anonymkode: aaddd...ab3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. juni 2020 #7 Del Skrevet 16. juni 2020 Hvis situasjonen er som beskrevet i hovedinnlegget, så har dere ingenting å frykte. Send epost til Forbrukerrådet med detaljert beskrivelse og når du får svar, send videre svaret til kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #8 Del Skrevet 16. juni 2020 Dette er da virkelig ikke noe å bry seg med. Dersom situasjonen er akkurat slik som beskrevet i hi, ville jeg svart noe som dette: For privatkjøp gjelder ikke angrerett på 14 dager. Du har både sett og prøvd motoren, og vet derfor hva du kjøpte. Funksjonen du hevder mangler har aldri eksistert på motoren. Dette kunne du sett da du hentet motoren. Det fremkommer også fra annonsen at motoren ikke har denne funksjonen. Ber om å ikke bli kontaktet igjen som følge av denne påståtte mangelen. Anonymkode: 21c28...fa3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #9 Del Skrevet 16. juni 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er da virkelig ikke noe å bry seg med. Dersom situasjonen er akkurat slik som beskrevet i hi, ville jeg svart noe som dette: For privatkjøp gjelder ikke angrerett på 14 dager. Du har både sett og prøvd motoren, og vet derfor hva du kjøpte. Funksjonen du hevder mangler har aldri eksistert på motoren. Dette kunne du sett da du hentet motoren. Det fremkommer også fra annonsen at motoren ikke har denne funksjonen. Ber om å ikke bli kontaktet igjen som følge av denne påståtte mangelen. Anonymkode: 21c28...fa3 Det var faktisk ikke så langt unna siste meldingen vi sendte til han. Anonymkode: aaddd...ab3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBergh Skrevet 16. juni 2020 #10 Del Skrevet 16. juni 2020 Hei. Angrerett gjelder kun når avtalen inngås mellom en forbruker og en profesjonell selger, jf. angrerettsloven § 1. ”Forbruker” er i angrerettloven § 6 bokstav e definert som: ”fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet”. Med vennlig hilsen TBergh 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #11 Del Skrevet 18. juni 2020 Vi sjekket på gøy i dag finn.no og så at motoren var solgt igjen, så da antar jeg at kjøperen har slått seg til ro med at han ikke har noen sak. Anonymkode: aaddd...ab3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå