Vet ikke Skrevet 15. juni 2020 #1 Del Skrevet 15. juni 2020 (endret) Hei. Vi har tatt 4 mus i trappa idag. Først en liten en, også noe som så ut som mor, også to små igjen. De sto i trappa inne opp til andre etasje og kikka. Jeg har ekstrem musefobi og lurer litt på hva vi bør gjøre. Noen andre som har opplevd at de kommer frem midt på dagen? Kan jeg forvente maaange fler tror dere? Har store mengder med musefeller på loftet. Endret 15. juni 2020 av Vet ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #2 Del Skrevet 16. juni 2020 Hvis du ser mus så har du et problem som nok er mye større enn det du kan se ved første øyekast. Anonymkode: b664d...a74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #3 Del Skrevet 16. juni 2020 Vokste opp i et gammelt hus i skogen, så har maaange musehistorier på lur, haha. Vi så dem stort sett i underetasjen, og da satte vi opp terrassedøra og utgangsdøra også løp de ofte ut av seg selv. Fullt mulig dere har mange fler, men det kan også hende det ikke er så mange. Umulig å si. De beste triksene for å finne ut av det er å sette ut feller på flere steder og sjekke (og eventuelt tømme) dem jevnlig, og å lytte i veggene. Var sjeldent vi hørte aktivitet i veggene om dagen, men om natta var det ofte full fest om vi hadde mange på besøk akkurat da. Det var ikke uvanlig at vi lå i senga og hørte det rasle i veggene. Familien min hadde bodd i huset (og foreldrene mine bor der enda) fra familien til pappa flyttet dit da han var ungdom, så vi visste jo hvor det var stor sjans for å ta noen i feller og hvor det ikke var vits å sette ut. Det var en høst der vi ikke så noen eller hørte noen, men det var minst én som ble tatt i fellene omtrent daglig. Så det kan være vanskelig å vite helt sikkert. PS: Våre mus var veldig glad i hundemat, brunost og salami, så det var stort sett det som ble lagt i fellene. Å ha katt hjalp også mye. Anonymkode: 8af26...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 16. juni 2020 #4 Del Skrevet 16. juni 2020 Hoppet du opp på en krakk og hylte? Eksen til en venninne gjorde det, men da ble han altså en eks. Vi hadde mus i huset da jeg var barn, og prøvde i månedvis å ta dem med feller. Helt håpløst. Til slutt fikk pappa overtalt mamma til å akseptere en katt, og den spiste opp alle musene i en fei. Anbefales; gir bra selskap også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vet ikke Skrevet 16. juni 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 16. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ser mus så har du et problem som nok er mye større enn det du kan se ved første øyekast. Anonymkode: b664d...a74 Var det jeg også tenkte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vet ikke Skrevet 16. juni 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 16. juni 2020 1 time siden, Okapi skrev: Hoppet du opp på en krakk og hylte? Eksen til en venninne gjorde det, men da ble han altså en eks. Vi hadde mus i huset da jeg var barn, og prøvde i månedvis å ta dem med feller. Helt håpløst. Til slutt fikk pappa overtalt mamma til å akseptere en katt, og den spiste opp alle musene i en fei. Anbefales; gir bra selskap også. Jeg hoppa oppå sofaen og hylte ja, er så ekstremt redd de små greiene der! jeg starta prosessen med å skaffe katt i natt😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huset Skrevet 16. juni 2020 #7 Del Skrevet 16. juni 2020 Har et gammelt hus vi og, og hadde en del mus i krypkjeller, loft og noen vegger fram til vi pusset opp fasaden og fikk satt inn de rette tiltakene. Sett ut rikelig med feller, og få dere katt 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #8 Del Skrevet 16. juni 2020 Om du egentlig ikke vil ha katt kan du også låne en i noen uker Anonymkode: e63fc...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #9 Del Skrevet 16. juni 2020 Vi hadde mus mellom etasjene i huset. Kjøpte en dings til å ha i stikkontakten som lager en høyfrekvent lyd. Da forsvant musene. Vil anbefale deg å prøve. https://www.clasohlson.com/no/Silverline-muse--rottejager/p/Pr311985000 Anonymkode: 24a1e...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #10 Del Skrevet 16. juni 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde mus mellom etasjene i huset. Kjøpte en dings til å ha i stikkontakten som lager en høyfrekvent lyd. Da forsvant musene. Vil anbefale deg å prøve. https://www.clasohlson.com/no/Silverline-muse--rottejager/p/Pr311985000 Anonymkode: 24a1e...251 Vær litt forsiktig med sånne om man sliter med migrene. Vi har noe liknende på hytta (denne står på en stolpe nedi jorda for å jage vekk smådyr før de når hytta, og vi måtte flytte den lengre vekk enn det som er anbefalt da broren min fikk migreneanfall hver gang han var på hytta. Han hørte ikke pipingen men jeg klarte å høre den, og vi fant ut at når den sto sånn at jeg ikke hørte den så var den langt nok unna til at han ikke fikk migrene. Anonymkode: 8af26...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 16. juni 2020 #11 Del Skrevet 16. juni 2020 Du må først finne ut hvor de kommer inn, sprekker i muren eller at det mangler musesperre under ytterkledningen. Tett eventuelle sprekker i muren og pakk musebånd under ytterkledningen, slik som dette : https://www.skadedyrshop.no/museborste-40m-sikrer-huset-mot-mus-enklere-blir-det-ikke?gclid=EAIaIQobChMI7amMnIyG6gIVzoKyCh0leAZ5EAQYASABEgKtZvD_BwE Sett feller på loft og kjeller med mat for å ta de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #12 Del Skrevet 16. juni 2020 1 time siden, Vet ikke skrev: Jeg hoppa oppå sofaen og hylte ja, er så ekstremt redd de små greiene der! jeg starta prosessen med å skaffe katt i natt😂 Håper du faktisk har lyst på katt som kjæledyr og ikke bare for å kvitte deg med et problem 😅 Anonymkode: 0f661...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #13 Del Skrevet 16. juni 2020 1 time siden, Vet ikke skrev: Var det jeg også tenkte Det trenger ikke være flere enn en. Jeg fikk EN mus i hus, tror den kom gjennom en åpen kjellerdør. Satte opp felle med forskjellig mat, men den likte bare en ting, og da gikk den i fella. Det var bare en, mulig en hann-mus. Den ble ganske tam også og kunne sitte og se på meg når jeg pratet i telefonen. Men, jeg er ikke redd mus. Den var ganske søt, og det falt noen tårer når den gikk i fella (en felle kjøpt på felleskjøpet som halshugger musa). A. Anonymkode: ab9a0...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vet ikke Skrevet 16. juni 2020 Forfatter #14 Del Skrevet 16. juni 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du faktisk har lyst på katt som kjæledyr og ikke bare for å kvitte deg med et problem 😅 Anonymkode: 0f661...27b Selvfølgelig skaffer jeg meg ikke katt kun for å kvitte meg med et problem.. Vi har prata lenge om å få oss katt, men har ikke fått satt i gang prosessen enda ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #15 Del Skrevet 16. juni 2020 Her i kommunen så river de vegger m.m. dersom de får mus. Eneste måten å få godt resultat kjapt. Anonymkode: b664d...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gagaen Skrevet 16. juni 2020 #16 Del Skrevet 16. juni 2020 Ta ei runde i huset og sjå kvar dei evt kan kome inn, hugs det skal ikkje store sprekken til! Og sjå etter om du ser muselort nokon stad. Prøv å tette der det går an. Sett opp feller rundt om . Om du har feller der dei kjem inn så stopper du dei frå å kome lenger inn i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå