AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #1 Skrevet 15. juni 2020 Hvor lenge hadde du spinalhodepine før den gikk bort? Anonymkode: 413c8...925
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #2 Skrevet 16. juni 2020 Et døgns tid omtrent. Anonymkode: df7b5...9d8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #3 Skrevet 16. juni 2020 Jeg slapp heldigvis, me. Jeg tror de sa det kunne vare opp til 2 døgn? Anonymkode: ca86d...79b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #4 Skrevet 16. juni 2020 Etter spinal væske prøve? Jeg hadde i 5 dager... Mye bedere når jeg lå helt flatt og verst når jeg satt lenge oppe. Anonymkode: e7fac...397
skruf Skrevet 16. juni 2020 #5 Skrevet 16. juni 2020 På dag 3 med intens spinalhodepine så ble det satt en blodpatch (tror det var det legen kalte det), dvs det ble tappet litt blod, så gikk de inn igjen med ei kanyle i spinalrommet og tettet med blodet. Jeg var innlagt på sykehus mens jeg hadde spinalhodepine, og utenom å ligge helt flatt så var fenozan-koffein det eneste smertestillende som til en viss grad funket. Fenozan-koffein selges reseptfritt på alle apotek, så hvis du er veldig plaget med spinalhodepine Ts så ville jeg testet ut det. Er du innlagt på sykehus så spør en sykepleier om du kan få prøve det. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #6 Skrevet 16. juni 2020 4 timer siden, skruf skrev: På dag 3 med intens spinalhodepine så ble det satt en blodpatch (tror det var det legen kalte det), dvs det ble tappet litt blod, så gikk de inn igjen med ei kanyle i spinalrommet og tettet med blodet. Jeg var innlagt på sykehus mens jeg hadde spinalhodepine, og utenom å ligge helt flatt så var fenozan-koffein det eneste smertestillende som til en viss grad funket. Fenozan-koffein selges reseptfritt på alle apotek, så hvis du er veldig plaget med spinalhodepine Ts så ville jeg testet ut det. Er du innlagt på sykehus så spør en sykepleier om du kan få prøve det. Forsvant hodepinen etter blood patch? Anonymkode: 413c8...925
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #7 Skrevet 16. juni 2020 En venn av meg var dårlig i mange dager, tror det var i alle fall 5. Men han var nok spesielt uheldig. Det er nok svært få som har vondt så lenge. Anonymkode: 744b4...922
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #8 Skrevet 16. juni 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: En venn av meg var dårlig i mange dager, tror det var i alle fall 5. Men han var nok spesielt uheldig. Det er nok svært få som har vondt så lenge. Anonymkode: 744b4...922 7 dager siden jeg fikk den, har ligget for da er hodepinen bedre, tatt koffein smertestillende og drukket mye, også koffeinholdige drikker. Litt bedre kanskje. Legen sier jeg kan få en behandling som heter Blood patch der de sprøyter inn blod for å tette hullet i spinalkanalen, men jeg har ikke lyst at de skal rote mer inni der, så håper det kan gå over av seg selv. Ts Anonymkode: 413c8...925
skruf Skrevet 16. juni 2020 #9 Skrevet 16. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forsvant hodepinen etter blood patch? Anonymkode: 413c8...925 Ja, ble helt borte 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #10 Skrevet 16. juni 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: 7 dager siden jeg fikk den, har ligget for da er hodepinen bedre, tatt koffein smertestillende og drukket mye, også koffeinholdige drikker. Litt bedre kanskje. Legen sier jeg kan få en behandling som heter Blood patch der de sprøyter inn blod for å tette hullet i spinalkanalen, men jeg har ikke lyst at de skal rote mer inni der, så håper det kan gå over av seg selv. Ts Anonymkode: 413c8...925 Venninnen min hadde i nesten 3 måneder. Jeg hadde det i 5 dager, fikk blod patch og det gikk over i samme sekund som behandlingen var gjort. Hele greia tok 7 minutter og det var verdt det på alle måter. Ikke gå rundt å ha det vondt og ubehagelig når det finnes enkel behandling. Anonymkode: ea882...5d6 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #11 Skrevet 16. juni 2020 Jeg hadde det i én uke, og ga til slutt etter for blood patch, var fin samme dagen. Anonymkode: 09d73...60b 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #12 Skrevet 16. juni 2020 ❤️ikke vær redd for å få hjelp om det blir for ille, blood patch er ikke så skummelt som det høres ut. Anonymkode: e7fac...397 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #13 Skrevet 16. juni 2020 Grunnen til at jeg er engstelig for Blood patch er at jeg etter spinalbedøvelse har fått masse prikking og ilinger i føttene. Fikk vite at det er normalt etter en spinalbedøvelse men nå er det 8 dager siden og det har ikke gått bort. Jeg leste at den nålen de bruker når de skal sette blood patch er tykkere enn nålen de bruker ved spinalbedøvelse, så da lurer jeg på om de kan stikke feil på nytt igjen? Ts Anonymkode: 413c8...925
tutsi123 Skrevet 16. juni 2020 #14 Skrevet 16. juni 2020 10 dager. Da først reagerte de slik at jeg fikk blod patch. Dette var etter et keisersnitt ,og dessverre så tok det sin tid fordi de trodde blant annet det var blodpropp. Å etter den blod patchen kunne jeg som ved magi reise meg opp fra sengen og reise hjem med mitt barn.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #15 Skrevet 16. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at jeg er engstelig for Blood patch er at jeg etter spinalbedøvelse har fått masse prikking og ilinger i føttene. Fikk vite at det er normalt etter en spinalbedøvelse men nå er det 8 dager siden og det har ikke gått bort. Jeg leste at den nålen de bruker når de skal sette blood patch er tykkere enn nålen de bruker ved spinalbedøvelse, så da lurer jeg på om de kan stikke feil på nytt igjen? Ts Anonymkode: 413c8...925 Ja i teorien, men at de stikker feil er skjeldent så oddsene er jo gode for at dette ikke skjer 😊 Anonymkode: e7fac...397 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #16 Skrevet 16. juni 2020 Jeg hadde spinalhodepine i en uke. Fikk blood patch, fungerte ikke. Ingenting hjalp, annet enn å ligge helt flatt. Anonymkode: aac6c...146
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #17 Skrevet 16. juni 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge hadde du spinalhodepine før den gikk bort? Anonymkode: 413c8...925 En uke. Skrekk og gru. Måtte også ligge flatt for at det ikke skulle kjennes ut som at hjernen ble sugd ned i ryggmargen. Anonymkode: d5784...63a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #18 Skrevet 16. juni 2020 Ts her. Før spinalbedøvelsen snakket jeg med anestesilegen om spinalhodepine, fordi jeg hadde lest at 20-35% fikk det etterpå. Hun bagatellisere det og sa at det skjedde omtrent aldri... 🤔 Anonymkode: 413c8...925
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #19 Skrevet 17. juni 2020 Det er vel riktig at de fleste ikke får det. Anonymkode: 744b4...922
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #20 Skrevet 17. juni 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Før spinalbedøvelsen snakket jeg med anestesilegen om spinalhodepine, fordi jeg hadde lest at 20-35% fikk det etterpå. Hun bagatellisere det og sa at det skjedde omtrent aldri... 🤔 Anonymkode: 413c8...925 Det er riktig. Det skjer omtrent aldri. Men det skjer hyppigst med unge friske kvinner. Eldre får det nesten aldri. Og det er feil som en over her skriver at det er fordi spinalen er satt feil. Det er fordi det er lekkasje av spinalvæske. Ikke fordi den er satt feil. Man kan derimot få spinalhodepine hvis epiduralen blir satt feil. Da nålen er grov og hullet blir større og faren for lekkasje større. Bloodpatch hjelper på de aller fleste som får det, men man er litt restriktiv med det på grunn av infeksjonsfare. Lykke til, håper det går over raskt🤗. Anonymkode: 4daf4...780
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå