Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å komme tilbake til arbeidslivet eller lengre tids sykdom, men nå viser det seg at referansene mine ikke kan brukes lenger. De jeg hadde på CV tidligere er nå over 10 år gamle, og den ene tidligere lederen min er død. Jeg kontaktet den andre referansen, og hun sa hun ikke lenger følte det riktig å være referanse. Det er vel kanskje forståelig, siden vi ikke hadde snakket sammen siden 2009.

Har dere noen tips? Synes jo det blir litt rart å bruke venner eller familie.

Anonymkode: c80fc...60c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du jobbet noe frivillig? En lærer av noe slag fra tidligere kurs eller skolering?

Anonymkode: b7f09...748

AnonymBruker
Skrevet

Kan man få referanse fra et sted jeg jobbet under nav på tiltak? 

Anonymkode: 78ae5...960

AnonymBruker
Skrevet

Det må vel gå an det?

Anonymkode: 71b21...45c

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har du jobbet noe frivillig? En lærer av noe slag fra tidligere kurs eller skolering?

Anonymkode: b7f09...748

Driver en forening selv, men er det ikke litt rart med referanse fra en av brukerne?

Har ikke gått på noe kurs bortsett fra universitetet, men tviler litt på at lærerne der husker en ganske anonym elev fra ti år tilbake.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det burde jo ikke være noe problem. Jobb er jobb, uansett om du fikk lønn eller ikke.

Anonymkode: c80fc...60c

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan du. Hvis det er arbeidstrening det er snakk om, så skriver du jo dette på CV-en din som en hvilken som helst annen jobb og jobberfaring, og forklarer i et ev. intervju at det er snakk om arbeidstrening. Selv var jeg i samme situasjon som deg, og hadde bare arbeidstrening å skrive på CV-en, og leder der til å bruke som referanse. Fikk jobb :)

Anonymkode: e3a05...f2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...