Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Priser meg lykkelig over at det ikke er min baby, og skynder meg vekk. Prevensjon ❤️

Anonymkode: bbb6b...cc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han kald av vifta? Vi hadde også vifte og baby ble veldig kald. 

Anonymkode: 8f93b...9ec

Nei, han er varm, men vi får det ikke kaldere. 

ts

Anonymkode: 6899e...e63

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er baby? Sover han han/hun godt liggende på dagen? 

Anonymkode: 7a102...789

4 uker. Han sover om dagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig slitsomt når det står på 😢 Du gjør en god jobb med byssing! Jeg hadde det og sånn i starten. Du får trøste deg med at det går over ❤ 

Om du blir så frustrert at du vil riste babyen, så ikke gjør det. Da er det bedre å la babyen ligge litt alene (i trygge omgivelser), mens du går i et annet rom og henter deg inn igjen 💗

Anonymkode: cfc7f...ae7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sender deg masse medfølelse og ønsker om en god natt. ❤️ Har dessverre ingen tips som ikke allerede er prøvd. Her er det smokk, pupp og samsoving som redder oss. Byssing liker han ikke, da gråter han bare mer. Fattig trøst, men: En dag blir det bedre! ❤️ 

Anonymkode: 29e3e...ae8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 16.6.2020 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått og busser i natt etter natt og nå er jeg helt frynsete. Jeg har andre barn som jeg også nå fungere som mor for. Nå ligger jeg bare ved siden av han og stryker ig synger. Jeg orker ikke gå og bysse mer, og babyen hyler😭

Kjenner meg igjen, og du gjør en kjempejobb ❤️ her i huset kunne heller ikke pappaen bidra på natt, og alt falt på meg. Er beintøft, og vi var våken i mange timer hver natt og bare gikk i ring rundt om i huset. Endte til slutt opp med å bare legge meg på sofaen om kvelden, og sove i klærne fra den dagen, for jeg følte det så bortkastet å legge seg. Men, plutselig en dag snur det, hold ut ❤️  ved ca 2 mnd gikk vi til kiropraktor som fant en låsing, og jeg begynte på melkefri diett i tilfelle umodne tarmer, og det ble en helt annen hverdag (eller natt om du vil 😛 ). Har fortsatt den dag i dag mange oppvåkninger (12 mnd), men går relativt fort å sovne da hylingen er borte. Husk at det er store forandringer fra uke til uke når de er så små :) 

Anonymkode: bd72a...90d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

4 uker. Han sover om dagen. 

Da håper jeg så inderlig for din skyld at det er forbigående. Har ei på 8 uker som bare ville sove i vogn i fart eller bli byssa frem til for en uke siden.

Har du prøvd å legge han litt tidligere? Hun her ble 100 ganger verre hvis jeg venta til hun viste tegn på trøtthet, hun må legges i god før hun viser at hun er trøtt, hvis ikke så har vi det gående hele natta 😅

Og husk å be om hjelp før du går på en smell. Det er så sjukt hardt når det står på, og jeg vet at det er liten trøst i "det går over"

Anonymkode: db04c...6cc

• Liker 1
Skrevet
På 16.6.2020 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått og busser i natt etter natt og nå er jeg helt frynsete. Jeg har andre barn som jeg også nå fungere som mor for. Nå ligger jeg bare ved siden av han og stryker ig synger. Jeg orker ikke gå og bysse mer, og babyen hyler😭

Du tar han med til legen, det høres ut som at dette er noe mer enn vanlig kolikk. Eventuelt kan du få preparater av legen som kan roe han. Si at skrikingen hans gjør at de andre barna er våkne på natten og det går utover skolearbeidet deres. Har vært der selv, helt jævlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min var og sånn. Ble gåen i hele kroppen og i hodet av det altså. Vi prøvde en vippestol med vibrering. Vet at babyer ikke skal ligge for mye i vippestol, men den fungerte så utrolig godt og ga meg en sårt tiltrengt pause. Lot han faktisk sove første del av natten i den om han sovnet. Stolen måtte ha på vibrering samtidig som jeg vippet, sluttet jeg å vippe våknet han. Så om han sovnet skikkelig i stolen, så var jeg snar med å legge meg til å sove litt. 

Vi tok han til kiropraktor da han var rundt 8 uker, fant noen låsninger. Ble litt bedre etterpå. 

Nå er han 16 uker og trenger ikke like mye byssing, gikk litt over på dagen. 

Desverre er jeg ganske gåen i rygg og skuldre enda etter så mange uker med bæring, hipsing og byssing. Jeg får også utrolig fort vondt i beina.. Men om ikke annet, så får jeg sove noen timer på natten, får ta meg en tur til kiropraktor selv når det blir tid. 

Hold ut❤️ plutselig blir det bedre. Er mildt sagt jævlig når det står på, særlig om det er kombinert med hyling. Be helsestasjonen om hjelp, ha noen å støtte deg til. Det er tøft, men blir bedre. 

Anonymkode: 9d346...8ca

• Liker 2
Skrevet

Stakkars dere! 
Bør vel finne ut først hvorfor babyen skriker. En baby som gråter så mye som du beskriver kan feile noe. 
Hvis det er kolikk, går det over. Men utrolig tøft når det står på. Du MÅ få hjelp med babyen når mannen kommer hjem. Drit i husarbeid, dette er unntakstilstand. 
Viktig: ta timeout hvis du kjenner at du blir irritert på barnet. Legg det fra deg på en trygg plass, og gå 10 min og trekk frisk luft på verandaen. 
Hvis dette vedvarer, ville jeg vurdert om mannen trenger sykemelding. For å forebygge at mor kollapser. Har han ikke ferie snart?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd å wrappe babyen godt? Sove i vogn? Bæresjal? Har du nok melk? Prøvd å legge dagens tskjorte/genser som et teppe over barnet for å ha lukten av deg nærme seg? 

Jeg har hvertfall god erfaring med mette babyer som blir ordentlig pakket inn. Litt vrient i denne varmen men fungerer greit om man er i et hus med aircondition. 

Anonymkode: 3a0ae...ed3

AnonymBruker
Skrevet

For en god mamma du er ❤️!

Vi har hatt perioder med veldig mye kaving og styr om natten. Det har hjulpet å få "påvist" melkeproteinallergi hos legen så jeg er på melkefri diett. Det er visst noe med at på natten ligger de roligere enn på dagen, så de får ikke jobbet like godt med magen. Men - har du prøvd å legge en vibrator i senga til babyen? 😂 Ja, jeg vet hvordan det høres ut, men her funket det av og til... Ellers har jeg hørt at mye kroppskontakt på dagtid i form av bæring eller amming hud mot hud kan hjelpe. 

For øvrig er jeg enig med de andre her om at du må kontakte lege eller helsestasjonen, og få deg en time-out om dagen. Du skal ikke takle dette alene 💗

Anonymkode: 46823...b73

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i landet bor du?

Anonymkode: 23626...144

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i landet bor du?

Anonymkode: 23626...144

Jeg er ab her.

Jeg bor i Lier er hjemme med baby på 6 mnd, og datteren min på 11 har skolefri. Vi kan trille så du kan sove på dagtid om du trenger. 

Krysser fingre for at du bor i nærheten ❤

AnonymBruker
Skrevet

Det er dyrt, men kanskje det kan fungere med en sånn Natures sway baby-hengekøye? Gjorde underverker på min kolikk-baby. La en lunka varmeflaske oppi, pakket inn i en t-skjorte som luktet morsmelk, og hang den ved siden av sengen og sofaen (krok i taket begge steder, og flyttet gjennom døgnet) slik at jeg kunne bare ligge og gynge på henne. Det roet henne masse, vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Er en del som leier dem ut på finn også, så man kan prøve før man evnt kjøper 😃

Masse lykke til, det kommer til å gå over 🧡

Anonymkode: 524f0...596

Skrevet

(Jeg som er AB over)

Vi fikk også tips om å gi sukkervann i munnen på sprøyte fra helsestasjonen, det skal være smertelindrende for de små. Fungerte innimellom her, roet seg hvertfall nok til å sove litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...