AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #1 Skrevet 15. juni 2020 Jeg har to venninner jeg har kjent like lenge. Jeg er litt nærmere den ene venninnen enn den andre. Vi tre omgås av og til hverandre sammen også. De to har likevel kjent hverandre lengre enn jeg har kjent dem (møtte de på et kurs samtidig og de var venninner fra før av). For en stund siden hadde den ene bursdag. Jeg ble ikke invitert i selskap, men den andre venninnen ble det. I tillegg til familie av den som hadde bursdag. Helt fair det, og jeg traff ikke denne venninnen i nærmeste tid før eller etter hennes bursdag. Så da ordnet jeg ingen bursdagsgave til henne. Gratulerte henne selvsagt så mye med dagen per melding. Nå har den andre venninnen bursdag, ikke så lenge etter den forrige hadde. Denne venninnen skal jeg treffe på hennes bursdag, i en setting som ikke handler om bursdag, men som har lenge vært planlagt og tilfeldigvis er samme dag hun har bursdag. Dette er også den venninnen jeg føler meg litt nærmere. Jeg synes det blir helt selvfølgelig å skaffe en liten bursdagsgave til henne når jeg skal treffe henne samme dag. Nå er jeg derimot litt bekymret for at den andre venninnen skal tenke over dette eller ta det ille opp. For jeg ønsker jo ikke å forskjellsbehandle. Hadde jeg blitt invitert til den andre venninnen eller møtt henne på hennes bursdag hadde jeg også kjøpt til henne. Råd om hva som blir riktig her? 😅 Anonymkode: cdaa7...397 1
Skogkløver Skrevet 15. juni 2020 #3 Skrevet 15. juni 2020 Hvis du ikke ble invitert i bursdagsbesøket til hun første ville jeg ikke gitt gave. Det er helt naturlig at du tar med deg en gave til venninnen du er litt nærmere med dersom du treffer henne på dagen 11
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #4 Skrevet 15. juni 2020 Just now, AnonymBruker said: Ja. Anonymkode: de0e3...282 editt, nei Anonymkode: de0e3...282
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #5 Skrevet 15. juni 2020 Er det virkelig naturlig å ta med gave til noen man tilfeldigvis møter på bursdagen deres? Altså når det ikke er bursdagsselskap. Jeg ville syntes det var rart og litt kleint hvis jeg fikk en gave sånn, særlig hvis det var en så perifer venninne at jeg ikke hadde invitert henne til selskap. Jeg ville ikke ha stusset over forskjellsbehandlingen, men at du ga en gave sånn uten videre. Anonymkode: 2b27c...d08
Gjest O.G. Skrevet 16. juni 2020 #6 Skrevet 16. juni 2020 Ta med en liten oppmerksomhet til henne du skal treffe på hennes bursdag, den andre trenger ikke å få noe siden hun ikke inviterte deg på noe.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #7 Skrevet 16. juni 2020 I min venninnegjeng er gaver noe som skjer av og til. Inviterer en av oss til bursdag, så pleier de andre å ta med gave. Om det ikke passer, så lar vi vær med gaver. Av og til finner vi en fin gave som er "gyldig" for flere bursdager Det er helt greit å ta med gave til hun du er litt nærmere, spesielt siden hun andre ikke inviterte deg i sin feiring. Hvis hun som ikke fikk gave blir snurt så er det bare å forklare det slik Jeg hadde ikke blitt fornærmet, men jeg er nok litt tykkhudet. Anonymkode: 814d8...219
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. juni 2020 #8 Skrevet 16. juni 2020 58 minutter siden, O.G. skrev: Ta med en liten oppmerksomhet til henne du skal treffe på hennes bursdag, den andre trenger ikke å få noe siden hun ikke inviterte deg på noe. Dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå