AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #1 Skrevet 15. juni 2020 Skulle gjøre min første treningsøkt siden senteret ble stengt, og fulgte oppfordringen til senteret om å holde meg utenfor rushtiden, som er 16-19. Når jeg kom dit viser det seg at de stenger 21.00. Dette er et senter som er overfylt og vanligvis har åpningstider til 23.00. Hva slags smitteverntiltake er dette? De har heller ikke fryst medlemskaper som får lov å ta med seg ekstrapersoner på trening, så de tilrettelegger for at folk skal stå som sild i tønne. Blir helt forfjamset over hvordan coronasmitten håndteres. Anonymkode: c957d...d4f
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #2 Skrevet 15. juni 2020 Gir de ansatte tid til å vaske sikkert. Du aner ikke hvor slitsomt det er å jobbe med kundekontakt nå. Mye ekstraarbeid. I tillegg er det jo dyrt å ha lange åpningstider, så kan være av økonomiske grunner. Anonymkode: 6a1de...ec4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #3 Skrevet 17. juni 2020 På 15.6.2020 den 23.20, AnonymBruker skrev: Skulle gjøre min første treningsøkt siden senteret ble stengt, og fulgte oppfordringen til senteret om å holde meg utenfor rushtiden, som er 16-19. Når jeg kom dit viser det seg at de stenger 21.00. Dette er et senter som er overfylt og vanligvis har åpningstider til 23.00. Hva slags smitteverntiltake er dette? De har heller ikke fryst medlemskaper som får lov å ta med seg ekstrapersoner på trening, så de tilrettelegger for at folk skal stå som sild i tønne. Blir helt forfjamset over hvordan coronasmitten håndteres. Anonymkode: c957d...d4f økt krav til bemanning er som regel forklaringen på kortere åpningstider Anonymkode: 1cd6a...451 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: økt krav til bemanning er som regel forklaringen på kortere åpningstider Anonymkode: 1cd6a...451 Dette + at når folk likevel har medlemskort, så sparer bedriften penger på å ha kortere åpningstid. Kanskje de har tapt mye underveis i krisa. Anonymkode: d496d...299
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #5 Skrevet 18. juni 2020 Synes det er mye fornuftig i denne artikkelen: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/3Jvo90/smittevern-frykt-eller-bare-litt-bekvemt Reduserte tjenester av koronahensyn, eller av hensyn til egen bekvemmelighet? Ser det på jobben min også... vanskelig å få folk til å slutte med hjemmekontor og komme tilbake til vanlig arbeidsdag. Det er mye kjekkere å sove lenge og være hjemme for mange. Sjefen sliter rett og slett med å få noen til å ta oppgavene som må gjøres på arbeidsplassen, som posthåndtering osv. Så er det lett å "skylde" på korona, hvis noen må ta buss for å komme til jobb, for eksempel, bruker de det som grunn til å fortsette med hjemmekontor. Selv om jeg bor i en mindre by i Norge hvor det ikke har vært korona på LANG tid, og bare noen svært få tilfeller totalt (i april/begynnelsen av mai). Anonymkode: b7ee7...907
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 Hadde samme opplevelse. Trener på et treningssenter som vanligvis har åpent fra tidlig om morgenen og frem til midnatt alle dager. Da jeg kom på trening på mandag kveld ble jeg opplyst om at «vi stenger snart...». Åpningstiden er redusert med flere timer i begge ender, feks 12-20 eller 9-18 på det verste. På sommeren liker jeg å trene sent, gjerne mellom 22:30-00:00 på dager med fint vær - for da får jeg vært ute i sola så mye som mulig, temperaturen har gått litt ned før jeg skal trene og viktigst: det er veldig lite folk der på det tidspunktet. Da jeg kom like før stengetid denne uken var det fortsatt masse folk der. Skjønner argumentet med at de har kortere åpningstid pga krav om forsterket bemanning, men det argumentet faller som et korthus når jeg ser at treningssenteret «mitt» fortsatt har ubemannet resepsjon opptil 5 timer i åpningstiden flere ganger i uken! Hvorfor kan de ikke da bare ha åpent som vanlig? 🤨 Resepsjonen er sentralt plassert i lokalet, så det er rart at de sier det er «ubemannet» dersom det faktisk er ansatte til stede i lokalene... Anonymkode: ad8c0...c57
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #7 Skrevet 20. juni 2020 Mitt senter har normale åpningstider så det varierer nok. Anonymkode: 0f985...ac1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #8 Skrevet 20. juni 2020 Mitt treningssenter har heldigvis åpent som normalt fra 0500-23, men ser flere senter har redusert åpningstidene kraftig. Hadde det vært mitt senter hadde jeg byttet til et annet senter med bedre åpningstider. Ene senteret i byen stenger kl 18 på lørdager, det hadde jeg aldri giddet. Jeg trener som regel sent - gjerne klokka 20-21, så trenger et senter som er åpent til 23 Anonymkode: 815e6...55c
Anbefalte innlegg