Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke noen gode råd- men vil bare si at jeg forstår deg veldig godt 😣 

Avsporing, men røyking er en uting! Fører ikke noe godt med seg, bare sykdom og det er plagsomt for alle rundt! Samfunnet må hvert år ut med store summer til behandling av sykdom og lidelse direkte knyttet til røyking. Burde absolutt vært forbudt.

Anonymkode: 30846...5e9

Samme som med religion da med andre ord...

Anonymkode: 64d4a...3ff

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man bor i blokk/rekkehus så har naboene lov til å gjøre hva de vil. Om det er røyking på verandaen så er det fullt lovlig. Du kan egentlig ikke forvente at de skal ta hensyn til deg selv om du nå er gravid. De kan gjøre hva de vil. 

Ja røyk stinker, spesielt for de som ikke røyker/har røyket før. All likevel er det opptil Hver enkelt individ å bestemme selv om de ønsker å røyke og hvor de vil røyke. At noen påpeker røykingen får dem ikke akkurat til å slutte.  De fleste røykere vil ta hensyn ved å feks ikke stille seg rett i nærheten av feks en barnevogn, eller blåse røyken i ansiktet på noen, samt holde avstand på bussholdeplass. Men der stopper det også for de fleste. Hjemme hos seg selv er det anderledes.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan egentlig ikke fatte at det er lov å forpeste andres eiendom med røyking.

Anonymkode: 7e700...1c4

Enig..

Når vi skulle selge stinket det røyk under hele ene visningen. Heldigvis var naboene bortreist under visning nr 2, så da luktet det ingenting.. og den ble heldigvis solgt, men må innrømme at jeg satt med klump i halsen da og. Jeg visste jo da jeg flyttet inn i blokk at vi måtte tåle litt bråk, musikk, oppussing, litt røyking i ny og ne osv.. men hadde aldri i min villeste fantasi sett for meg at jeg ikke kunne benytte balkongen min eller ha vinduer åpne fordi jeg skulle få en nabo som røyker 24/7. Gutten vår har i tillegg astma, så det ble til slutt helt avgjørende for valget om å flytte siden det ble umulig for oss å ikke kunne ha vinduet hans åpent om natten.

Det står faktisk i vedtektene at beboere ikke skal benytte boenheten sin på en måte som er til vesentlig ulempe for andre beboere. Jeg vil si dette kvalifiserer til vesentlig ulempe. Regner likevel med at vi ikke hadde kommet noen vei med det, så vi orket ikke en gang prøve å ta den kampen.

Helt vilt at det skal være lov å ødelegge SÅ mye for andre.. helt lovlig.

Anonymkode: 26737...95b

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Avsporing, men røyking er en uting! Fører ikke noe godt med seg, bare sykdom og det er plagsomt for alle rundt! Samfunnet må hvert år ut med store summer til behandling av sykdom og lidelse direkte knyttet til røyking. Burde absolutt vært forbudt.

En digresjon, men det burde egentlig vært forbudt generelt å skrive under anonym bruker også på et forum, for det fører med seg at terskelen for å skrive ting som man ikke kan stå for med eget nick, blir veldig lav. Folk vet dette og fortsetter å bruke AB fordi det gir dem noe som de tydeligvis trenger for å gi uttrykk for hva de mener på nett. De vet at det veldig ofte ikke er bra for folk rundt seg, men de gjør det alikevel. Akkurat som røykerne gjør det. 

Jeg tror ikke at røykerne tenner sine pinner for å irritere noen. Røykere skal også kunne bo og trives i sitt hjem. Er man avghengig av dette giftstoffet så er det ikke enkelt å slutte. Noen trenger trøsten det gir å røyke. Ikkerøykere vet jo ingenting om hva røyken gjør med følelsen i kropp og sinn når man trekker inn den røyken og har fem minutters røykepause på verandaen. 

P.s. jeg forstår problemstillingen for ikkerøykere, men jeg forstår også den andre siden. Røykere blir av mange sett på som annenrangs mennesker når de fyrer opp. De skal tas. Det er ikke riktig å sette seg til doms over folk på den måten. 

Anonymkode: dc4da...974

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flytte! Så slipper barnet etter sin ankomst å bli plaget med røyklukt fra naboen også.

Anonymkode: b98b7...130

AnonymBruker
Skrevet

Helt utrolig at det fortsatt er lov å plage naboene med sigarettrøyk, burde vært forbudt om det plager naboene..

Mens vi venter på forbud kan jeg anbefale å sette ut en røykvarsler med skikkelig høy lyd på verandaen.

Anonymkode: e3768...0d3

AnonymBruker
Skrevet
På ‎16‎.‎06‎.‎2020 den 8.53, AnonymBruker skrev:

Har ikke noen gode råd- men vil bare si at jeg forstår deg veldig godt 😣 

Om røykere hadde fått mindre rettigheter i helsetjenesten for at de selv har påført seg helseplager. Tipper jeg det hadde blitt liv i leiren og mindre røyking. Det koster staten mye å hanskes med røykere og helsen deres. Er det verdt å støtte opp om røykere? De har jo selv bestemt at de skal sug inn gift hver dag. Det er blitt advart på tobakkspakker og generelt i media. Vi lever i 2020. Likevel er det ingen som tar til vett og får bort røyken for godt!! Spreng tobakks fabrikkene og sett inn tiltak mot røykesuget som kommer blant folk. En dag kommer det suget til å bli borte om det ikke går an å få kjøpt noe mer røyk. Finns ikke en positiv ting med røyking.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om røykere hadde fått mindre rettigheter i helsetjenesten for at de selv har påført seg helseplager. Tipper jeg det hadde blitt liv i leiren og mindre røyking. Det koster staten mye å hanskes med røykere og helsen deres. Er det verdt å støtte opp om røykere? De har jo selv bestemt at de skal sug inn gift hver dag. Det er blitt advart på tobakkspakker og generelt i media. Vi lever i 2020. Likevel er det ingen som tar til vett og får bort røyken for godt!! Spreng tobakks fabrikkene og sett inn tiltak mot røykesuget som kommer blant folk. En dag kommer det suget til å bli borte om det ikke går an å få kjøpt noe mer røyk. Finns ikke en positiv ting med røyking.

Jeg er enig med deg at røyking ikke fører med seg noe positivt, men faktisk så tjener staten en del på røykere. Både i form av avgifter og at de dør tidligere og dermed ikke må betale ut pensjon. 

Antall røykere har gått ned de siste årene, men folk med livsstilssykdommer har økt. Hvis ingen skal få helsehjelp pga selvforskyldt sykdom så vil jo dette gjelde ganske mange. I tillegg selvforskyldt skader, andre rusmidler og alkoholmisbruk. 

Anonymkode: b473e...e35

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 16.6.2020 den 10.10, AnonymBruker skrev:

Nå snakket jeg om røyking, det er det jeg mener burde være forbudt. Kan ikke nekte folk å kjøre bil, være psykisk syk eller spise for mye liksom.. Merkelig sammenligning 🙄

Jo innføre rasjonering m.m en kan nekte det meste om en bare vil. For gu forby at folk kan ta gode og dårlige valg selv.

Anonymkode: be6cd...065

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

15% av lungekreftpasienter har aldri røyket. De får dessuten andre type svulster og overlevelsesraten  er høyere. Lungekreft er hovedsaklig forårsaket av røyking. Har du vurdert damp?

Anonymkode: 7e700...1c4

Har du link/dokumentasjon for disse opplysningene? Mvh

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, K.B. skrev:

Litt passiv aggressivt, men du kan jo finne noe som stinker for jævlig og med jevne mellomrom sende litt i retning av naboen. Får du kommentarer på vond lukt, da er du i en god posisjon til å ta opp røykingen. Røkere er egoister som ikke merker hvor vondt hobbyen deres lukter og de ser ut til å tro at sneipene deres er topp gjødsel, som de med god samvittighet kan kaste akkurat hvor de vil 😉

Takk for at du dømmer alle røykere, uten å nyansere litt engang.

NB Jeg røyker ikke.

Anonymkode: be6cd...065

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...