Gå til innhold

Gir dere sommergave til de ansatte i barnehagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye rart som blir praktisert her leser jeg. Jeg synes det er totalt unødvendig at enkelte foreldre gir. Da får noen gave, andre ikke osv. I vår barnehage spleiser ALLE foreldrene til førskolegruppa, altså skolestartere, på én felles gave som går ALLE i barnehagen til gode. På denne måten blir det gitt en skikkelig gave som de kan ha glede av i lang tid, og alle er inkludert, og gaven blir ikke uoverkommelig for den enkelte foreldre. Pris pr forelder er ca 100-150 kr. 

Ting som bhg har fått gjennom åra er

- kamera

- balanseline

- bålpanne, rist og kjele

- fotballer og annet utemateriell.

- spark 

- hengekøyer

Anonymkode: d8e6d...3b1

Hvorfor er det unødvendig ? Vi var strålende fornøyd med barnehagen og ga derfor gaver

Anonymkode: 2eba6...b96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hver 1 desember gir jeg en «førjulsgave» til alle de voksne på avdelingen til barna mine: masse masse julegodt de kan ha på pauserommet. Typisk «hold ut, snart juleferie»😉 

(jobber i barnehage selv og vet hvor stressende desember er) 

Til sommeren gir jeg en liten oppmerksomhet til de faste voksne på avdelingen. En blomst, kopp, snop, solkrem el. I år skal eldste slutte og minste bytte avdeling, da kjøpte jeg en litt større ting til de hver, med personlig kort som barna har vært med å laget. 

Anonymkode: 17388...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

🙈

Anonymkode: f7756...ab9

?

Anonymkode: 2eba6...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her har vi egne facebook sider for avdelingene i barnehagen. Der skriver en forelder at han/hun kjøper og at vi kan vippse til det og det nummeret, med prisen det koster. Så skriver "alle" under i kommentarfeltet "vippset- takk". Vi gjør også dette, men syns det er en uting. Siden det blir så synliggjort hvem som gjør det og ikke, føler jeg det blir frivilligtvang.

Anonymkode: 59d22...ab9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Gave til de ansatte er arbeidsgiver sitt ansvar tenker jeg. Jeg er ikke særlig fornøyd med barnehagen, de leverer på et absolutt minimum. Hadde de levert bedre hadde jeg muligens vurdert å gi noe. 

Anonymkode: fec34...e80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi egne facebook sider for avdelingene i barnehagen. Der skriver en forelder at han/hun kjøper og at vi kan vippse til det og det nummeret, med prisen det koster. Så skriver "alle" under i kommentarfeltet "vippset- takk". Vi gjør også dette, men syns det er en uting. Siden det blir så synliggjort hvem som gjør det og ikke, føler jeg det blir frivilligtvang.

Anonymkode: 59d22...ab9

Slik er det i mitt barns klasse på skolen. Noen som tar initiativ til å samle inn penger til gave til lærer (i tide og utide, og gjerne mye penger på hvert barn.) 
Altså det er hyggelig å gi lærer en oppmerksomhet fra klassen sin, men når det blir 300kr i året pr barn på 27 barn, så blir det gave for mange 1000kr. (Begrunnelsen for høye beløp er at mange ikke betaler. 
Hvis du i tillegg tar med at halve klassen har vært ekstremt missfornøyd med lærer, så kan man vel si at vi ikke er så ekstremt fornøyde med frivilligtvangen på facebook. 

Anonymkode: ad593...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gir ikke gaver til barnehagepersonalet, hveken sommer eller jul. Dette er en trend som jeg føler har kommet mer de siste årene. Det var ikke vanlig da jeg var barn. Bortsett fra 7. klasse da vi skulle over til ungdomsskole. Da spleiset foreldrene på gave til kontaktlæreren gjennom 7 år. Jeg gir kun gaver til de aller nærmeste.

For all del, det er en fin ting å gjøre, men jeg kjøper heller konfekt/kaffe/te til personalet det året barnet mitt begynner på skolen. Det blir for mye å lage/kjøpe gaver hver sommer og hver jul. 

Anonymkode: 92297...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ga en liten hjemmelaget gave til de ansatte på avdelingen før jul, og gir en litt mer "ordentlig" gave nå som poden skal slutte i barnehagen. Det gjør jeg fordi jeg ønsker å takke de ansatte for den fantastiske innsatsen de har lagt ned for å sikre at barnet mitt, og de andre barna, trives og blir sett i barnehagen. Poden virkelig elsker barnehagen og de ansatte der! 

Jeg tror ikke de ansatte forventer noe, og jeg har inntrykk av at det er et mindretall som gir gaver. Dersom det hadde vært annerledes, av type gavepress som rammer familiene som i utgangspunktet ikke har så mye å rutte med, ville jeg revurdert.  

Anonymkode: eacc6...3a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi forventer absolutt ikke gaver, og blir alltid positivt overrasket hvis vi får det. Tenker ikke noe mindre om de som ikke gir gave.

Noe av det jeg personlig setter aller mest pris på er helt gratis, men betyr mye. Har noen gang fått personlige kort fra barn og foreldre, hvor de skriver en hyggelig hilsen til meg. Aller koseligst er det når barnet har sagt noe selv om den personen som mottar kortet, f.eks. "Du er fin", "Kommer til å savne deg", "Jeg liker å sitte på fanget ditt" osv., som står på kortet. Er selvfølgelig også hyggelig med noen koselig ord fra foreldrene, hvor man skjønner at de faktisk har satt pris på alt vi har gjort med/for barna deres.

Det er ekstra spesielt når barna begynner på skolen, for vi blir faktisk veldig glad i barna deres. Vi er jo sammen med dem 5 dager i uka/ 8 timer om dagen, på godt og vondt.  Det er godt å få følelsen av at foreldrene også forstår hvor viktige vi er i livet til barna deres, og ikke at vi bare er en "tante" som har passet på barna mens vi heller egentlig ville skravle over kaffekoppen. Fordi for de aller fleste av oss som jobber i barnehager, er genuint opptatt av og glad i barna deres. ❤️ 

Anonymkode: 4e746...118

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir noe man kan spise/drikke i julegave til de ansatte på avdelingen og noe til selve avdelingen i sommergave. Typ spill o.l 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Foreldregruppa spleiser på en gave. Vi har brukt å gi godistil pauserommet til jul. Da ungene sluttet i barnehagen kjøpte vi bokpakke til småbarn og bokpakke til storbarn. Vi var virkelig fornøyde med barnehagen vår, men var vanskelig å gi gaver til den enkelte. Min sønn fikk et ekstra godt og nært forhold til den ene assistenten. Vi prøvde å fortelle hvor fornøyde vi var med barnehagen og hva vi var fornøyde med når anledningen bydde seg. 
Jeg jobber selv i barnehage og forventer ikke noe gave. 

Anonymkode: d90bd...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barnet mitt har gått 2 år i bhg nå, og jeg har ikke gitt noe hittil. Men til høsten skal han bytte avdeling, så jeg vurderer å gi noe til de faste på avdelingen når han tar ferie i juli. Han er veldig glad i de voksne, og vi som foreldre er også veldig fornøyde med jobben de gjør. For over ti år siden, jobbet jeg noen uker i en barnehage før sommeren. Jeg husker fortsatt en gutt på avdelingen som leverte blomster til alle de ansatte siste dagen før ferien. Den blomsten satte jeg veldig pris på.

Anonymkode: 131a2...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...