AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #21 Del Skrevet 16. juni 2020 Gir kun gave sommeren før barnet begynner på skolen, aldri ellers. Vi har spleiset med de andre foreldrene som har kommende skolebarn Anonymkode: bcda5...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #22 Del Skrevet 16. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inga gåve frå foreldra i vår barnehage. Dei tilsette i barnehagen får da lønn for ei teneste vi betaler for. Kvifor skal me gi gåve? Anonymkode: 879b2...d9b Fordi noen sv oss synes det er hyggelig å gi, de passer barna mine store deler av dagen å gjør en fantastisk jobb for luselønn, koster lite å gi de en hyggelig overraskelse da. Anonymkode: 2eba6...b96 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #23 Del Skrevet 16. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi noen sv oss synes det er hyggelig å gi, de passer barna mine store deler av dagen å gjør en fantastisk jobb for luselønn, koster lite å gi de en hyggelig overraskelse da. Anonymkode: 2eba6...b96 Luselønn? Anonymkode: 879b2...d9b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #24 Del Skrevet 16. juni 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inga gåve frå foreldra i vår barnehage. Dei tilsette i barnehagen får da lønn for ei teneste vi betaler for. Kvifor skal me gi gåve? Anonymkode: 879b2...d9b Fordi de er fantastiske, hverdagshelter og tar vare på det mest dyrebare jeg har. Prisen vi betaler for barnehagen rettferdiggjør ikke hvor mye jeg setter pris på de ansatte. I tillegg synes jeg de fortjener en personlig takk. Det samme gir jeg mine ansatte i firmaet mitt, selvom de får god lønn hver mnd. Blir selv glad av å glede andre, og synes det er viktig å være raus og vise takknemlighet, en egenskap som jeg vil at mine barn skal ta med seg videre. Anonymkode: 41264...ed0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #25 Del Skrevet 16. juni 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inga gåve frå foreldra i vår barnehage. Dei tilsette i barnehagen får da lønn for ei teneste vi betaler for. Kvifor skal me gi gåve? Anonymkode: 879b2...d9b Man må ikke, men noen synes det er hyggelig å gi en personlig hilsen for å vise at man setter pris på dem. Det handler mer om omtanken man viser, enn det faktiske gaven som en «gode». For å si det slik, får du julegave fra jobben din selv om du mottar lønn? Julebord, lønningspils, en konfekt på pause rommet i ny og ne? Det er bare en måte å utrykke omtanke og vise at de blir satt pris på. Er ikke ment som «en gode de har krav på». Anonymkode: 50a5f...935 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #26 Del Skrevet 16. juni 2020 I vår barnehage så samler vi inn fra alle foreldre som vil (sender mail) og kjøper inn felles til alle ansatte ved jul/sommer. Det er frivillig å bidra, og beløpet er valgfritt. Rundt 2/3 av familiene vippser inn. Det mases ikke mer på de som ikke vil være med, og vedkommende som samler inn pengene er den eneste som får se hvem som var med eller hvilket beløp de gav. På gaven står det uansett «fra alle foreldre». Anonymkode: 50a5f...935 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #27 Del Skrevet 16. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man må ikke, men noen synes det er hyggelig å gi en personlig hilsen for å vise at man setter pris på dem. Det handler mer om omtanken man viser, enn det faktiske gaven som en «gode». For å si det slik, får du julegave fra jobben din selv om du mottar lønn? Julebord, lønningspils, en konfekt på pause rommet i ny og ne? Det er bare en måte å utrykke omtanke og vise at de blir satt pris på. Er ikke ment som «en gode de har krav på». Anonymkode: 50a5f...935 Får ikkje julegåve frå jobben nei. Har julebord, men må betale dette sjølv. Hadde vore rart å få gratis mat i tillegg til lønn. Men eg veit at mange har frynsegode altså. Gratis kaffi, lunsj, julegåve, ferietur ("seminar") osv. Anonymkode: 879b2...d9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #28 Del Skrevet 16. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I vår barnehage så samler vi inn fra alle foreldre som vil (sender mail) og kjøper inn felles til alle ansatte ved jul/sommer. Det er frivillig å bidra, og beløpet er valgfritt. Rundt 2/3 av familiene vippser inn. Det mases ikke mer på de som ikke vil være med, og vedkommende som samler inn pengene er den eneste som får se hvem som var med eller hvilket beløp de gav. På gaven står det uansett «fra alle foreldre». Anonymkode: 50a5f...935 Viss det hadde vore pengeinnsamling, ville eg ha gitt, trolig ein skikkeleg sum. (Sjølv om dei som jobbar i barnehagen trolig tener meir enn meg og sjølv om eg ikkje har vipps.) Føler det er pinlig å la vere å gi når dei som tek initiativ ser at eg ikkje gir og tenker "fattig åleinmor" som arbeider deltid. Anonymkode: 879b2...d9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeligliten Skrevet 16. juni 2020 #29 Del Skrevet 16. juni 2020 Jeg lagde en kurv med forskjellig julegodteri, kaker og litt diverse til jul+ et takke kort. Kommer ikke til å gi noe mer før barnet mitt bytter avdeling om et år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #30 Del Skrevet 16. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som gir sommergaver, husker dere å gi til renholder og? For renholder tar vare på helsa til barnet ditt og gjør det trivelig i barnehagen, har du tenkt på det? Som renholder er det surt og bittert og aldri bli huska på. Anonymkode: 8d946...3db Slutt å syt. Dere fikk mye oppmerksomhet når koronaen var på sitt verste. Alle jublet for at dere gjorde en jobb. I min bransje fikk vi dispensasjon til 15 timers dager hver dag. 9 timers døgnhvil hver dag og 24 timers ukeshvil hver uke. Her har du en gruppe som har stått på ukentlig gjennom 3 måneder uten å få så mye som et takk tilbake. Og du surver over at vaskepersonalet ikke får noe. Barnehagen er kanskje ikke din hovedarbeidsgiver heller? Bare sutring! Anonymkode: d1518...3fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #31 Del Skrevet 16. juni 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Luselønn? Anonymkode: 879b2...d9b Ja det synes jeg. Den ligger langt under gjennomsnittslønn Anonymkode: 2eba6...b96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #32 Del Skrevet 16. juni 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viss det hadde vore pengeinnsamling, ville eg ha gitt, trolig ein skikkeleg sum. (Sjølv om dei som jobbar i barnehagen trolig tener meir enn meg og sjølv om eg ikkje har vipps.) Føler det er pinlig å la vere å gi når dei som tek initiativ ser at eg ikkje gir og tenker "fattig åleinmor" som arbeider deltid. Anonymkode: 879b2...d9b Det behøver du, og andre i samme situasjon, absolutt ikke å gjøre! De som samler inn er fullstendig klar over at ikke alle vil, eller har mulighet til å delta, og det er helt i orden! Ingen tenker noe stygt om det! I en større barnehage er det alltid mange som ikke bidrar, (både med god og dårlig råd) så man legger faktisk ikke merke til hvem som ikke har deltatt. Så god kontroll på alle forendre og barn er det ingen som har. Itilleg tenker man vel først og fremt at de har glemt det. Det er fort gjort at man tenker å vippse siden, også går det i glemmeboka. Men det du sier er jo nettopp grunnen til at man ikke sender påminnelser, ingen skal føle seg forpliktet. Og som sagt blir ikke kortene navngitte. Anonymkode: 50a5f...935 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #33 Del Skrevet 16. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei de var da ikke med barnet mitt Anonymkode: 2eba6...b96 Nei, men de gjør en innsats for innemiljø og hygiene i barnehage, er ikke det viktig? Du merka det nok om renholdet ble dårlig, DA sa du nok fra. Anonymkode: 8d946...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #34 Del Skrevet 16. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slutt å syt. Dere fikk mye oppmerksomhet når koronaen var på sitt verste. Alle jublet for at dere gjorde en jobb. I min bransje fikk vi dispensasjon til 15 timers dager hver dag. 9 timers døgnhvil hver dag og 24 timers ukeshvil hver uke. Her har du en gruppe som har stått på ukentlig gjennom 3 måneder uten å få så mye som et takk tilbake. Og du surver over at vaskepersonalet ikke får noe. Barnehagen er kanskje ikke din hovedarbeidsgiver heller? Bare sutring! Anonymkode: d1518...3fc Og DU surver ikkje? Haha, sjå på dobbeltmoralen .. Kommuna er arbeidsgiver både for meg og bhg-personalet da. Og jeg går år etter år og ser på at personalet får takk og gaver og jeg blir aldri sett. Så dette er ikke bare nå, folk må snart se de som er en like viktig brikke i bhg som de som jobber direkte med ungene. Anonymkode: 8d946...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #35 Del Skrevet 16. juni 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og DU surver ikkje? Haha, sjå på dobbeltmoralen .. Kommuna er arbeidsgiver både for meg og bhg-personalet da. Og jeg går år etter år og ser på at personalet får takk og gaver og jeg blir aldri sett. Så dette er ikke bare nå, folk må snart se de som er en like viktig brikke i bhg som de som jobber direkte med ungene. Anonymkode: 8d946...3db Hvor har jeg survet? Jeg konstaterte forskjellen når koronaen pågikk som verst. Da er det kommunen du må rette pekefinger på ikke foreldre som ikke ser vaskepersonalet i det hele tatt. Anonymkode: d1518...3fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #36 Del Skrevet 16. juni 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men de gjør en innsats for innemiljø og hygiene i barnehage, er ikke det viktig? Du merka det nok om renholdet ble dårlig, DA sa du nok fra. Anonymkode: 8d946...3db 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og DU surver ikkje? Haha, sjå på dobbeltmoralen .. Kommuna er arbeidsgiver både for meg og bhg-personalet da. Og jeg går år etter år og ser på at personalet får takk og gaver og jeg blir aldri sett. Så dette er ikke bare nå, folk må snart se de som er en like viktig brikke i bhg som de som jobber direkte med ungene. Anonymkode: 8d946...3db Folk gir gave fordi de takknemlige for jobben som gjøres med barna, de sier ikke at vaskepersonalet ikke er viktig, men det er ikke vanlig å gi gave til vaktmester heller feks. Ei heller alle vikarene som er innom. Anonymkode: d1f11...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #37 Del Skrevet 16. juni 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men de gjør en innsats for innemiljø og hygiene i barnehage, er ikke det viktig? Du merka det nok om renholdet ble dårlig, DA sa du nok fra. Anonymkode: 8d946...3db Håper dette er trolling. Selvfølgelig gir vi ikke gave til folk vi ikke vet hvem vi er. Isåfall var det mange vi burde gitt sommergave til: søppeltømmerne, de som feier gata hver vår, de som vasker på jobben, gartnerne i parken, elektrikere som monterer gatebelysning etc. Du skjønner det er veldig mange grupper i samfunnet man hadde merket det om de ikke gjorde jobben sin. Du hadde kanskje også merket det om ikke de som kjører lønn, gjorde jobben sin? Har du husket å gi dem gave i år? Anonymkode: 7d730...2c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #38 Del Skrevet 16. juni 2020 Mye rart som blir praktisert her leser jeg. Jeg synes det er totalt unødvendig at enkelte foreldre gir. Da får noen gave, andre ikke osv. I vår barnehage spleiser ALLE foreldrene til førskolegruppa, altså skolestartere, på én felles gave som går ALLE i barnehagen til gode. På denne måten blir det gitt en skikkelig gave som de kan ha glede av i lang tid, og alle er inkludert, og gaven blir ikke uoverkommelig for den enkelte foreldre. Pris pr forelder er ca 100-150 kr. Ting som bhg har fått gjennom åra er - kamera - balanseline - bålpanne, rist og kjele - fotballer og annet utemateriell. - spark - hengekøyer Anonymkode: d8e6d...3b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #39 Del Skrevet 16. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor har jeg survet? Jeg konstaterte forskjellen når koronaen pågikk som verst. Da er det kommunen du må rette pekefinger på ikke foreldre som ikke ser vaskepersonalet i det hele tatt. Anonymkode: d1518...3fc Kommunen gir meg lønn de. Men jeg vil gjerne bli sett som den viktige brikken jeg er for at dine barn skal ha et godt innemiljø og. Er ikke det like viktig som det pedagoiske? Eller er det greit med uhygieniske forhold rundt barnet ditt? Anonymkode: 8d946...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #40 Del Skrevet 16. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper dette er trolling. Selvfølgelig gir vi ikke gave til folk vi ikke vet hvem vi er. Isåfall var det mange vi burde gitt sommergave til: søppeltømmerne, de som feier gata hver vår, de som vasker på jobben, gartnerne i parken, elektrikere som monterer gatebelysning etc. Du skjønner det er veldig mange grupper i samfunnet man hadde merket det om de ikke gjorde jobben sin. Du hadde kanskje også merket det om ikke de som kjører lønn, gjorde jobben sin? Har du husket å gi dem gave i år? Anonymkode: 7d730...2c9 Det er seriøst ment og slett ikke trolling. Hvis du ikke vet noe om den som vasker i bhg så burde du kanskje undersøke litt da? I mange bhg er renholder der på dagtid og hilser stadig på foreldre og unger. Det er noe med at den som vasker hører til staben i bhg, det blir ikke det samme som min regnskapsfører. Anonymkode: 8d946...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå