Gå til innhold

Beige kjole og gule sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Passer det med solgule sko til en beige kjole?

Endret av Fortauet
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her var det god oppslutning, ts.

Jeg tenker at gule sko til beige kjole er kjempefint. Er den beige eller grå? 

Anonymkode: a098b...420

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her var det god oppslutning, ts.

Jeg tenker at gule sko til beige kjole er kjempefint. Er den beige eller grå? 

Anonymkode: a098b...420

Gule sko kommer til å passe kjempefint til en beige kjole, og like fint om den er grå også :) 

Anonymkode: af0f3...5ba

• Liker 1
Gjest Aniita
Skrevet

Nei, det vil se helt feil ut. Beige er en myk farge, gult er sprikende.

AnonymBruker
Skrevet

Beige er ikke bare én farge, og gult har også ekstremt mange forskjellige toner. Dessuten er det ikke bare fargene som må passe, men stilen. På toppen av det hele kommer det også hva annet du har av tilbehør. Spørsmålet gir derfor alt for lite informasjon til at du kan få noe godt svar. 

Anonymkode: 2c65e...e23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 15.6.2020 den 22.33, Fortauet skrev:

Passer det med solgule sko til en beige kjole?

nei. Det skal mye til at det blir fint. Beige og gult er både for likt og samtidig for forskjellig til at det vil funke. Det eneste unntaket jeg kan tenke meg er om skoene er litt mørkt senneps- eller okergule, mens kjolen er så lys beige at den går i retning offwhite..

Anonymkode: 215fb...1ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå med det du vil!!!🥰

Anonymkode: f0b53...3d3

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå med det du vil!!!🥰

Anonymkode: f0b53...3d3

hvordan er det et nyttig svar til en som lurer på noe? misforstått omsorg.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei. Det skal mye til at det blir fint. Beige og gult er både for likt og samtidig for forskjellig til at det vil funke. Det eneste unntaket jeg kan tenke meg er om skoene er litt mørkt senneps- eller okergule, mens kjolen er så lys beige at den går i retning offwhite..

Merkeligste resonnementet jeg har sett....  Du får neppe mange stylist-oppdrag 😄😜 

Selv om både beige og gult finnes i utallige valører skal det veldig mye til for at dette skal se helt feil ut 😊

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkeligste resonnementet jeg har sett....  Du får neppe mange stylist-oppdrag 😄😜 

Selv om både beige og gult finnes i utallige valører skal det veldig mye til for at dette skal se helt feil ut 😊

Det er faktisk et vanlig prinsipp innen mange stilfilosofier, men jeg er enig i at tolkningen i dette tilfellet var altfor rigid og på grensen til misforstått.

Anonymkode: 8ad61...1c1

Skrevet

Kommer an på kjolen, skoene og tilbehør. Eks. bilde (ser det ikke er en kjole, men dere skjønner det)

F1940AE6-561C-4FB8-A9E5-6F710F5DB378.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er for likt til å gi kontrast, og for ulikt til å matche eller være ton-i-ton. Det var vel ikke så vanskelig å forstå. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er for likt til å gi kontrast, og for ulikt til å matche eller være ton-i-ton. Det var vel ikke så vanskelig å forstå. 

Men dette er strengt tatt langt mer relevant når det gjelder f.eks. en skjorte og en bukse enn en kjole og et par sko! Man kan ikke uten videre overgeneralisere "regler" for bekledning på denne måten.

AnonymBruker
Skrevet

Men dette er strengt tatt langt mer relevant når det gjelder f.eks. en skjorte og en bukse enn en kjole og et par sko! Man kan ikke uten videre overgeneralisere "regler" for bekledning på denne måten.

det er ikke en regel. Det er mitt personlige forsøk på å sette ord på hvorfor jeg tror at gule sko jevnt over ikke blir noe fint sammen med beige. Jeg kunne bare sagt, nei, det tror jeg ikke blir noe fint. Men jeg prøver å artikulere hva det er med de fargene som gjør at jeg ikke liker dem sammen. Det er dere som trekker inn regler og stylister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...