Gå til innhold

Renovering/bytte av kjøkken: Pris?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er som å spørre hvor langt et tau er, men jeg prøver likevel:

Jeg skal renovere et kjøkken: nytt gulv, plater på veggene, nytt kjøkken (skap) bytte alle hvitevarer, elektriker og rørlegger (de skal kun koble til, ikke mye jobb på dem).

Kan jeg få det til for 150tusen? 

Leser mange plasser at man kan få et pent kjøkken til 100tusen, men er det med hvitevarer?

Tenker å kjøpe selve kjøkkenet på IKEA, gjør alt av oppussing og oppussingen selv.

Hvor mye betalte dere for tilsvarende?

Anonymkode: 47c4b...12e

AnonymBruker
Skrevet

Vi bytta skapinnredning (Ikea) + ny platetopp, ventilator, mikro og oppvaskmaskin  + ny kun og blandebatteri + underskaplys. Ble montert for oss inkl rørlegger og elektriker ble det på ca 130.000. Flytta ikke på noe og beholdt gulv, vegger, planløsning. Elektriker var sykt dyrt, bare for å få kobla på ting lovlig. 

Du får det sikkert fint til under 150 om du er handy og shoppet litt på pris for el/rør. 

Anonymkode: 366db...646

AnonymBruker
Skrevet

100.000 er en fornuftig prisen for alt du nevner.

Om du betaler 150.000 for det du nevner, så synes jeg du betaler for mye. Du bør betale maks 140.000.

Anonymkode: dad5e...267

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du betaler 150.000 for det du nevner, så synes jeg du betaler for mye. Du bør betale maks 140.000.

Hvordan i all verden kan du mene det når du ikke vet hvor stort kjøkkenet er? Er det litt størrelse på kjøkkenet, er det ikke helt uvanlig å betale 100 000,- for benkeplate om man drar til litt.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke høye krav til kvalitet skjønner jeg! Hvis du skal klare alt dette på 100k så må man velge fra ‘nederste’ hylle hele veien. Og det ville jeg ikke gjort på det viktigste rommet i hele huset! 

Anonymkode: b211c...cca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat pusset opp kjøkken. Kom på ca 120k med alt inkl. Brukte snekker for å skifte veggplater, elektriker og rørlegger. Kjøkkenet er fra ikea og kom på ca 80k  med de dyreste hvitevarene (hos ikea). Ikke spesielt stort kjøkken. Sykt fornøyd, anbefales!! 

Anonymkode: 5eea3...a7d

AnonymBruker
Skrevet

Vårt middels store kjøkken kom på rett i underkant av 180 000 inkludert hvitevarer. Rørlegger og elektriker kom utenom, så totalt ble det nok ca 200 000. Vi kjøpte kvalitet i både innredning og hvitevarer, men ikke det dyreste som fantes. 

Anonymkode: 5a513...72d

AnonymBruker
Skrevet

Vis du river det gamle kjøkkenet og vist du setter sammen det nye kjøkkenet så det er bare for snekker å montere så sparer du mye

Anonymkode: 9bdfd...eee

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte like over 450 tusen. Vi flytta ikke på noe rør men flytta døra å satte inn mindre vindu, og fjernet kjølerom. Bytta på veggene, gulvet, ny kjøkkeninnredning og hvitevarer.

Men om vi bare skulle gjort det du nevner ville vi kanskje brukt 200 tusen, vi har ganske stort kjøkken da.

Anonymkode: 767a8...8f7

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte rundt 350,000,-

250 for kjøkkenet og rundt 100 i hvitevarer. Ganske lite kjøkken.

Anonymkode: 310fd...c52

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, det var mye. Vi skal ha IKEA kjøkken, så selve kjøkkenet koster kun 20tusen. Hvitevarene kommer på 50.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

100 000 i hvitevarer?? Jøss. Jeg kjøpte komfyr, kjøleskap/fryser, oppvaskmaskkn og vaskemaskin for ca 20 - 25 000 til sammen.... 

Hvilke andre hvitevarer trenger man?

Anonymkode: 51f0a...3f9

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

100 000 i hvitevarer?? Jøss. Jeg kjøpte komfyr, kjøleskap/fryser, oppvaskmaskkn og vaskemaskin for ca 20 - 25 000 til sammen.... 

Anonymkode: 51f0a...3f9

Det kommer vel an på både merke, utseende og funksjon. Jeg har for eksempel en bora  platetopp til 35000, stekeovnen med damp koster 25.000, kjøleskap 15.000 og stillegående oppvaskmaskin 9000. På mitt neste kjøkken blir det to stekeovner. 

Anonymkode: 90d05...179

AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde akkurat det på et lite kjøkken på 15 kvm - betalte til sammen 50.000kr med innredning (ikea) og hvitevarer. Men vi gjorde det meste selv da. Hadde rørlegger et par timer og elektriker (største bit av regninga, kanskje 30.000kr) et par dager.

Anonymkode: f5022...286

Skrevet

Vi har nettopp gjort akkurat dette som du beskriver TS. Byttet bort alt på kjøkkenet, unntatt tak og vindu :lol: Relativt stort kjøkken. Kjøpte innredning og hvitevarer på IKEA. Valgte de dyreste hvitevarene de hadde og spesialbestilt benkeplate. Vi hadde elektriker innom to ganger for å hjelpe til med å planlegge, samt legge opp noen nye kurset. Skulle ha mer elektrisitet inn dit enn det var opplegg for. Men rørlegger trengte vi ikke da vi valgte å sette vask/oppvaskmaskin på samme sted som før.

Andre ting gjorde vi enkelt, billig, men pent. Ny maling rett på veggene, klikkgulv. Eneste litt kostbart av dette var at vi valgte ordentlig fliser over benkeplaten. Sum på herligheten ble kr. 100.000,-. Så jeg syns budsjettet ditt høres helt innafor!

Annonse
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte komfyr, kjøleskap/fryser, oppvaskmaskkn og vaskemaskin for ca 20 - 25 000 til sammen.... 

Trenger vifte bl.a. Ellers gikk vi for å ha to stekovner og en induksjonstopp.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Amatariel skrev:

Vi har nettopp gjort akkurat dette som du beskriver TS. Byttet bort alt på kjøkkenet, unntatt tak og vindu :lol: Relativt stort kjøkken. Kjøpte innredning og hvitevarer på IKEA. Valgte de dyreste hvitevarene de hadde og spesialbestilt benkeplate. Vi hadde elektriker innom to ganger for å hjelpe til med å planlegge, samt legge opp noen nye kurset. Skulle ha mer elektrisitet inn dit enn det var opplegg for. Men rørlegger trengte vi ikke da vi valgte å sette vask/oppvaskmaskin på samme sted som før.

Andre ting gjorde vi enkelt, billig, men pent. Ny maling rett på veggene, klikkgulv. Eneste litt kostbart av dette var at vi valgte ordentlig fliser over benkeplaten. Sum på herligheten ble kr. 100.000,-. Så jeg syns budsjettet ditt høres helt innafor!

Tusen takk, det ble jeg glad for å høre ❤️

Jeg har en mistanke om at elektriker koster en del, da vi har gammelt kjøkken og det muligens trengs en del fornyelser. 

Jeg tenker også klikkgulv, maling, laminatbenkeplate og andre «billig men pent» løsninger, og heller bruke mer på hvitevarer.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Amatariel skrev:

Oj, det var jaggu billig! Hvordan fikk dere til en så lav pris for helt nytt kjøkken?

Anonymkode: 63205...ee4

AnonymBruker
Skrevet

Totalrenoverte - bestilte  stort kjøkken i helmatt sort  m øy fra JKE , ble 330 000 ikl siemens kjøleskap, nedfelt vifte i induskjonstopp, og oppvaskmaskin . Kaffemaskin og ovn fra Gaggenau.

Anonymkode: 022cc...9ea

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en mistanke om at elektriker koster en del, da vi har gammelt kjøkken og det muligens trengs en del fornyelser. 

Elektriker er helt klart dyrt ja. Vi hadde vår over to ganger mener jeg. Først befaring og hjelp til å finne ut hvor kontakter skulle stå. Så en gang der han la opp en ny kurs og monterte flere nye strømkontakter. Og ja! Komfyrvakt må man ha med en viss antall kurser, og den var dyr (7k), så regningen fra elektrikeren ble på kr. 22.000,-. Men sjekk rundt for å innsamle tilbud på timespriser... kan spare litt på det, evnt. andre rabatter. Vi hadde TOBB-rabatt fra et firma, så brukte det. Hjalp litt på.

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj, det var jaggu billig! Hvordan fikk dere til en så lav pris for helt nytt kjøkken?

Anonymkode: 63205...ee4

Planla kjøkkenet selv på IKEA planner, og kjøpte innredningen der. Trengte ikke rørlegger. Kjøpte rimelig gulv og bare maling på det meste av veggene (rimelig flis over benkeplaten). Gjorde ALT selv med byggingen og monteringen av kjøkkenet, la gulv og flisen. Enda kunne kjøkkenet ha blitt mye billigere om vi hadde valgt billigere hvitevarer, men det ville vi ikke. Tok vel nesten det dyreste på alt, samt kjøpte to stekeovner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...