AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #1 Skrevet 15. juni 2020 Jeg er en kvinne som ble ferdig med en mastergrad i desember. Jeg har holdt på søke på faste stillinger (kontorjobb), men så skjedde selvfølgelig coronavirus... Jeg har begynt å søke igjen. Under studiene, så jobbet jeg på at sykehjem. Jeg har tenkt til å forsette å jobbe på sykehjemet til jeg får fast stilling, sånn at jeg i hvert fall har en inntekt. Når noen menn spør hva jeg jobber med og jeg svarer at jeg jobber på sykehjem, så blir det stille.. Jeg har også fått høre at jeg burde skaffe meg en ordentlig jobb, helst kontorjobb. Er det så ille å jobbe midlertidig på sykehjem? Anonymkode: 74953...275 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #2 Skrevet 15. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en kvinne som ble ferdig med en mastergrad i desember. Jeg har holdt på søke på faste stillinger (kontorjobb), men så skjedde selvfølgelig coronavirus... Jeg har begynt å søke igjen. Under studiene, så jobbet jeg på at sykehjem. Jeg har tenkt til å forsette å jobbe på sykehjemet til jeg får fast stilling, sånn at jeg i hvert fall har en inntekt. Når noen menn spør hva jeg jobber med og jeg svarer at jeg jobber på sykehjem, så blir det stille.. Jeg har også fått høre at jeg burde skaffe meg en ordentlig jobb, helst kontorjobb. Er det så ille å jobbe midlertidig på sykehjem? Anonymkode: 74953...275 Kommer an på om du liker det. Jeg er helsefagarbeider og liker ikke å jobbe på sykehjem. Men synes det er en jobb å være stolt av Anonymkode: 9be72...7ef
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #3 Skrevet 15. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kommer an på om du liker det. Jeg er helsefagarbeider og liker ikke å jobbe på sykehjem. Men synes det er en jobb å være stolt av Anonymkode: 9be72...7ef Jeg liker jo jobben fordi jeg liker å stelle og hjelpe andre mennesker. Jeg synes det er veldig koselig å snakke med beboerene. Jeg blir veldig glad i dem. Jeg ser på dem som besteforeldrene mine siden jeg mistet besteforeldrene mine når jeg var liten. Men det er jo en midlertidig jobb. Anonymkode: 74953...275 4
drue Skrevet 15. juni 2020 #4 Skrevet 15. juni 2020 (endret) Nei, det er ikke ille å jobbe på sykehjem. Det er en fullstendig respektabel jobb, og sykehjem er fullstendig essensielt for samfunnet. Drit i de mennene som blir stille eller ikke vil ha en relasjon til deg på grunn av det - vil du virkelig ha en mann med slike holdninger? Endret 15. juni 2020 av drue 16
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #5 Skrevet 15. juni 2020 Jobbet på sykehjem før og var stolt av deg. Like stolt hadde jeg vært idag. Tror ikke mannen i gata vet helt hva det innebærer. Anonymkode: 21f37...635 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #6 Skrevet 15. juni 2020 Nei, det er langt fra ille. Man burde satt mye større pris på de som jobber der, de løper beina av seg for å ta seg av andre sine foreldre og besteforeldre. De mannfolka høres både uvitende og umodne ut. Anonymkode: 867ab...846 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #7 Skrevet 15. juni 2020 Jeg jobbet på sykehjem da jeg var student, og trivdes kjempegodt. Jeg skjønner ikke hvorfor noen ikke syns det er en ordentlig jobb, er det noe som virkelig er en ordentlig jobb, så er det jo slike jobber. Man må være strukturert og organisert for å få ting gjort til tiden, man må kunne besinne seg, man må være medmenneskelig, i tillegg til at man må utføre en rekke praktiske oppgaver hele tiden under tidspress. Anonymkode: 505a4...fa8 15
Søgni Skrevet 15. juni 2020 #8 Skrevet 15. juni 2020 Hvis en mann på Tinder hadde sagt at jeg burde få meg en annen jobb, så hadde jeg screenshotta og sendt bildet til Tindermareritt. Eller til vennene mine. For det er jo utrolig latterlig. Det er selvfølgelig ingenting galt med å jobbe på sykehjem, tvert om så er det både samfunnsnyttig, tyder på å inneha kompetanse som er attraktiv på arbeidsmarkedet, og det jeg ofte mistenker når jeg får høre om folk som jobber med mennesker er at de er gode på relasjoner og kommunikasjon - noe som er positivt. Vet det ikke alltid stemmer, altså. Det er derimot noe galt med å mangle grunnleggende sosiale antenner, slik disse gjør. 11
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #9 Skrevet 15. juni 2020 Å jobbe på sykehjem er en VIKTIG og respektfull jobb i samfunnet vårt. Du tar vare på eldre og syke som ikke klarer det selv. Hurra for deg👏 Anonymkode: e36b0...e13 7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #10 Skrevet 15. juni 2020 Jeg likte godt å jobbe på sykehjem. Det er en langt bedre hverdag, enn den stressende hverdagen jeg har nå (lederstilling i det private). Anonymkode: 5b89c...6c1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #11 Skrevet 15. juni 2020 Veldig rar reaksjon å gi deg 🤨 jeg har også fått noen rare reaksjoner på min jobb i kulturbransjen som jeg elsker. Tenkte for meg selv at det kanskje var sjalusi. Kanskje han du snakker med reagerte han på din jobb fordi han selv ikke har så mye empati for eldre mennesker? Ikke godt å vite.. Tror man bare må finne de folka som ikke kommer med de fucka reaksjonene 😅 det kan ikke være et godt tegn.. Anonymkode: 4cf34...a67 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #12 Skrevet 15. juni 2020 Jeg har jobbet på sykehjem i mange år, som assistent og sykepleier. Jeg trivdes veldig godt med selve jobben, var ikke så imponert over arbeidsgiver dessverre. Det er dessverre noen som mener det er annenrangs i helsevesenet å jobbe på sykehjem (og det fra andre helsearbeidere) også har man de som mener det er en dårlig eller ekkel jobb. De aner jo ikke hva de snakker om. Det er en flott jobb som man kan være stolt av! Hvorfor skal det være dårligere å jobbe med eldre enn med yngre mennesker? Anonymkode: 9547d...ff0 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #13 Skrevet 15. juni 2020 Å jobbe på en sykehjem er en høyt respektabel jobb i mine øyne. Det er generelt alle jobber innen helse og omsorg. Anonymkode: 64e28...a10 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #14 Skrevet 15. juni 2020 Jeg syns det er ekkelt. Mye stell og vond lukt. Anonymkode: a647f...bfa
Gjest Tobias Juul Grythe Skrevet 15. juni 2020 #15 Skrevet 15. juni 2020 Absolutt ikke ille. Respekt til alle som jobber/har jobbet på sykehjem.
Søgni Skrevet 15. juni 2020 #16 Skrevet 15. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er ekkelt. Mye stell og vond lukt. Anonymkode: a647f...bfa Men de jeg kjenner som har erfaring fra sykehjem, sier at dette er en overraskende vanlig oppfatning om jobben deres, som de blir nesten fornærma av og oppgitte over. Ikke for at stell ikke er en del av jobben, men fordi det reduserer jobben til mindre enn den er. Der du tenker på vond lukt, hjelper de noen å ivareta basisbehovene sine - noe som betyr veldig mye, observerer opptil flere ting om helsetilstand, bygger relasjon, kommuniserer, ofte utfører de samtidig også ganske kompliserte medisinske prosedyrer, de må gjøre et stell riktig på mange måter, og det er veldig mye mer her og, som jeg ikke skal late som jeg har kompetanse på. Mange sykehjem i dag, driver jo med ekstremt kompliserte ting, for alvorlig syke folk! Attpåtil uten å ha status, å stå med en tidvis enorm arbeidsbelastning, og veldig ofte er det skyhøyt sykefravær i denne sektoren. Å jobbe sånn, syns jeg tyder på mange positive egenskaper. Ellers syns jeg helsearbeideres evne til å holde seg profesjonelle når det gjelder alt fra lukt til andre ting som mange ser på som "ekkelt" er noe som gjør at jeg får mer respekt for dem! 11
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #17 Skrevet 15. juni 2020 Jeg er sykepleier som jobber på sykehjem, og gjorde det da jeg var 19 som pleieassistent. Fikk mange «æsj» og «lol» av gutter da jeg var 19, men nå som jeg er i slutten av tyveårene har jeg KUN hørt at det er et pluss at jeg jobber med det jeg gjør. Dette fra ulike menn, alt fra han konservative i dress på kontoret til han liberale PT’en. Med andre ord tenker jeg du må ha møtt noen utrolig umodne og usensitive menn, vær glad du får gjennomskuet dem tidlig Anonymkode: 90b4d...ec0 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #18 Skrevet 15. juni 2020 2 minutter siden, Søgni skrev: Men de jeg kjenner som har erfaring fra sykehjem, sier at dette er en overraskende vanlig oppfatning om jobben deres, som de blir nesten fornærma av og oppgitte over. Ikke for at stell ikke er en del av jobben, men fordi det reduserer jobben til mindre enn den er. Der du tenker på vond lukt, hjelper de noen å ivareta basisbehovene sine - noe som betyr veldig mye, observerer opptil flere ting om helsetilstand, bygger relasjon, kommuniserer, ofte utfører de samtidig også ganske kompliserte medisinske prosedyrer, de må gjøre et stell riktig på mange måter, og det er veldig mye mer her og, som jeg ikke skal late som jeg har kompetanse på. Mange sykehjem i dag, driver jo med ekstremt kompliserte ting, for alvorlig syke folk! Attpåtil uten å ha status, å stå med en tidvis enorm arbeidsbelastning, og veldig ofte er det skyhøyt sykefravær i denne sektoren. Å jobbe sånn, syns jeg tyder på mange positive egenskaper. Ellers syns jeg helsearbeideres evne til å holde seg profesjonelle når det gjelder alt fra lukt til andre ting som mange ser på som "ekkelt" er noe som gjør at jeg får mer respekt for dem! Ja, jeg er absolutt enig i at det er en viktig jobb, med mange viktige oppgaver. Den er ikke for alle, og ikke misforstå meg. Jeg har stor respekt for de som vil gjøre denne jobben. Selv klarte jeg aldri å venne meg til det. Så da passet det ikke for meg. Anonymkode: a647f...bfa
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #19 Skrevet 15. juni 2020 Jeg er høyt utdannet, men jeg jobber på sykehjem og elsker jobben min. Det er givende, lærerikt, utfordrende, ingen dager er like og ikke minst er det trivelig å jobbe med mennesker. Har bestemt meg for å starte på medisinstudiet etter å ja jobbet i helsevesenet og kommer nok til å jobbe på sykehjem i noen år. Trives veldig godt. Anonymkode: a2692...06c 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #20 Skrevet 15. juni 2020 Tror du bare har vært uheldig. Alle jeg har snakket med har reagert positivt på at jeg jobber på sykehjem akkurat som de gjorde tidligere da jeg jobbet med barn. Det eneste er mer for min egen del at jeg synes det litt flaut at jeg ikke har en høyskole grad. Det er noe jeg selv må jobbe med, men aldri vibber jeg har fått fra den andre parten. Ofte ser jo menn etter omsorgsfulle damer og jobber du i tillegg på et sykehjem så vet de at du ikke er særlig prippen og dømmende heller 😄 Anonymkode: 7e385...711
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå