Gå til innhold

Folk er begynt å drite i å vaske hender og sprite seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Særlig unge mennesker.

Dro en tur på et shoppingsenter med matvarebutikk da jeg skulle ha en vare som kun er å få kjøpt der. På vei ut og inn i butikken kunne jeg se at ingen andre enn jeg vasket og spritet hender. Jeg tok meg rundt 5 minutter like ved inngangen både ut og inn i butikken for å observere i all hemmelighet.. Av de 30 menneskene som passerte meg var det ingen som gjorde et eneste forsøk på å vaske og sprite hender. Alle fra 15 til kanskje 35 år. 

Jeg er helt sjokkert over hvor lite de ser ut til å bry seg med håndhygiene.

Anonymkode: 67261...506

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet å sprite meg hver gang jeg går inn i et lokale, ganske enkelt fordi jeg etterhvert fikk tørre, sprukne hender som blødde. Det er ikke bra for huden å vaske/sprite hvert kvarter i et halvt år, selv i en pandemi. Prøver å vaske jevnlig, men unngår spriten.

Anonymkode: fb19a...112

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg! Jeg må inn på et lite kjøpesenter hver gang jeg skal handle mat, og det er både automater med antibac og håndvask ved inngangen til Kiwi og Rema.

Det er ca 1 av 50 som vasker eller spriter hendene, og nå har Kiwi begynt å sette frem flere flasker med antibac i tillegg som de plasserer på et bord midt i inngangspartiet, slik at det er umulig å ikke få det med seg, men likevel går folk forbi🙄

Anonymkode: b0f82...718

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er tragisk, men her jeg bor er det helst de over 50 som ikke bryr seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke fordi det omtrent ikke finnes smitte. Dessuten vasker jeg hender før jeg drar, på vei ut av butikken bruker jeg antibac og vasker hender når jeg kommer hjem.
I Sverige kommer jeg til å være mer påpasselig.

Anonymkode: 85600...2a8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Man har jo fått beskjed om at man ikke skal bruke så mye antibac som før for det sliter ut hendene og kan føre til infeksjoner. Vasker meg godt på hendene før jeg drar noe sted og når jeg kommer hjem. Det får holde.

Anonymkode: 69035...7db

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har jo fått beskjed om at man ikke skal bruke så mye antibac som før for det sliter ut hendene og kan føre til infeksjoner. Vasker meg godt på hendene før jeg drar noe sted og når jeg kommer hjem. Det får holde.

Du har jo tusen muligheter for å smitte deg selv via hendene underveis. Hjelper ikke å vaske når man kommer hjem da

Anonymkode: ac21f...ff6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke tusen muligheter når man ikke tar på noenting på vei hjemmefra og til butikken? Ingenting i smittetallene tilsier forøvrig at folk har begynt å gi blaffen i hygiene.

Anonymkode: 8a84c...f2d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo tusen muligheter for å smitte deg selv via hendene underveis. Hjelper ikke å vaske når man kommer hjem da

Jeg vet det, men gidder ikke å være hysterisk heller.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke tusen muligheter når man ikke tar på noenting på vei hjemmefra og til butikken? Ingenting i smittetallene tilsier forøvrig at folk har begynt å gi blaffen i hygiene.

Nei da har man jo ikke noen. Men innlegget det var svar til antydet at vedkommende bare vaska seg etter hjemkomst uansett og som regel tar man jo på ting i løpet av en dag. Blant annet må man ta på ting i butikken 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei da har man jo ikke noen. Men innlegget det var svar til antydet at vedkommende bare vaska seg etter hjemkomst uansett og som regel tar man jo på ting i løpet av en dag. Blant annet må man ta på ting i butikken 

Man må ikke det. Det er bare hvis man kjøper noe. 

Anonymkode: 85600...2a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte alltid å sprite hendene hvis butikken hadde satt frem noe. Men nå i det siste synes jeg de fleste av flaskene med antibac som butikken har satt frem er tomme. Var i en stor butikk på lørdag hvor alle tre dispenserene var helt tomme. Tenker at da er det ikke så viktig for butikkene lenger. Vasker meg uansett når jeg kommer hjem. 

Anonymkode: 8bec5...292

• Liker 5
Skrevet

Jeg spriter meg ikke alltid på vei ut av butikken (men alltid på vei inn) da den tørker ut hendene mine for mye, men jeg har egen sprit i bilen som jeg heller bruker. Ellers bruker jeg ofte min egen hvis jeg har med meg veske eller har i lomma.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

På bussen for eksempel. Hver gang jeg tar buss et det noen der som veksler mellom å knuge på håndtakene inne på bussen, klø seg i øyet, trykke på stoppknapp og så rett på telefonen med samme finger. Telefonen som man har med seg og tar på hele dagen. Tror ikke folk tenker seg om i det hele tatt.

Anonymkode: ce447...171

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På bussen for eksempel. Hver gang jeg tar buss et det noen der som veksler mellom å knuge på håndtakene inne på bussen, klø seg i øyet, trykke på stoppknapp og så rett på telefonen med samme finger. Telefonen som man har med seg og tar på hele dagen. Tror ikke folk tenker seg om i det hele tatt.

Nettopppp! Så til og med en som satt og som bare holdt hånda på ting på bussen uten at det var nødvendig for å holde seg fast 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor jeg ikke har telefonen med meg ut. Tar meg heller ikke i ansiktet. Tar ikke buss. Spiser ikke ute.

Vasker hender når jeg kommer hjem. Både før og etter skifting av klær. Alle varer behandles som om de var infisert, og blir desinfisert eller vasket grundig, før satt på plass.

Anonymkode: ad736...ffc

Skrevet

Jeg er sikkert en av de du kikker stygt på. Jeg spriter i bilen før og etter butikken fordi jeg har en bedre sprit der. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg gidder ikke pga det og det" Typisk. Det koster så lite dersom håndspriten står fremme. Men nå når jeg ser hvor sløve folk er så passer jeg på å sprite på vei ut av butikken også. Og har en i lommen når jeg kjører kollektivt. Smører hendene godt inn med håndkrem når jeg kommer hjem. 

Anonymkode: 0f1ea...bdc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tar ikke buss eller bruker telefonen på vei til butikken. Du vet ikke om den du ser gå forbi spriten i butikken kommer rett fra leiligheten sin ved siden av, eller har vært på farten hele dagen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 25 og jeg vasker hender alltid når jeg kommer utenifra (vane) og bruker antibac I hver butikk /sted jeg er. Men har observert at mange går rett forbi 

• Liker 1
  • Opprett ny...