Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort tid etter jeg sluttet å amme. Da var han 6 mnd :) Var veldig tøft før den tid.

Anonymkode: aeb89...279

Sluttet med nattamming eller på dagtid også? Krysser fingrene for noe liknende her 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Anonymkode: af81f...299

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fra 6 mnd!

Anonymkode: bce85...afd

Skjedde det «plutselig» eller gjorde dere noe annerledes før det skjedde?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hellu! Vet at babysøvn går opp og ned, men jeg er likevel litt nysgjerrig... Vi har akkurat kommet oss gjennom en litt dårlig periode rundt 4 mnd (ikke noe krise, men litt tøffere enn tidligere). Det går bedre nå, men føler jeg er langt unna å få sove noe særlig mer enn 3 timer (og da er jeg heldig altså...). Baby er nå 5.5 mnd. Når merket dere at søvnen begynte å bli littttt bedre? 

Alt blir jo bedre. For meg var det skikkelig ille da han var våken hver time. Da ble det jo bedre når jeg kunne sove 3t i strekk. Bare det var jo en bedre tid, men så kom tiden hvor han kun var våken 2 ganger i løpet av en natt og det var jo bedre enn bare 3t søvn. 

Nå vet jeg at han prater i søvne i blant, jeg trenger ikke å gå inn til han og han sover hele natta. 2 år gammel, eneste som er tøft nå er å få han til å sove på kvelden. 

Så det vil alltid bedre seg, alltid bli bedre søvn, alltid bli bedre enn hva det var. 

Anonymkode: 4e3f9...81c

AnonymBruker
Skrevet

Sammenlignet med hvordan det har vært frem til siste uke (baby 5 mnd) som ammet annenhver time og ikke ville ha smokk, men brukte meg som smokk, så har jeg fått levelige netter nå. Plutselig en dag ville baby ha smokk igjen, det ble like mye amming, men ga smokk og sovnet igjen. Det handler om en baby som er sulten, men også om en som vil die for kosens skyld på grunn av nærhet og vane. Nå sover jeg mye bedre selv om ammingen er der. Det er nok individuelt hva som er levelig og hva som er styr om natta. For min del så blir det levelig fordi jeg kan snu meg andre veien og sove og ikke trenger å holde samme stilling gjennom hele natten🤣

0D8558A3-8227-4236-B773-000BD54C4892.jpeg

Anonymkode: 72d83...47c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stor bedring ved ca. 18 måneder; da gikk vi fra 8-10 oppvåkninger til 2-3. Fra 2 årsalder nede i bare én oppvåkning, med en natt i uken hvor hun sov gjennom. Legging tar fortsatt opp mot en time.

Anonymkode: 53d78...57b

AnonymBruker
Skrevet

Baby er snart 5 mnd. Sover fra 20-08/09 med 2 amminger i mellom. Synes det er levelig! 

Anonymkode: bb451...208

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hellu! Vet at babysøvn går opp og ned, men jeg er likevel litt nysgjerrig... Vi har akkurat kommet oss gjennom en litt dårlig periode rundt 4 mnd (ikke noe krise, men litt tøffere enn tidligere). Det går bedre nå, men føler jeg er langt unna å få sove noe særlig mer enn 3 timer (og da er jeg heldig altså...). Baby er nå 5.5 mnd. Når merket dere at søvnen begynte å bli littttt bedre? 

Fra dag 3. Baby er straks 5 mnd og jeg venter fortsatt på 4 mnd-krisa. Med storebror gikk den over ved ca 10 mnd. Han våkna sikkert hver time.

Hender hun våkner på natta og bruker 1,5t på å sovne igjen, men hun er blid, det skjer maks én gang per natt, og hun sover oftere hele natta.

Anonymkode: 4e158...440

Skrevet

Har alltid hatt fine netter med alle mine. Har samsovet og bare plugget inn puppen og sovet videre når de har våknet.

AnonymBruker
Skrevet

Tja, her soves det ennå ikke natten igjennom og vi har en 3 åring. Våken ca 3 ganger pr natt hvor vi må hjelpe til med å komme tilbake i søvn.

Anonymkode: 411fe...11a

AnonymBruker
Skrevet

Her har baby sovet veldig godt på nettene siden hun var rundt 4 uker gammel. Ammet så klart en del på natten i starten, men det var korte og effektive måltider. :) 

Anonymkode: 414ce...0a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...