Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hellu! Vet at babysøvn går opp og ned, men jeg er likevel litt nysgjerrig... Vi har akkurat kommet oss gjennom en litt dårlig periode rundt 4 mnd (ikke noe krise, men litt tøffere enn tidligere). Det går bedre nå, men føler jeg er langt unna å få sove noe særlig mer enn 3 timer (og da er jeg heldig altså...). Baby er nå 5.5 mnd. Når merket dere at søvnen begynte å bli littttt bedre? 

Anonymkode: af81f...299

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fra 6 mnd!

Anonymkode: bce85...afd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg avvennet nattamming ved 7-måneder tror jeg. Det var et par styrete netter og så var det gjort. Etter det våknet de bare ved mareritt elle sånne ting.

Anonymkode: d6854...dac

AnonymBruker
Skrevet

Sov gjennom natta fra fødsel 

Anonymkode: 6c097...645

AnonymBruker
Skrevet

13 mnd😂 tok endelig flaske og smokk etter bhg start. 

Anonymkode: 61fbe...c07

AnonymBruker
Skrevet

12-13 mnd med begge ungene. 

Anonymkode: 22dd6...b9c

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 2,5 år

Anonymkode: 1f960...99e

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva du mener  med levelig, men 2,5-åringen våkner fremdeles 2-4 ganger hver natt 

Anonymkode: 479b2...2fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2 uker etter fødsel

Anonymkode: 05cbd...195

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo hva man legger i det. Er det tre timer totalt eller tre timer sammenhengen du mener?

Her har baby begynt å sove omtrent sammenhengende til kl 4-5 fra omkring 5 mnd. Men så er det morgen da også. Introduksjon av fast føde i store nok mengder var det som hjalp på søvnen. Unntak i perioder ved tenner, sykdom eller elendig dagsøvn. 

Treåringen våkner mellom 5 og 6, så mangler bare en time på baby før de sover like lenge. 

Anonymkode: ead89...637

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å få sammenhengende søvn etter at baby sluttet med nattamming da han var 11 måneder. Baby våknet fortsatt rundt 4-5 tiden, men da er det mannen min som tar seg av han. Når jeg har fri/starter senere på jobb så vekker mannen min meg rundt kl 7, og jeg tar meg av babyen mens mannen min sover videre. 

Anonymkode: e047c...129

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sov gjennom natta fra fødsel 

Anonymkode: 6c097...645

Samme her.

Anonymkode: ddcfd...0f9

AnonymBruker
Skrevet

Kort tid etter jeg sluttet å amme. Da var han 6 mnd :) Var veldig tøft før den tid.

Anonymkode: aeb89...279

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hellu! Vet at babysøvn går opp og ned, men jeg er likevel litt nysgjerrig... Vi har akkurat kommet oss gjennom en litt dårlig periode rundt 4 mnd (ikke noe krise, men litt tøffere enn tidligere). Det går bedre nå, men føler jeg er langt unna å få sove noe særlig mer enn 3 timer (og da er jeg heldig altså...). Baby er nå 5.5 mnd. Når merket dere at søvnen begynte å bli littttt bedre? 

Totalt, eller i strekk?  Jeg sover ikke særlig mer enn 3 timer i strekk, men har «levelige netter» For det. Det har vi egentlig alltid hatt. 

Anonymkode: 94ee2...ff4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

1,5 år med førstemann. Våknet 10-15 ganger per natt frem til det. 3-4 ganger etter. Sov gjennom ved ca toårsalder. 

8-9 måneder med andremann. Gikk fra 10 til 3-4 oppvåkninger rundt den tiden. Sov gjennom rett før fylte to år. 

3-4 oppvåkninger var som en drøm. 

Anonymkode: 073fd...e8b

AnonymBruker
Skrevet

Ca ett år. Da begynte han, med få unntak, å sove hele natta.

Anonymkode: 8f1f6...f22

Skrevet

Storebror: begynte å sove rundt 2 uker før han fylte 1 år. Våknet 1-5 ganger ila natta før den tid. 

Lillesøster: da hun var ca 14 mnd. Våkner alt fra 8-15(!) ganger ila natta. Husker lite fra den tiden. Var helt zombie, men alt går! Visste heldigvis at det kom til å gå over til slutt, så prøvde likevel å nyte de tunge nettene også med å tenke at hun våkner fordi hun trengte nærhet.. ❤️

Det blir bedre!!! 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs jo hva man legger i det. Er det tre timer totalt eller tre timer sammenhengen du mener?

Her har baby begynt å sove omtrent sammenhengende til kl 4-5 fra omkring 5 mnd. Men så er det morgen da også. Introduksjon av fast føde i store nok mengder var det som hjalp på søvnen. Unntak i perioder ved tenner, sykdom eller elendig dagsøvn. 

Treåringen våkner mellom 5 og 6, så mangler bare en time på baby før de sover like lenge. 

Anonymkode: ead89...637

3t sammenhengende. Hvor store mengder mat måtte du opp i før du merket? Vi er oppe i to måltider grøt per dag... Har kanskje merket litt forskjell, men ikke allverdens. Magen hennes tåler det, så det har ikke blitt verre

AnonymBruker
Skrevet

Med nr 1: 15 mnd

Med nr to: 22 mnd

Dette var første hele natt i egen seng.

Samsoving hjalp noe på søvnproblemene.

Anonymkode: 8eff7...444

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Totalt, eller i strekk?  Jeg sover ikke særlig mer enn 3 timer i strekk, men har «levelige netter» For det. Det har vi egentlig alltid hatt. 

Anonymkode: 94ee2...ff4

I strekk. 3 t sammenhengende er en veldig god natt. Stort sett får jeg maks 2 ila en natt, men mer totalt. Nettene er typ 2+1+1+1 = 5 😊 Det har egentlig gått veldig greit til nå, har tålt mindre søvn bedre enn forventet, men det tar på i lengden altså. Og tidligere holdt nok håpet om at «snart blir det bedre» meg litt gående også. Nå vil jeg bare ha litt erfaringer rundt hva som kan legges i «snart», for det har ikke merket de store forbedringene heeeelt enda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...