AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #1 Del Skrevet 15. juni 2020 Jeg har kjøpt en TV hos Power som skulle være ny, men som jeg har funnet ut er en returvare fra en annen kunde. Dette ble det ikke opplyst om når jeg kjøpe den og de sier det har skjedd en feil hos dem (selv om jeg tviler litt, da det var flere ansatte som lette etter den nye tv-en på lageret og ikke kunne finne den, før de om sider kom ut med den brukte jeg fikk med meg). Har vært i kontakt med dem og de tilbyr meg et gavekort på 800 kr eller muligheten til å returnere tv-en til dem og hente ny. Hva tenker dere er rimelig i en slik situasjon? Jeg sa 800 kr er alt for dårlig kompensasjon og at jeg da heller ønsker ny tv. En ting hadde vært om jeg i visshet hadde kjøpt en returvare til redusert pris, men jeg hadde all intensjon om å kjøpe meg et helt nytt TV, og fikk et brukt. Men jeg er heller ikke fornøyd med deres tilbud om å levere den brukte TV-en hos dem og hente en ny. Jeg har ikke bil, jeg bor i 3. etasje uten heis og jeg bor alene. Dette betyr at når jeg kjøpte den "nye" TV-en måtte jeg få hjelp av et familiemedlem med bil til å hente den (måtte også ha en bil av en viss størrelse, så kunne ikke spørre hvem som helst med bil). Jeg måtte også ha hjelp til å bære den opp i leiligheten og få montert på fot og satt den på TV-benken. Jeg ønsker ikke å måtte be om denne hjelpen enda en gang rett etterpå fordi Power har gjort en feil (med viten eller ikke). Så jeg sa til dem at jeg mente at dersom de ikke kunne gi meg bedre kompensasjon enn 800 kr, så måtte deg komme til leiligheten min, levere en ny tv, montere den og ta med seg den brukte. Jeg syns dette er både rett og rimelig når det er de som har gjort en feil. Dette er jo allerede en stor ulempe for meg og jeg syns det er rimelig elendig kundeservice at de ber meg, kunden, om å rydde opp i feilen de har gjort. Hva syns dere? Er jeg urimelig her? Han jeg snakket med på telefonen kunne ikke svare på mitt krav om å få ny tv levert og montert, han måtte snakke med sjefen sin, så vi ble ikke enig om noe. TV-en koster 10 000 kr og var på kampanje nedsatt fra 17 000 kr. Noe han jeg snakket med trakk inn som et argument for at kompensasjonen de tilbydde ikke kunne være høyere enn 800 kr. Men jeg mener nå det har fint lite å si om TV-en allerede var på kampanje, da jeg betalte for å få en ny TV. Anonymkode: 3659f...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #2 Del Skrevet 15. juni 2020 Å få tv-en tilkjørt burde ikke vært et problem. Si at du kommer til å skrive på fb siden deres. Anonymkode: 91c11...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #3 Del Skrevet 15. juni 2020 Ikke urimelig å forvente ny TV levert på døra, synes jeg. Anonymkode: 35086...278 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 15. juni 2020 #4 Del Skrevet 15. juni 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke urimelig å forvente ny TV levert på døra, synes jeg. Anonymkode: 35086...278 Dette tenker jeg. Endret 15. juni 2020 av Hr. Aktiv Tenk å drite seg så jævlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #5 Del Skrevet 15. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å få tv-en tilkjørt burde ikke vært et problem. Si at du kommer til å skrive på fb siden deres. Anonymkode: 91c11...acf 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke urimelig å forvente ny TV levert på døra, synes jeg. Anonymkode: 35086...278 1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev: Dette tenker jeg. Men syns dere det er urimelig å be dem montere TV-en? Det er en 65" så jeg har ikke mulighet til å håndtere den alene. Altså få den ut av esken trygt, montert på fot og løftet den opp på TV-benken. Jeg har jo allerede gjort det én gang sammen med han som hjalp meg sist, så jeg vet jeg ikke kunne gjort det alene (altså ikke fordi det var noe komplisert, men bare fordi den er for stor og tung til å håndtere på egenhånd uten å risikere å ødelegge den i prosessen). Jeg har jo også kaster emballasjen til den første TV-en, så vet ikke helt hvordan de skulle kunne transportere den trygt tilbake til butikken uten å bruke emballasjen til en eventuell ny TV som de leverer og pakker ut. Anonymkode: 3659f...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #6 Del Skrevet 15. juni 2020 Enkelt! Hadde returnert tv'n Anonymkode: 1394a...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #7 Del Skrevet 15. juni 2020 Jeg kjøpte tv på Elkjøp og opplevde samme sak, at den var brukt, forrige eiers Netflixkonto var fortsatt aktiv på app..! Det verste var at de løy når jeg tok kontakt og påstod den var ny. Jeg fortalte om Netflix kontoen og sa at enten kommer de og henter denne tv'en og tar med ny I DAG, ellers havner dette i lokalavisa. (Hadde ikke tenkt til det, men var sint så truet). Daglig leder endte opp med å stappe en ny tv i bilen sin og kom samme kveld. Anonymkode: e1852...cb0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 15. juni 2020 #8 Del Skrevet 15. juni 2020 Hvis TV-en virket å være i god stand og retunert innen butikkens frist for åpent kjøp, ville jeg tatt gavekortet. Evt. presentert noen for butikken svært uatraktive alternativer, som demontering og hjemtransport av ny TV, og brukt det for å forhandle opp verdien av gavekortet. Bærer TV-en preg av å være brukt er det en helt annen sak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 15. juni 2020 #9 Del Skrevet 15. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men syns dere det er urimelig å be dem montere TV-en? Det er en 65" så jeg har ikke mulighet til å håndtere den alene. Altså få den ut av esken trygt, montert på fot og løftet den opp på TV-benken. Jeg har jo allerede gjort det én gang sammen med han som hjalp meg sist, så jeg vet jeg ikke kunne gjort det alene (altså ikke fordi det var noe komplisert, men bare fordi den er for stor og tung til å håndtere på egenhånd uten å risikere å ødelegge den i prosessen). Jeg har jo også kaster emballasjen til den første TV-en, så vet ikke helt hvordan de skulle kunne transportere den trygt tilbake til butikken uten å bruke emballasjen til en eventuell ny TV som de leverer og pakker ut. Anonymkode: 3659f...fb9 Hadde jeg vært sjef for denne butikken hadde en eller flere av mine ansatte og om ikke meg selv bistått deg på best mulig måte inkl. innstilling av tv`n. Tenk hvor flott reklame det vil bli i forhold til en missfornøyd kunde som har betalt fullpris for en brukt en.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #10 Del Skrevet 15. juni 2020 Du er ikke urimelig. Du som kunde skal verken ha merarbeid eller ekstra utgifter (leie bil eller betale for hjelp?) fordi de har gjort en feil. Anonymkode: 868af...6d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 16. juni 2020 #11 Del Skrevet 16. juni 2020 17 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har jo også kaster emballasjen til den første TV-en, så vet ikke helt hvordan de skulle kunne transportere den trygt tilbake til butikken uten å bruke emballasjen til en eventuell ny TV som de leverer og pakker ut. Så du fikk en brukt TV som du kastet emballasjen til, selv om du hadde planer om å returnere den? Er ikke det litt korttenkt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #12 Del Skrevet 16. juni 2020 5 timer siden, newman01 skrev: Så du fikk en brukt TV som du kastet emballasjen til, selv om du hadde planer om å returnere den? Er ikke det litt korttenkt? Det var ført etter TV-en var montert at jeg oppdaget at den var brukt og da var allerede innpakningen kastet (oppsettet var allerede utført og det var skrevet et telefornr. i bruksanvisingen med kulepenn). Jeg hadde jo ingen intensjon om å returnere TV-en når jeg kjøpte den, så for å få ut TV-en fra esken på enklest og tryggest mulig måte, rev vi opp esken på sidene, så det hadde ikke vært mulig å bruke emballasjen igjen uansett. Men de ringte i dag og tilbydde meg gavekort på 2000 kr noe jeg syns var mer innafor som kompensasjon, så jeg takket ja til det og beholder TV-en. Anonymkode: 3659f...fb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå