Gå til innhold

Medisinsk abort - 4 dager etter NY KLUMP

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Tok abort for 4 dager siden, hadde litt smerter fredag og lørdag men avtok deretter. blødningene ble gradvis mindre også. idag mandag hadde jeg en rar følelse når jeg tisser, kjennes ut som om livmora skulle «dette ut»... ikke noen smerter men litt ubehag. men NÅ i kveld da jeg gikk på do kom det en ny klump i do på str med tommelen min. jeg var (7+4) da jeg tok aborten. fikk aldri sett at ting kom ut da jeg gjennomførte aborten, da klumpen forsvant i do.  har nå mer ubehag og lette smerter i livmoren. blør noe mer og det er mer blød og mindre slim som kommer ut. 

Burde jeg ringe sykehuset? noen som har opplevd lignede ? er bare redd noe er galt med kroppen. 

Anonymkode: 77fa4...a70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen ???

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro det er rester som kommer ut, noe som er helt normalt. Du kan blø i opptil to uker etter en abort, og klumpen som kom ut kan være koagulert blod eller livmora som kvitter seg med svangerskapsrester. Hvis du har store smerter eller er veldig bekymra ville jeg allikevel tatt en telefon til legevakta og forklart situasjonen, så kan de berolige deg ytterligere der. 

Det var iallfall ikke livmora di som falt ut, så det kan du ta det helt med ro med :) 

Anonymkode: 03ff9...fbf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det tar bare litt tid.

Det tok en uke fra jeg hadde medisinsk abort hjemme, til alt kom ut. Jeg var på jobb, måtte på do, så kom det noe ut som var på størrelse med en mango. Jeg skjønte at det var først da aborten var helt gjennomført.

Det var ingen på sykehuset som hadde forberedt meg på at det potensielt kunne ta så lang tid.

Anonymkode: 44248...b05

Skrevet

Når jeg hadde MA, hadde jeg sterk blødning og smerter på samme dag som jeg tok medisinen. Etterpå fikk jeg igjen sterk blødning og litt mindre smerter 4 dager etterpå. Gynekologen sa at det var helt normalt.

Jeg ville fortsatt anbefalt å bestille time for en sjekk at alt har kommet ut, og hvis du er usikker ville jeg ringt til legen. Bedre å være sikker her 😊

AnonymBruker
Skrevet

TS her. 

Takk for svar. Er en annen type smerte nå enn det jeg hadde på abortdagen og dagene etterpå. Man blir jo såklart urolig. Var ikke forberedt på at det skulle komme noe mer. Kanskje 1-2 dager etter selve aborten men ikke etter 4 dager. 
Tusen takk for svar uansett, blir litt lettere å sove nå. Skal ringe sykehuset i morgen om jeg blir i dårligere form hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Takk for svar. Er en annen type smerte nå enn det jeg hadde på abortdagen og dagene etterpå. Man blir jo såklart urolig. Var ikke forberedt på at det skulle komme noe mer. Kanskje 1-2 dager etter selve aborten men ikke etter 4 dager. 
Tusen takk for svar uansett, blir litt lettere å sove nå. Skal ringe sykehuset i morgen om jeg blir i dårligere form hvertfall.

blør også mye mer nå...

AnonymBruker
Skrevet

Kan det ha vært at du aborterte først nå? 

Anonymkode: 57b1e...c0f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det ha vært at du aborterte først nå? 

TS her. 

På abortdagen kom det ut en større klump men fikk ikke sett så godt på den, da den lå lengst nedi do... Hun på sykehuset trodde det var det. Selv synes jeg selve aborten gikk fort (ca 2 timer fra jeg satte i tablettene så var klumpen ute) og lite smertefull.. Infoen jeg fikk på sykehuset var at det ville bli vondt, som sterkere mensensmerter, og at de ville øke og øke helt til livmora støtet ut «innholdet» og smertene ville avta. Dette følte jeg IKKE skjedde hos meg.. Hadde nesten ikke smerter i det heletatt bare litt mensen murringer. Hun fra sykehuset som ringte meg for å sjekke ståa virket usikker da jeg fortalte om hvordan jeg opplevde smertene, og på måten jeg prøvde å forklare hvordan klumpen som kom ut så ut.. noe jeg ikke helt klarte å forklare siden jeg ikke kunne se den noe særlig... 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

På abortdagen kom det ut en større klump men fikk ikke sett så godt på den, da den lå lengst nedi do... Hun på sykehuset trodde det var det. Selv synes jeg selve aborten gikk fort (ca 2 timer fra jeg satte i tablettene så var klumpen ute) og lite smertefull.. Infoen jeg fikk på sykehuset var at det ville bli vondt, som sterkere mensensmerter, og at de ville øke og øke helt til livmora støtet ut «innholdet» og smertene ville avta. Dette følte jeg IKKE skjedde hos meg.. Hadde nesten ikke smerter i det heletatt bare litt mensen murringer. Hun fra sykehuset som ringte meg for å sjekke ståa virket usikker da jeg fortalte om hvordan jeg opplevde smertene, og på måten jeg prøvde å forklare hvordan klumpen som kom ut så ut.. noe jeg ikke helt klarte å forklare siden jeg ikke kunne se den noe særlig... 

Og hvordan var det nå da, da den klumpen kom ut? Smerter? 
Jeg hadde det sånn som sykepleier beskrev det til deg. Og jeg blødde vel i en ukes tid etterpå, ble mer som en mens etter selve aborten. Det du kan gjøre er å ringe i morgen for å fortelle hva du opplevde og høre hva de sier. Men regner med du skal ta en graviditetstest etter fire uker?

Skrevet

Hos meg kom der også ut en klump etter.. tre eller fire dager. Blødde vel vanlig mensmengder en uke til eller noe. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan var det nå da, da den klumpen kom ut? Smerter? 
Jeg hadde det sånn som sykepleier beskrev det til deg. Og jeg blødde vel i en ukes tid etterpå, ble mer som en mens etter selve aborten. Det du kan gjøre er å ringe i morgen for å fortelle hva du opplevde og høre hva de sier. Men regner med du skal ta en graviditetstest etter fire uker?

Ingen smerter da klumpen kom ut nå nei. bare et slags ubehagelig «trykk» i livmoren på en måte... vet ikke helt hva klumpen så ut som men den var både lys å mørk i fargen og dekket med masse friskt blod.. Selvfølgelig skal jeg ta gravidtest om fire uker! Men ja, tenker jeg ringer for sikkhetsskyld :) 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Mumsa skrev:

Hos meg kom der også ut en klump etter.. tre eller fire dager. Blødde vel vanlig mensmengder en uke til eller noe. 

Ingen smerter eller ubehag når klumpen kom? 

Skrevet

Nei. Jeg ville sett det an. Med mindre det er sterk økt blødning og vedvarende smerter, og ingen sykdomsfølelse (feber ol), så ville jeg ikke ringt inn. Det er individuelt hvor lang tid kroppen bruker på å kvitte seg med alt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Mumsa skrev:

Nei. Jeg ville sett det an. Med mindre det er sterk økt blødning og vedvarende smerter, og ingen sykdomsfølelse (feber ol), så ville jeg ikke ringt inn. Det er individuelt hvor lang tid kroppen bruker på å kvitte seg med alt.

okei, takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ingen smerter og blødde i 9 uker etter aborten. Små rester igjen som de ikke ville ta utskrapning på. Fikk ikke negativ test før det hadde gått 8 uker, og spottet brunt i 4 uker til etter mensen.

Fikk tvillinger etter alt det styret men det var kjipt å måtte vente så lenge. 

Anonymkode: 655cf...be7

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! 

Tok abort for 4 dager siden, hadde litt smerter fredag og lørdag men avtok deretter. blødningene ble gradvis mindre også. idag mandag hadde jeg en rar følelse når jeg tisser, kjennes ut som om livmora skulle «dette ut»... ikke noen smerter men litt ubehag. men NÅ i kveld da jeg gikk på do kom det en ny klump i do på str med tommelen min. jeg var (7+4) da jeg tok aborten. fikk aldri sett at ting kom ut da jeg gjennomførte aborten, da klumpen forsvant i do.  har nå mer ubehag og lette smerter i livmoren. blør noe mer og det er mer blød og mindre slim som kommer ut. 

Burde jeg ringe sykehuset? noen som har opplevd lignede ? er bare redd noe er galt med kroppen. 

Hadde akkurat samme opplevelse. Svært klump med morkake på tommel str. Var 10+3 på vei

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde ingen smerter og blødde i 9 uker etter aborten. Små rester igjen som de ikke ville ta utskrapning på. Fikk ikke negativ test før det hadde gått 8 uker, og spottet brunt i 4 uker til etter mensen.

Fikk tvillinger etter alt det styret men det var kjipt å måtte vente så lenge. 

9 uker 😱😱😱 var du hos legen og sjekket? 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, annelis said:

9 uker 😱😱😱 var du hos legen og sjekket? 

Ja de tok ul og så det var bittelitt rester, så lite at utskrapning ikke var aktuelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i alle dager er det mulig at så mange blir uønsket gravide nå til dags!?!? 
🤬

Anonymkode: 764ef...1c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...