AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #1 Skrevet 15. juni 2020 Hvis man har symptomer i dag og bor i Oslo, hva er sannsynligheten for at det er korona? Anonymkode: 5570b...ae7
Frøkensina Skrevet 15. juni 2020 #2 Skrevet 15. juni 2020 Ganske stor hvis du ikke har allergier vil jeg tro, har ikke hørt/sett noe til noen sommerforkjølelser hittil. Jeg ville tatt en test https://www.oslohelse.no/hurtigtest-covid-19/ 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #3 Skrevet 15. juni 2020 Vi har på snart 4 mnd hatt rundt 8600 bekreftede smittede. og snart 300tusen testede ( eller noe rundt der). testene er også kjent for å gi ofte falsk positiv, mer enn falsk negativ, så da stemmer nok ikke tallene på bekreftede smittede. Så sjansen er særdeles liten. Nesten lik som å vinne i lotto skulle jeg tro. Anonymkode: c9dc6...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #4 Skrevet 15. juni 2020 For 2 uker siden var 2% av de som ble testet positive, forrige uke var det 3,6%. Anonymkode: 9fea6...6be
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #5 Skrevet 15. juni 2020 1 time siden, Frøkensina skrev: Ganske stor hvis du ikke har allergier vil jeg tro, har ikke hørt/sett noe til noen sommerforkjølelser hittil. Jeg ville tatt en test https://www.oslohelse.no/hurtigtest-covid-19/ Ganske mange som tester negativt da, så en del andre forkjølelsesgreier må det jo være Anonymkode: dc119...d8b 2
pia mater Skrevet 15. juni 2020 #6 Skrevet 15. juni 2020 Den er høy nok til at det er lurt å ringe legen for å høre om du bør teste deg. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #7 Skrevet 15. juni 2020 Jeg skal ringe legen igjen i morgen. Jeg må vente minst 48 timer fra symptomene oppstod før jeg kan testes. Anonymkode: 5570b...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #8 Skrevet 15. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ringe legen igjen i morgen. Jeg må vente minst 48 timer fra symptomene oppstod før jeg kan testes. Anonymkode: 5570b...ae7 Hva er grunnen til at man må vente to dager egentlig? synes det er litt rart, med tanke på alle potensielle nærkontakter som ifall positiv test burde i karantene så raskt som mulig. Nå har jo de all mulighet til ekstra tid til å bringe smitten videre Anonymkode: dc119...d8b
Galanga Skrevet 15. juni 2020 #9 Skrevet 15. juni 2020 3 timer siden, Frøkensina skrev: Ganske stor hvis du ikke har allergier vil jeg tro, har ikke hørt/sett noe til noen sommerforkjølelser hittil. Jeg ville tatt en test https://www.oslohelse.no/hurtigtest-covid-19/ Vel, 187 mennesker med forkjølelsessymptomer ble testet i kommunen min forrige uke, og ingen hadde korona. Så åpenbart er det forkjølelser ute der 🙃 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #10 Skrevet 15. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at man må vente to dager egentlig? synes det er litt rart, med tanke på alle potensielle nærkontakter som ifall positiv test burde i karantene så raskt som mulig. Nå har jo de all mulighet til ekstra tid til å bringe smitten videre Anonymkode: dc119...d8b Man bør vente til dag 2-3 med symptomer for å være sikker på at testen faktisk gir positivt svar ved eventuell smitte, dvs unngå falsk negativ. Man skal jo uansett holde seg hjemme ved symptomer nå, så SÅ mye videresmitte bør vel ikke skje på de tre dagene. Anonymkode: 30cc9...5df 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #11 Skrevet 15. juni 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man bør vente til dag 2-3 med symptomer for å være sikker på at testen faktisk gir positivt svar ved eventuell smitte, dvs unngå falsk negativ. Man skal jo uansett holde seg hjemme ved symptomer nå, så SÅ mye videresmitte bør vel ikke skje på de tre dagene. Anonymkode: 30cc9...5df Ikke på de tre dagene nei, men de sier jo man smitter før man blir syk også. Anonymkode: dc119...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #12 Skrevet 15. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke på de tre dagene nei, men de sier jo man smitter før man blir syk også. Anonymkode: dc119...d8b Jo, men før man blir syk er det ikke så veldig aktuelt med testing da. Ikke får man test, og ikke ville det falle de fleste inn å be om en heller. Anonymkode: d48e4...cf6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #13 Skrevet 15. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har på snart 4 mnd hatt rundt 8600 bekreftede smittede. og snart 300tusen testede ( eller noe rundt der). testene er også kjent for å gi ofte falsk positiv, mer enn falsk negativ, så da stemmer nok ikke tallene på bekreftede smittede. Så sjansen er særdeles liten. Nesten lik som å vinne i lotto skulle jeg tro. Anonymkode: c9dc6...cf5 Feil. Og med den holdningen blir det snart enda mer feil. Hadde forøvrig vært fint om folk slutter å slenge rundt seg med påstander som ikke bare er uriktige, men også farlige. Vi kommer ikke raskere tilbake til normalen på den måten, for å si det slik. Anonymkode: 754c0...b12 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #14 Skrevet 15. juni 2020 For å svare på spørsmålet: det spiller ingen rolle, man skal teste seg uansett. Anonymkode: 754c0...b12
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #15 Skrevet 16. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, men før man blir syk er det ikke så veldig aktuelt med testing da. Ikke får man test, og ikke ville det falle de fleste inn å be om en heller. Anonymkode: d48e4...cf6 Nei mente ikke det, men vedkommende som har blitt syk kan ha smittet folk for symptomene oppstod. Og når vedkommende blir syk og så må vente to dager for test og så ytterligere kanskje to dager på svar så har det plutselig gått 4-5 dager før folk blir satt i karantene. Og dermed mange ekstra dager disse nærkontsktene også evt er smittsomme Anonymkode: dc119...d8b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #16 Skrevet 17. juni 2020 Ts her. Jeg ble testet i går og fikk svar idag. Ikke påvist koronavirus. 👍🏼 Hele familien ligger syk med hoste, feber, snørr og hele pakka, så det er nok en fin sommerforkjølelse. Anonymkode: 5570b...ae7 2
Anbefalte innlegg