Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så i tvil om hva som er riktig å gjøre.

Ei venninne har blitt sammen med og planlegger å gifte seg med en mann. Alt hadde vært helt toppers hadde det ikke vært for at flere rundt han har gitt tydelig tegn til meg og hennes andre venninner at mannen hun har sagt ja til  bli sammen med egentlig er homofil. Min venninne er hetero og tror at han er ferdig med å prøve ut forhold med andre menn. Noe vi andre har fått grei beskjed om ikke er tilfelle. At han har et forhold med en mann bak hennes rygg når de ikke treffes. Denne mannen skal være en nær kollega og nær venn og er også noen år yngre enn min venninne og kjæresten hennes. Overfor andre kollegaer skal han ha sagt at han vurderer å slutte i jobben fordi han ikke klarer å se på hva han (hennes kjæreste) holder på med, men fordi kjæresten hennes stadig lver han å gjøre det slutt med henne, men ikke gjør det allikevel, fordi hun er et trofe. Vel, det hele er ganske kvalmende.

Nå skal jo ikke vi blande oss, og hun skal ta egne valg, vi er alle godt voksne. Allikevel frykter jeg at dette kan gå riktig ille for min venninne. Noen skal ha forsøkt å snakke med henne, men hun nekter å høre eller tro på noen andre enn kjæresten. 

Hva kan vi gjøre? Det føles som å vite at Titanic vil synke men at ingen vil høre på advarslene.

Anonymkode: 7aa79...ce0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er hun din venninne så forteller du objektivt, så får hun ta et informert valg.

Anonymkode: 4fdc0...6f9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg reagerer på er at du i begynnelsen legger det frem som at problemet er at han er homofil. Det har han jo åpenbart ikke med tanke på at han er sammen med venninnen din. 

Problemet er at han er utro. Det har ingenting med legningen å gjøre, jeg skjønner ikke hvorfor du lager en så stor sak ut av det. 

Anyways, hvis du er sikker på at typen til venninnen din er utro, så kan du jo først konfrontere ham og be ham fortelle det til henne selv. Hvis det ikke funker bør du gjøre det selv. 

Men spørsmålet er; hvor sikker er du egentlig på at han er utro? 

Anonymkode: 6d494...123

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg reagerer på er at du i begynnelsen legger det frem som at problemet er at han er homofil. Det har han jo åpenbart ikke med tanke på at han er sammen med venninnen din. 

Problemet er at han er utro. Det har ingenting med legningen å gjøre, jeg skjønner ikke hvorfor du lager en så stor sak ut av det. 

Anyways, hvis du er sikker på at typen til venninnen din er utro, så kan du jo først konfrontere ham og be ham fortelle det til henne selv. Hvis det ikke funker bør du gjøre det selv. 

Men spørsmålet er; hvor sikker er du egentlig på at han er utro? 

Neida for det er jo ikke mulig at han bruker henne som skalkeskjul. Er jo bare menn han holder på med bak ryggen hennes... 

• Liker 7
Skrevet (endret)

En eller flere av disse menneskene som vet hva som skjer må sette seg ned med forloveden og be han om å fortelle det til henne. Han bør få valget mellom å fortelle det selv eller at andre med bevis for utroskapen forteller det til henne.

Hvis han har bittelitt omløp skjønner han at han setter seg selv i et mye dårligere lys hvis han fortsetter dette spillet enn om han legger kortene på bordet selv.

Dessuten kan det være lurt at den personen i omgangskretsen forloveden er mest redd for å tape ansikt for tar denne samtalen med han og lar det skinne gjennom at folk vet og han holder på å begå sosialt selvmord med opplegget sitt.

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

En eller flere av disse menneskene som vet hva som skjer må sette seg ned med forloveden og be han om å fortelle det til henne. Han bør få valget mellom å fortelle det selv eller at andre med bevis for utroskapen forteller det til henne.

Hvis han har bittelitt omløp skjønner han at han setter seg selv i et mye dårligere lys hvis han fortsetter dette spillet enn om han legger kortene på bordet selv.

Dessuten kan det være lurt at den personen i omgangskretsen forloveden er mest redd for å tape ansikt for tar denne samtalen med han og lar det skinne gjennom at folk vet og han holder på å begå sosialt selvmord med opplegget sitt.

Helt enig i dette. ☝️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Maleficenta skrev:

Neida for det er jo ikke mulig at han bruker henne som skalkeskjul. Er jo bare menn han holder på med bak ryggen hennes... 

Er vel strengt tatt bare én mann, ifølge TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, NymeriaRhoynar said:

Takk for et godt og nyansert svar!! Satser på dette.

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, egentlig er det flere. Hans forrige kjæreste var en mann og han var utro mot den kjæresten med flere menn.

• Liker 3
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja. Syntes jeg leste at det var flere enn en. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan vi gjøre? Det føles som å vite at Titanic vil synke men at ingen vil høre på advarslene.

Ingenting.

Denne venninnen din vil gifte seg og hun driter i annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde fortalt henne at mannen avr utro med en mann. Så fikk resten være opp til henne.

Anonymkode: 57f88...045

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, O.G. skrev:

Ingenting.

Denne venninnen din vil gifte seg og hun driter i annet. 

Det var et fint og nyansert svar må man si... Du høres ut som en god venninne, som bare gir opp hvis ikke venninna di, som opplever utroskap, automatisk tror på deg med det samme hun får vite om det. Og som holder på å gifte seg med en fyr som en kronisk utro. 

Jeg syns det er en fin idé å gå sammen med de mennene han er utro med om dette. Hva en venninne advarer om, og hva opptil flere personer kan bevise er to veldig forskjellige ting. Når man opplever noe så vondt og vanskelig som utroskap er det lettere å lure seg selv til å tro det ikke er sant. Men hvis det kan bevises er det jo ikke annet å gjøre enn å tro på det.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, LillEve skrev:

Det var et fint og nyansert svar må man si... Du høres ut som en god venninne, som bare gir opp hvis ikke venninna di, som opplever utroskap, automatisk tror på deg med det samme hun får vite om det. Og som holder på å gifte seg med en fyr som en kronisk utro. 

Jeg er en dårlig venn når jeg ikke legger meg opp i en venninnes forhold?

Jeg syns det er en fin idé å gå sammen med de mennene han er utro med om dette. Hva en venninne advarer om, og hva opptil flere personer kan bevise er to veldig forskjellige ting. Når man opplever noe så vondt og vanskelig som utroskap er det lettere å lure seg selv til å tro det ikke er sant. Men hvis det kan bevises er det jo ikke annet å gjøre enn å tro på det.

Det har blitt gitt opplysninger om at denne venninne har fått høre om dobbellivet til sin forlovede, men at hun ikke ville høre. Da er det ingenting mer å gjøre enn å støtte henne når bruddet eventuelt kommer.

AnonymBruker
Skrevet

Mange damer ser ikke på det som utroskap når mannen er utro med en annen mann. Merkelig nok. Jeg vet om flere damer som tror de kan omvende sin homofile kjæreste som har vært i skapet i alle år.

Anonymkode: f92fe...6b1

Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Jeg er en dårlig venn når jeg ikke legger meg opp i en venninnes forhold?

Det har blitt gitt opplysninger om at denne venninne har fått høre om dobbellivet til sin forlovede, men at hun ikke ville høre. Da er det ingenting mer å gjøre enn å støtte henne når bruddet eventuelt kommer.

Mer at du bare ville antatt at eneste grunnen til at hun ikke går fra fyren er fordi hun vil ha et bryllup?

Det er lett å avfeie opplysninger om dobbeltliv som bare rykter, og det er jo typisk at menn som er kronisk utro også er flinke til å manipulere kjæresten sin hjemme. Jeg ville synes veldig synd på min venninne og hvert fall prøvd litt mer enn å bare fortelle løst om hva andre sier. Og deretter eventuelt gjort som du sier: stå klar for å ta imot henne hvis hun klarer å komme seg ut til slutt. 

• Liker 1
Skrevet

Mer at du bare ville antatt at eneste grunnen til at hun ikke går fra fyren er fordi hun vil ha et bryllup?

Hvilke andre grunner kan det være siden hun allerede vet at forholdet ikke er liv laga?

Det er lett å avfeie opplysninger om dobbeltliv som bare rykter, og det er jo typisk at menn som er kronisk utro også er flinke til å manipulere kjæresten sin hjemme. Jeg ville synes veldig synd på min venninne og hvert fall prøvd litt mer enn å bare fortelle løst om hva andre sier. Og deretter eventuelt gjort som du sier: stå klar for å ta imot henne hvis hun klarer å komme seg ut til slutt. 

Det kan vel være, men jeg tror også at mange mennesker (både menn og kvinner) vet inderlig godt hva slags menneske de er ilag med og hva de kan finne på.

Skrevet
8 minutter siden, O.G. skrev:

Hvilke andre grunner kan det være siden hun allerede vet at forholdet ikke er liv laga?

Det kan vel være, men jeg tror også at mange mennesker (både menn og kvinner) vet inderlig godt hva slags menneske de er ilag med og hva de kan finne på.

De fleste jeg kjenner til som har vært åpne om at de var i forhold der kjæresten var utro sier det samme, at forelskelsen og avhengigheten partneren har skapt gjør at man enten tenker så lavt om seg selv at man tror man fortjener det, eller at man lurer seg selv til å tro det ikke stemmer. Uansett hva som er tilfellet her ville jeg hvertfall ikke antatt at det var for noe så banalt som at man vil ha et bryllup... 

Det er ikke lett å tenke logisk og objektivt når man står i en slik situasjon selv. 

Skrevet

De fleste jeg kjenner til som har vært åpne om at de var i forhold der kjæresten var utro sier det samme, at forelskelsen og avhengigheten partneren har skapt gjør at man enten tenker så lavt om seg selv at man tror man fortjener det, eller at man lurer seg selv til å tro det ikke stemmer. Uansett hva som er tilfellet her ville jeg hvertfall ikke antatt at det var for noe så banalt som at man vil ha et bryllup... 

Det er ikke lett å tenke logisk og objektivt når man står i en slik situasjon selv. 

Men det å ønske seg et bryllup når kjæresten har dobbelliv er ikke logisk.

Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Men det å ønske seg et bryllup når kjæresten har dobbelliv er ikke logisk.

Ikke hvis man ikke tror på at kjæresten har et dobbeltliv. Man er ikke logisk når man går gjennom det hun går gjennom.

Skrevet
Akkurat nå, LillEve skrev:

Ikke hvis man ikke tror på at kjæresten har et dobbeltliv. Man er ikke logisk når man går gjennom det hun går gjennom.

Som jeg skrev tidligere: Folk flest har et godt bilde av hvem de er ilag med. De vet at ryktene er sanne innerst inne, men velger å fortsette forholdet av så mang en grunn. En av dem er den sosiale prestisjen det er å være en del av et par contra å være singel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...