Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen av dere aircondition? Vi har det kjølig og godt inne, så kan ikke ligge i bare bleia her. 

Anonymkode: d05bf...d86

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen av dere aircondition? Vi har det kjølig og godt inne, så kan ikke ligge i bare bleia her. 

Tja, noen av oss tilbringer litt av dagen utendørs?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange varmepumper fungerer også som aircondition, tror ikke alle tenker over det. 😊

Anonymkode: eb073...d4f

AnonymBruker
Skrevet

Vi prøver å være mest mulig inne nå og heller gå turer om kvelden, men må jo være litt ute med de andre barna også (selv om vi nå deler oss opp så en er ute med de større og en inne med baby). Rett og slett fordi babyen får så mye ubehag av varmen. Det er en sommer vi må ta hensyn og det går fint :) Hvis babyen er med ut i varmen ligger han i bare bleia i vogna og en tynn gasklut for å ha «noe» over seg, også har vi solskjerm som kan festes på vogna slik at babyen ikke får noe sol på seg. 

Anonymkode: beb76...1ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som bruker bare bleie/kortermet i vogn: hvordan beskytter dere mot sola? Ligger babyen med nakne armer og bein i sola på trilletur?

Anonymkode: 6cdf6...f86

Nei. Bruker en sånn her: https://www.tinkafu.no/tinkafu-solskjerm-universal.html

Og har en tynt hvitt svøpepledd i gas som vi bruker til å lage skygge ved behov. 

Anonymkode: 0184e...5af

AnonymBruker
Skrevet

Kun i skyggen og inne. Flytter oss etter skyggen. Oppholder oss ikke i direkte sol. Babyen har på body, bukse og lue. Tar av luen hvis han virker varm. Er sånn passe varm med de klærne. Er rundt 30 grader her. 

Anonymkode: 8edbb...92c

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor kaldt har du den på? Vi har air con, men ungene kan godt ligge i bare bleie likevel. Men hvis svoger må vi kle på for de har det iskaldt inne. Såpass at jeg ikke orker å komme på besøk.

Anonymkode: d801e...590

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun i skyggen og inne. Flytter oss etter skyggen. Oppholder oss ikke i direkte sol. Babyen har på body, bukse og lue. Tar av luen hvis han virker varm. Er sånn passe varm med de klærne. Er rundt 30 grader her. 

Hvorfor bruker dere i det hele tatt lue nå?

Anonymkode: 2d7b6...0ef

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lue og bukse i 30 grader??

Anonymkode: 45de3...3a1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Brukte bare kortermet eller bare bleia på min, inne som ute. Også solhatt, alltid solhatt. Det bruker hun i år også, og nå er hun over året. Sov i sommerpysj eller kun bleia på de varmeste nettene. 

Anonymkode: 44fad...ea3

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det gjør det😊

Anonymkode: 085ca...5ba

Blir svett bare av å tenke på å ligge på lammeskinn selv. Mine kunne ikke det, så åpenbart er det ikke lurt for alle barn. 

Anonymkode: 9f3e0...80a

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker dere i det hele tatt lue nå?

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lue og bukse i 30 grader??

Det blåser og babyen er sånn passe varm. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes så synd på de barna som må ligge på lammeskinn eller i ha på seg sommerull klær. Alle foreldre sier alltid det samme: det regulerer varmen. 

Vel etter 20 år i som barnehageansatt hvor jeg har sett og hørt det mest,  så er jeg sterkt uenig.

Anonymkode: 0fd5c...4da

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blåser og babyen er sånn passe varm. 

Har litt vanskeligheter med å tro på at det er nødvendig med bukse og lue (i tillegg til body) i 30 varmegrader.😑 Hva bruker ungen når det er høst/vinter? 😶

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes så synd på de barna som må ligge på lammeskinn eller i ha på seg sommerull klær. Alle foreldre sier alltid det samme: det regulerer varmen. 

Vel etter 20 år i som barnehageansatt hvor jeg har sett og hørt det mest,  så er jeg sterkt uenig.

Jeg jobber også i barnehage, og mine sover på lammeskinn. Hva mener du er bra da? Bomullsunderlag blir de i hvert fall klamm av og sånn Aeromov er bare tull. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på ull. Ren ull som ikke er innsatt med for eksempel «superwash» er tempraturregulerende. 

Anonymkode: 43147...bb6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er jo ingenting!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber også i barnehage, og mine sover på lammeskinn. Hva mener du er bra da? Bomullsunderlag blir de i hvert fall klamm av og sånn Aeromov er bare tull. 

Hvorfor må de ha et spesielt ekstra-lag å ligge på? 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk baby i mai 2018 - så vi hadde 30 grader de 3 første månedene med nyfødt. Hadde stort sett på seg t-skjorte body eller bare bleie. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må de ha et spesielt ekstra-lag å ligge på? 🙄

Å ligge rett på den svette plasten i vogna tenker du? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...