AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #1 Skrevet 15. juni 2020 Vi har kontrakter med 2 faste arbeidsdager. Jeg har for eksempel tirsdag og onsdag. Nå er det behov for å flytte flere til fredag, lørdag og søndag, mot vår vilje hvis nødvendig. Er det noen regler for hvem som må flyttes? Skal det være tilfeldig? Jeg er i faresonen ettersom jeg har kompetanse som trengs i helgene. Har ansiennitet noen innvirkning, om man jobber mye eller lite (jeg jobber som regel 4-5 dager i uka)...? Anonymkode: 4c7d9...6cc
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #2 Skrevet 15. juni 2020 Det er mange ting som spiller inn av både erfaring, ansiennitet, familiesituasjon osv. Men i bunn og grunn må det til for bedriftens beste er det ikke så mange argumenter man kan komme med dessverre. Hos oss hadde noen med skriv om at de ikke kunne jobbe sånn og sånn pga barn de var alene med men ellers stod det i kontraktene våre at det kunne komme endringer hvis bedriften trengte det (Jeg var leder som måtte gjennomføre endringene i timelister) Anonymkode: 70d67...c7f
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #3 Skrevet 15. juni 2020 Med mindre det står i arbeidskontrakten at du kun skal jobbe tirsdag og onsdag så har du nok en dårlig sak Anonymkode: b59c5...527
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #4 Skrevet 15. juni 2020 Arbeidsgivers styringsrett. ansiennitet har ikke noe å om arbeidsgiver ser det mer hensiktsmessig å bruke deg på andre dager enn de du er satt opp på. Anonymkode: 8af67...007 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #5 Skrevet 15. juni 2020 Jeg må bare akseptere det om jeg flyttes, men jeg spør om det er regler for hvem som skal flyttes. Anonymkode: 4c7d9...6cc
Fru Uperfekt Skrevet 15. juni 2020 #6 Skrevet 15. juni 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må bare akseptere det om jeg flyttes, men jeg spør om det er regler for hvem som skal flyttes. Anonymkode: 4c7d9...6cc Som arbeidsgiver kan jeg benytte meg av styringsretten men vil selvfølgelig ta hensyn til at du alt jobber 80-100% samt evt familiesituasjon. Er ikke ønskelig for meg å bruke opp mine ansatte eller gjøre deres Fam liv vanskelig. Vil anta at det samme gjelder din arbeidsgiver
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #7 Skrevet 15. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg må bare akseptere det om jeg flyttes, men jeg spør om det er regler for hvem som skal flyttes. Anonymkode: 4c7d9...6cc De som er alene med barn vil som regel skjermes. Ofte vil arbeidstakere over 60 år også skjermes. Hvis helseproblematikk har betydning, vil også dette være en faktor som det bør tas hensyn til. Anonymkode: 4a9b2...91f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå