AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #1 Skrevet 15. juni 2020 Når jeg var 30 år, sa jeg opp jobben, ble student og fikk en deltidsjobb på 60% som servitør. I Februar ble restauranten konkurs, og jeg mistet jobben. Jeg har siden da gått på dagpenger og jobbet ekstrahjelp i annen restaurant. Dagpengegrunnlaget mitt er jo da basert på 60% jobb 60% av det tilsier 2700kr i uken i dagpenger. Nå er jeg ferdig med studiene, men arbeidsmarked er helt fryktelig. Jeg er ekstrahjelp i denne restaurant siden Februar, har 200kr timen pluss tillegg for kveld og helg. Noe jobb februar, men ingenting fra koronatiden til slutten av mai. Nå jobber jeg nesten fult, og kan jobbe fult i sommer. deretter ingenting, eller ved sykdom. Men jeg har spart opp, og booket hytte sammen med andre og skal ha 2 uker ferie i slutten av Juli. Så det er kun jobbing frem til da. Nå har jeg søkt på jobber, og søker det meste. Har fått et jobbtilbud muntlig, venter på kontrakt, men stusser og usikker hva jeg skal gjøre. Den nye jobben er kundeservice, på tlf. 8-16 så mye bedre arb tider! Men, lønna er 170 eller 180kr timen. Via bemanningsbyrå. Ikke fast jobb, engasjement. Første intevrju fikk jeg opplyst om 180kr timen, og nå i tlf sa de 170kr timen. Syns det er veldig dårlig lønn.... i tillegg må jeg da jobbe hele sommeren, får ikke ta de ukene på hyttetur som planlagt. Litt surt. Men skjønner det egentlig. Bare kjipt med dårlig lønn, ikke veldig relatert til utdannelse, og miste ferieplaner... Noen tanker? Er det egentlig dårlig lønn? Eller er det lønna i dag? Anonymkode: 17866...daa
kahaki Skrevet 15. juni 2020 #2 Skrevet 15. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg var 30 år, sa jeg opp jobben, ble student og fikk en deltidsjobb på 60% som servitør. I Februar ble restauranten konkurs, og jeg mistet jobben. Jeg har siden da gått på dagpenger og jobbet ekstrahjelp i annen restaurant. Dagpengegrunnlaget mitt er jo da basert på 60% jobb 60% av det tilsier 2700kr i uken i dagpenger. Nå er jeg ferdig med studiene, men arbeidsmarked er helt fryktelig. Jeg er ekstrahjelp i denne restaurant siden Februar, har 200kr timen pluss tillegg for kveld og helg. Noe jobb februar, men ingenting fra koronatiden til slutten av mai. Nå jobber jeg nesten fult, og kan jobbe fult i sommer. deretter ingenting, eller ved sykdom. Men jeg har spart opp, og booket hytte sammen med andre og skal ha 2 uker ferie i slutten av Juli. Så det er kun jobbing frem til da. Nå har jeg søkt på jobber, og søker det meste. Har fått et jobbtilbud muntlig, venter på kontrakt, men stusser og usikker hva jeg skal gjøre. Den nye jobben er kundeservice, på tlf. 8-16 så mye bedre arb tider! Men, lønna er 170 eller 180kr timen. Via bemanningsbyrå. Ikke fast jobb, engasjement. Første intevrju fikk jeg opplyst om 180kr timen, og nå i tlf sa de 170kr timen. Syns det er veldig dårlig lønn.... i tillegg må jeg da jobbe hele sommeren, får ikke ta de ukene på hyttetur som planlagt. Litt surt. Men skjønner det egentlig. Bare kjipt med dårlig lønn, ikke veldig relatert til utdannelse, og miste ferieplaner... Noen tanker? Er det egentlig dårlig lønn? Eller er det lønna i dag? Anonymkode: 17866...daa 170 /180 er ikke dårlig lønn, det er ganske vanlig timesbetaling i en jobb som ikke krever formell utdannelse. Begynte selv med 100,- kr timen (10 år siden), som vikar på 3 måneders engasjement. Blitt værende i åresvis og trives veldig godt. Fikk fast jobb etterhvert, og gode skussmål. Det kommer an på hva du prioriterer, ugunstige arbeidstider og minimalt høyere lønn. Eller forutsigbare arbeidstider og litt lavere betalt. Du har selvsagt krav på både overtidstillegg og andre tillegg selvom du jobber i en annen jobb. Av erfaring kommer du garantert til å få mulighet for overtid på et kundesenter! 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #3 Skrevet 15. juni 2020 Lønnen er nok vanlig i forhold til kundeservice jobb så tror ikke du får den høyere. Anonymkode: 48730...5d6
Gjest Løpegærn Skrevet 15. juni 2020 #4 Skrevet 15. juni 2020 Jeg synes 200 kr i timen for en servitørjobb uten relevant utdanning høres ganske mye ut, egentlig, uten at jeg har oversikt over hva som er vanlig. Da jeg var fagarbeider i det offentlige hadde jeg ca. 180 kr i timen, og det syntes jeg var en grei lønn. Synes ikke 170 kr høres veldig lite ut for en jobb du ikke trenger utdanning for å ta. Spørsmålet blir om du klarer deg med usikre jobbmuligheter til høsten da? Hvis du tenker at du klarer deg en stund uten særlig med inntekt, kan du jo søke videre etter ferien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå