Gå til innhold

Hengekøye-bonanza

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal si hengekøyetrenden har vokst raskt de siste månedene. Det blir kanskje ekstra tydelig siden folk ikke reiser utenlands om dagen, men folkens: er det nødvendig å henge disse køyene på tvers over stier, blokkere badeplasser, bæsje fem meter unna turveiene osv.? Her om dagen måtte jeg krype under et kvinnfolk som hadde hengt køya over stien, og nei - det var ingen andre plasser å gå hvis jeg ikke skulle snu og gå samme veien tilbake. Siden det er så mye folk ute alle steder, er det ekstra viktig at alle tar hensyn til hverandre.

Mister folk litt gangsyn og folkeskikk i varmen?

Anonymkode: 6367b...7bb

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært borti sånne enda. Men jeg bor i en naturglad kommune, så her har de fleste vett når de er ute i marka :) 

Anonymkode: 0e266...945

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke vært borti sånne enda. Men jeg bor i en naturglad kommune, så her har de fleste vett når de er ute i marka :) 

Anonymkode: 0e266...945

Jeg bor i Oslo, og her er det nok mange uerfarne, merker jeg :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror det handler om at veldig mange uerfarne nå skal ut i naturen å feriere. Blir nok verre. 

Vi har alltid brukt en del av sommeren til å telte/sove i hengekøye. Merker nå i år at hvis jeg poster noe på Facebook skal mange vite hvor det er, hvordan det er der, tips og råd osv, aldri vært slik før. Merker på folk at de ikke er så erfarne da det kommer mange rare spørsmål. Jeg har sluttet å legge ut noe, da jeg vil ha plassene mest mulig for oss selv (pleier å dra på dagsturer også) 🙈 men dette året blir det første uten telting da vi rett og slett ikke orker og det er jeg litt glad for. 

Var på en av plassene vi pleier å telte for å padle litt. Var en familie på 3 med et digert telt, rot overalt og hadde tat opp 3 teltplasser over et ganske stort område, med alt rotet sitt. Håpløst. 

Anonymkode: ebbcf...610

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror det handler om at veldig mange uerfarne nå skal ut i naturen å feriere. Blir nok verre. 

Vi har alltid brukt en del av sommeren til å telte/sove i hengekøye. Merker nå i år at hvis jeg poster noe på Facebook skal mange vite hvor det er, hvordan det er der, tips og råd osv, aldri vært slik før. Merker på folk at de ikke er så erfarne da det kommer mange rare spørsmål. Jeg har sluttet å legge ut noe, da jeg vil ha plassene mest mulig for oss selv (pleier å dra på dagsturer også) 🙈 men dette året blir det første uten telting da vi rett og slett ikke orker og det er jeg litt glad for. 

Var på en av plassene vi pleier å telte for å padle litt. Var en familie på 3 med et digert telt, rot overalt og hadde tat opp 3 teltplasser over et ganske stort område, med alt rotet sitt. Håpløst. 

Dere må roe dere ned! Naturen er for alle! Den er ikke forbeholdt dere selvom dere har teltet mye før. Skjerpings! 

Anonymkode: 84eb4...89d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere må roe dere ned! Naturen er for alle! Den er ikke forbeholdt dere selvom dere har teltet mye før. Skjerpings! 

Ja, helt riktig, naturen er for alle. Så når ikke folk kan ta hensyn og bruke litt fornuft venter vi heller til neste sommer når ting forhåpentligvis har roet seg ned med denne teltingen og norges ferie Jeg drar jo ikke på telttur for å ligge oppi alle andre og rydde opp etter folk. 

Er faktisk enkelte som nå ønsker å forby telting på enkelte plasser pga uerfarne teltere forsøppler og gjør fra seg overalt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, gleder meg til charterturene starter opp igjen, satser på at mange forsvinner igjen da.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men alle skal ta hensyn, ikke være til hinder og ikke forsøple. Klarer dere ikke det, får dere holde dere hjemme.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hører rykter om hengekøye-galskap. Så deilig å bo et sted med langt mellom trærne, meget vanskelig å henge opp de der her 😂

Anonymkode: f20e8...b3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, gleder meg til charterturene starter opp igjen, satser på at mange forsvinner igjen da.. 

Samme her. Tror nok mange nye teltere får seg noen overraskelser..... Var jo en venninne av meg fra Oslo som ble overrasket over at det var mygg der hun teltet ved vannet 😂 De ble liggende i telte hele tiden de var der og synes telting var helt pyton. Dro fort hjem igjen. 

Men sikkert en del som blir litt små "frelst" også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Naturen er for alle, ja...: https://www.dagbladet.no/nyheter/strandgjester-driter-i-naturen---forbanna/72571155

OK, dette er kanskje ikke nødvendigvis hengekøye- og telte-entusiaster, men poenget står: Hva faen har skjedd med folk, egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...