Gå til innhold

Hovent tannkjøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka
Skrevet

Au au au!! Har fått så hovent tannkjøtt på den ene siden oppe, det pulserer og er veldig vondt. Har ikke hatt det før. Noen som vet hva jeg bør gjøre og hva det kan være? Ingen sår eller noe annet synlig som kan være årsaken til ubehaget. Har akkurat tatt en smertestillende. Stakars meg :-( hehe

Gjest Violetta
Skrevet

Du har kanskje fått en tannkjøttbetennelse. Du kan prøve Corsodyl munnskyllevann, tror du kjøper det på apoteket. Det er desinfiserende og hjelper på smerten i tillegg.

Ellers er det vel bare å ta den tunge veien til tannlegen... :wink:

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Om det er en kul så kan det og være en byll. Uansett så er det nok best å dra til tannlegen ja.....

Gjest Revenka
Skrevet

takk for svar. Har tatt flere smertestillende uten virkning. Har så vondt!! Har funnet tannlege med akutt hjelp, men det er fryktelig dyrt og jeg er student. Mon tro om jeg holder ut til mandag. Jeg får ikke sove, har så vondt :-(

Gjest Violetta
Skrevet
takk for svar. Har tatt flere smertestillende uten virkning. Har så vondt!! Har funnet tannlege med akutt hjelp, men det er fryktelig dyrt og jeg er student. Mon tro om jeg holder ut til mandag. Jeg får ikke sove, har så vondt  :-(

Akutt hjelp er ofte akkurat det, bare helt akutt og ikke skikkelig behandling. Du får ofte bare en midlertidig løsning slik at det holder til mandag. Vet ikke hvor du bor, men legevakten i Bergen i hvert fall har tannlegevakt, og jeg tror ikke det er så dyrt. Du kan jo ringe og undersøke med legevaktordningen der du bor.

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg har vært hos tannlegen. Tennene var fine de, men jeg hadde fått betennelse i muskelen som er festet ved tannkjøttet ved jekslene bak. Fått penicillin og smertestillende. Konsultasjonen med bilder kostet 1300,- Ingen behandling. Føler meg bedre nå som jeg har fått begynt på kuren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...