Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir snart ferdigutdannet sykepleier.

Ville høre med folk som selv har jobbet på legevakten. Hvordan er det å jobbe på legevakten? Jeg bor i en kommune med 32 000 innbyggere. Vet ikke om det er travelt/rolig arbeidsdager i denne kommunen. Hvor mye nattevakter skal man regne med? 

Ønsker å jobbe 80% da jeg har småbarn i bhgen. Blir det 2 kveldsvakt og 2 nattevakt i uken da?

Anonymkode: a7f0b...996

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet på legevakt i mange år, syns det var veldig kjekt fordi det var så variert. Stor forskjell på å jobbe på en storbylegevakt og en mindre legevakt der det gjerne settes opp timeavtaler og gis mye råd pr tlf. Helt ærlig så tenker jeg at nyutdannede ikke bør jobbe på små legevakter der man gjerne bare er 1-2 stk på jobb, og der du skal bestemme hvem som får time og hvem som kan vente. Du mangler den faglige tyngden og forståelsen i vurderingene, ikke alt kan leses fra en bok. Du trenger å kunne spille på erfaring og klinisk kompetanse for å gjøre en god jobb, og det har ikke du opparbeidet deg. Råder deg til å gjøre noe annet først. Turnusoppsett varierer fra sted til sted, er umulig å si noe om. 

Anonymkode: 450f4...392

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også sykepleier, med nå 10 års erfaring fra somatisk sykehus samt psykiatrisk AVD. Jeg synes heller ikke nyutdannede skal jobbe på legevakt... skaff deg noen års erfaring fra spesialisthelsetjenesten først! 

Anonymkode: 320cc...591

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler også litt mer kunnskap og erfaring før du tar jobb på legevakt. 

Kjenner ingen sykepleiere som har jobbet der, men en del leger. Det krever en del faglig trygghet. 

Anonymkode: d223b...bac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at arbeidsdagen og hvor mye erfaring som lreves er veldig avhengig av hvordan legevakten er satt opp og organisert. Mange steder er det feks utelukkende legevaktsentralen som triagerer, setter opp timer og organiserer timebøker mens sykepleieren får konsentrere seg om rene sykepleier oppgaver. 

Anonymkode: 48671...e50

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at arbeidsdagen og hvor mye erfaring som lreves er veldig avhengig av hvordan legevakten er satt opp og organisert. Mange steder er det feks utelukkende legevaktsentralen som triagerer, setter opp timer og organiserer timebøker mens sykepleieren får konsentrere seg om rene sykepleier oppgaver. 

Anonymkode: 48671...e50

Hvem tror du  legevaktsentralen består av? Jo i all hovedsak sykepleiere. På mindre plasser er legevaktsentralen og legevakten samme greie, de som jobber på legevakten besvarer til, det er ikke delt som i storbyene. 

Anonymkode: 450f4...392

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet på legevakt, og vil oppfordre deg til å få mer erfaring som sykepleier først.

Anonymkode: 6c9ea...ca3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på Oslo legevakt, jobbet noen år på sykehus fr jeg begynte der. Anbefaler deg å få erfaring fra enten somatikk, psykiatri eller hjemmesykepleie faktisk :) Trives godt, det er variert arbeid, men travelt til tider. Ang. turnus så jobber vel ingen i tredelt to nattevakter hver eneste uke, med mindre du har et veldig sterkt ønske om det! 

Anonymkode: c5858...2d9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...