Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 7 mnd siden fødsel og fikk første menstruasjon i dag. Lå og ammet lille i dag tidlig før den kom en skikkelig ri (ja jeg kaller det for det, for det var seriøst like vondt som de 5-6 cm åpning-riene). Tenkte hva i all verden var det, og da jeg reiste meg så rant blodet bokstavelig talt 😣 

Etter det har jeg hatt konstante menssmerter i både rygg og mage... Ganske vondt, får ikke gjort noe nevneverdig. Var aldri sånn før fødsel, har aldri vært plaget med hverken smerter eller store blødninger! Men nå er det heftig. Er dette spesielt for akkurat denne første menstruasjonen - eller vil blødningene bli slik i all overskuelig fremtid? Jeg vil ha min gamle mens tilbake, det var som sagt helt smertefritt og blødde ikke mer enn gul tampong-mengde i et par dager før det var over 🤨🤨

Anonymkode: 81fef...3a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine første menstruasjoner var veldig kjipe etter førstemann. Det gikk seg til, ble normalt igjen etter noen måneder. Etter andre satte jeg inn spiral etter tre måneder og fikk aldri ordentlig mens igjen, bare spotting. 

Anonymkode: 61829...48a

AnonymBruker
Skrevet

Mensen kan bruke litt tid på å finne sin nye normal etter en fødsel. 

Jeg har bare hatt tre menstruasjoner etter fødsel, og har motsatt opplevelse (heldigvis). Gikk fra å ha store smerter til å ikke engang trenge ta paracet. 

Gi det litt tid, det kan godt hende det bare er første mensen som er litt ekstra jævlig. 

Anonymkode: 5f62c...2d9

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine første menstruasjoner var veldig kjipe etter førstemann. Det gikk seg til, ble normalt igjen etter noen måneder. Etter andre satte jeg inn spiral etter tre måneder og fikk aldri ordentlig mens igjen, bare spotting. 

Anonymkode: 61829...48a

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mensen kan bruke litt tid på å finne sin nye normal etter en fødsel. 

Jeg har bare hatt tre menstruasjoner etter fødsel, og har motsatt opplevelse (heldigvis). Gikk fra å ha store smerter til å ikke engang trenge ta paracet. 

Gi det litt tid, det kan godt hende det bare er første mensen som er litt ekstra jævlig. 

Anonymkode: 5f62c...2d9

Takk for svar! Håper det går seg til her også og at det bare er akkurat denne første som er litt ekstra både vond og voldsom 🙉 Dette her går jo ikke i lengden, da må det bli sykemelding en uke i måneden 😰

Skrevet

Var motsatt med meg. Jeg gikk fra å ha voldsomme menssmerter i mange år før fødsel, der jeg lå i fosterstilling og spydde av smertene, til å ikke kjenne noenting. I mageområdet vel og merke. Migrene i forbindelse med mensen hadde jeg fortsatt, beklageligvis.

Det var mye surr med mensen også, før den fant rytmen sin igjen etter å ha kommet tilbake 11 mnd etter fødsel.

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Million skrev:

Var motsatt med meg. Jeg gikk fra å ha voldsomme menssmerter i mange år før fødsel, der jeg lå i fosterstilling og spydde av smertene, til å ikke kjenne noenting. I mageområdet vel og merke. Migrene i forbindelse med mensen hadde jeg fortsatt, beklageligvis.

Det var mye surr med mensen også, før den fant rytmen sin igjen etter å ha kommet tilbake 11 mnd etter fødsel.

godt å høre det gikk over for deg, men håper ikke dette er min nye normal 🤷🏽‍♀️ håper det går seg til. Hele mensen kom litt bardust på meg - jeg «fullammer» ennå (mini er ikke særlig interessert i fast føde) så jeg hadde håpet den lot vente på seg, men nei 🥴

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 7 mnd siden fødsel og fikk første menstruasjon i dag. Lå og ammet lille i dag tidlig før den kom en skikkelig ri (ja jeg kaller det for det, for det var seriøst like vondt som de 5-6 cm åpning-riene). Tenkte hva i all verden var det, og da jeg reiste meg så rant blodet bokstavelig talt 😣 

Etter det har jeg hatt konstante menssmerter i både rygg og mage... Ganske vondt, får ikke gjort noe nevneverdig. Var aldri sånn før fødsel, har aldri vært plaget med hverken smerter eller store blødninger! Men nå er det heftig. Er dette spesielt for akkurat denne første menstruasjonen - eller vil blødningene bli slik i all overskuelig fremtid? Jeg vil ha min gamle mens tilbake, det var som sagt helt smertefritt og blødde ikke mer enn gul tampong-mengde i et par dager før det var over 🤨🤨

Kjenner ikke til dette. For meg ble mensen mindre vondt

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Maleficenta skrev:

Kjenner ikke til dette. For meg ble mensen mindre vondt

Så rart 🤨 Men bra det ble mindre vondt for deg...

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg har det blitt verre for hvert barn. Uproblematisk før første, helt grusomt nå etter nr 3.

Anonymkode: a9411...746

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...