Gå til innhold

Bakgrunnsbildet, hvordan lagre ?

Anbefalte innlegg

Gjest Darcy
Skrevet

Jeg har greid å slette bildet som jeg bruker som bakgrunn på skjermen fra pc'en, så nå lurer jeg på hvordan jeg skal greie å få lagret det igjen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn bildet og høyreklikk og trykk "sett som bakgrunnsbilde".

Gjest Darcy
Skrevet

Mulig jeg forklarte meg litt dårlig.

Jeg har bildet som bakgrunnsbilde, problemet er at jeg har slettet det fra pc'en...

Hvordan får jeg lagret bakgrunnsbildet så jeg også har det på pc'en og ikke bare som bakgrunn igjen ?

Skrevet

Høyreklikk skrivebordet -> Klikk "Egenskaper" -> Klikk "Skrivebord" -> Klikk "Bla gjennom" -> Høyreklikk bildet og velg hva du vil gjøre med det.

Gjest Darcy
Skrevet

Hvis jeg klikker bla gjennom, så får jeg opp "åpne", ingen alternativer for lagre ?

Skrevet

Når du klikker "Bla gjennom" popper det opp et nytt vindu. Finn navnet på bildet i dette vinduet, høyreklikk navnet på bildet, velg "Kopier" og lim inn bildet der du vil lagre det.

Skrevet
Når du klikker "Bla gjennom" popper det opp et nytt vindu. Finn navnet på bildet i dette vinduet' date=' høyreklikk navnet på bildet, velg "Kopier" og lim inn bildet der du vil lagre det.[/quote']

De bildene som kommer opp i det vinduet er bilder som allerede er lagret på data'n hennes. Så det går ikke.

Skrevet

Jeg mener det bildet som er bakgrunnsbilde lagres som et eget navn ett eller annet sted. Dvs. at hvis du setter bilde1.jpg som bakgrunn, så blir det lagret et annet sted som bakgrunn1.bmp, og det er dette som er bakgrunnen. Dvs. at hvis du har slettet bilde1.jpg, så finnes fortsatt bakgrunn1.bmp et sted. Husker bare ikke helt hva det heter (eller om det virkelig er sånn).

Skrevet

De bildene som kommer opp i det vinduet er bilder som allerede er lagret på data'n hennes. Så det går ikke.

Du har visst rett. Jeg forsøkte på min egen pc. Satte et bilde som bakgrunn og slettet det. Fant det ikke igjen noe sted.

Skrevet

Hehe, gir meg ikke jeg :wink:

Du kan ta skjermbilde av skrivebordet, lime det inn i et program og lagre det. Bare pass på å skjule oppgavelinjen og skrivebordsikonene først...

Skrevet

Trykk ned tasten det står "Print Screen" på, så har du tatt et bilde av skjermen som du kan lime inn i et program, fx Paint, og lagre.

Skrivebordsikonene kan du skjule ved å høyreklikke skrivebordet -> Ordne ikoner etter -> Vis skrivebordsikoner.

Oppgavelinjen kan du skjule ved å høreklikke den -> Egenskaper -> Skjul oppgavelinjen automatisk.

Ps - Når oppgavelinjen er skjult, får du den fram ved å peke (med musa) helt nederst på skjermen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...