Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går man frem for å få sin første jobb innenfor dette? Jeg har ingen erfaring, men ønsker å utdanne meg til sykepleier. Jeg har passert 30, og har i alle år jobbet med salg, så har ikke noe erfaring. 

Anonymkode: 3bb2d...4c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første steg er å ta en bachelor i sykepleie i hvert fall. 

Anonymkode: a1924...5b5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går man frem for å få sin første jobb innenfor dette? Jeg har ingen erfaring, men ønsker å utdanne meg til sykepleier. Jeg har passert 30, og har i alle år jobbet med salg, så har ikke noe erfaring. 

Sjekk  om du har gode nok karakterer for å komme inn der du vil. Gå il samordna opptak. Du kommer ikke inn i år så da kan løsningen evt være å jobbe for å spare penger til å ta utdanningen neste år. Husk også muligheten til å ta utdanningen: helsefagarbeider 

Anonymkode: 21350...dd5

AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke jobb som pleiemedarbeider. De ansetter gjerne folk som skal utdanne seg/er under utdanning til å bli sykepleier. Sjekk ledige stillinger på kommunens hjemmeside, eventuelt ring å hør om de har behov for vikarer.

Anonymkode: 9e208...245

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan søke jobb som pleiemedarbeider. De ansetter gjerne folk som skal utdanne seg/er under utdanning til å bli sykepleier. Sjekk ledige stillinger på kommunens hjemmeside, eventuelt ring å hør om de har behov for vikarer.

Anonymkode: 9e208...245

På sykehus også?

Gjest Løpegærn
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På sykehus også?

Nei, ganske uvanlig med assistenter på sykehus.

AnonymBruker
Skrevet

Tja på de fleste sykehus søker de assistenter/pleiemedhjelperer til helgestillinger. Søk i vei - det er alltid mangel på folk.

Anonymkode: eaf79...d0e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja på de fleste sykehus søker de assistenter/pleiemedhjelperer til helgestillinger. Søk i vei - det er alltid mangel på folk.

Aldri hørt om noe annet enn sykepleiestudenter (eller andre helsefaglige studenter) eller fagarbeidere/lærlinger som jobber på sykehus. De vil helst ha et minimumskrav av kompetanse. 

Som ufaglært er det enklest å få jobb i kommunehelsetjenesten. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår veldig godt hvis ikke sykehus ansetter. Jeg har vært i kontakt med et hjem for rus og psykiske pasienter, der tar dem i mot assistenter i allefall, men jeg aner ikke hvordan dette er å jobbe med 🙈

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, pia mater skrev:

Aldri hørt om noe annet enn sykepleiestudenter (eller andre helsefaglige studenter) eller fagarbeidere/lærlinger som jobber på sykehus. De vil helst ha et minimumskrav av kompetanse. 

Vi har hatt alt fra kunst- til økonomistudenter på min avd på sykehuset, så det er verdt et forsøk!

Anonymkode: 63f91...32e

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt alt fra kunst- til økonomistudenter på min avd på sykehuset, så det er verdt et forsøk!

Anonymkode: 63f91...32e

Hvilke sykehus er det da?:)

AnonymBruker
Skrevet

Søk sommerjobb innen helsevesenet først for å se om det er noe for deg. Er den del som søker sykepleie pga et glorifisert inntrykk, og ender med å slutte ganske raskt. 

Anonymkode: f37fa...206

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bli ringevikar i en bolig for psykisk utviklingshemmede f.eks. Ingen utdanning eller erfaring nødvendig.

Anonymkode: 3b7ab...4c3

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bli ringevikar i en bolig for psykisk utviklingshemmede f.eks. Ingen utdanning eller erfaring nødvendig.

Akkurat den kunne jeg ikke tenke meg! Vil da heller jobbe med eldre, psykiatrisk eller noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat den kunne jeg ikke tenke meg! Vil da heller jobbe med eldre, psykiatrisk eller noe annet. 

Ok? Boliger med bistand for psykisk utviklingshemmede er den absolutt letteste måten å få praksis innen helsevesenet.

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å jobbe med psykisk utviklingshemmede er i aller høyeste grad psykiatri. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, pia mater skrev:

Å jobbe med psykisk utviklingshemmede er i aller høyeste grad psykiatri. 

Det er stor forskjell på å jobbe med psykisk utviklinghemmede og funksjonsfriske psykisk syke. Kan ikke sammenliknes.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, pia mater skrev:

Haukeland søker stadig etter pleiemedhjelpere til helg. Men ja - det skal godt gjøres å ikke få jobb innen kommunal helsetjeneste. 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haukeland søker stadig etter pleiemedhjelpere til helg. Men ja - det skal godt gjøres å ikke få jobb innen kommunal helsetjeneste. 

De søker etter folk til helg ja, men; "3 kvar helg for sjukepleiarstudentar, medisinarstudentar, hjelpepleiarar og helsefagstudentar".

Altså ikke Gunda fra gaten som har lyst å jobbe i helse, det kreves en viss kompetanse. 

Anonymkode: 43d6a...796

• Liker 2
Skrevet

Sykehus har pleiemedhjelpere. Men de må ha en viss erfaring fra helse og omsorg. F.eks sykehjem. 

Det letteste er å ta direkte kontakt med ulike sykehjem eller lignende. Det lyses sjeldent ut stillinger for ekstravakter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...