AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #1 Skrevet 15. juni 2020 Hvordan går man frem for å få sin første jobb innenfor dette? Jeg har ingen erfaring, men ønsker å utdanne meg til sykepleier. Jeg har passert 30, og har i alle år jobbet med salg, så har ikke noe erfaring. Anonymkode: 3bb2d...4c5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #2 Skrevet 15. juni 2020 Første steg er å ta en bachelor i sykepleie i hvert fall. Anonymkode: a1924...5b5 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #3 Skrevet 15. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går man frem for å få sin første jobb innenfor dette? Jeg har ingen erfaring, men ønsker å utdanne meg til sykepleier. Jeg har passert 30, og har i alle år jobbet med salg, så har ikke noe erfaring. Anonymkode: 3bb2d...4c5 Sjekk om du har gode nok karakterer for å komme inn der du vil. Gå il samordna opptak. Du kommer ikke inn i år så da kan løsningen evt være å jobbe for å spare penger til å ta utdanningen neste år. Husk også muligheten til å ta utdanningen: helsefagarbeider Anonymkode: 21350...dd5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #4 Skrevet 15. juni 2020 Du kan søke jobb som pleiemedarbeider. De ansetter gjerne folk som skal utdanne seg/er under utdanning til å bli sykepleier. Sjekk ledige stillinger på kommunens hjemmeside, eventuelt ring å hør om de har behov for vikarer. Anonymkode: 9e208...245
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #5 Skrevet 15. juni 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan søke jobb som pleiemedarbeider. De ansetter gjerne folk som skal utdanne seg/er under utdanning til å bli sykepleier. Sjekk ledige stillinger på kommunens hjemmeside, eventuelt ring å hør om de har behov for vikarer. Anonymkode: 9e208...245 På sykehus også? Anonymkode: 3bb2d...4c5
Gjest Løpegærn Skrevet 15. juni 2020 #6 Skrevet 15. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På sykehus også? Anonymkode: 3bb2d...4c5 Nei, ganske uvanlig med assistenter på sykehus.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #7 Skrevet 15. juni 2020 Tja på de fleste sykehus søker de assistenter/pleiemedhjelperer til helgestillinger. Søk i vei - det er alltid mangel på folk. Anonymkode: eaf79...d0e
pia mater Skrevet 15. juni 2020 #8 Skrevet 15. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tja på de fleste sykehus søker de assistenter/pleiemedhjelperer til helgestillinger. Søk i vei - det er alltid mangel på folk. Anonymkode: eaf79...d0e Aldri hørt om noe annet enn sykepleiestudenter (eller andre helsefaglige studenter) eller fagarbeidere/lærlinger som jobber på sykehus. De vil helst ha et minimumskrav av kompetanse. Som ufaglært er det enklest å få jobb i kommunehelsetjenesten. 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #9 Skrevet 15. juni 2020 Jeg forstår veldig godt hvis ikke sykehus ansetter. Jeg har vært i kontakt med et hjem for rus og psykiske pasienter, der tar dem i mot assistenter i allefall, men jeg aner ikke hvordan dette er å jobbe med 🙈 Anonymkode: 3bb2d...4c5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #10 Skrevet 15. juni 2020 1 time siden, pia mater skrev: Aldri hørt om noe annet enn sykepleiestudenter (eller andre helsefaglige studenter) eller fagarbeidere/lærlinger som jobber på sykehus. De vil helst ha et minimumskrav av kompetanse. Som ufaglært er det enklest å få jobb i kommunehelsetjenesten. Vi har hatt alt fra kunst- til økonomistudenter på min avd på sykehuset, så det er verdt et forsøk! Anonymkode: 63f91...32e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #11 Skrevet 15. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har hatt alt fra kunst- til økonomistudenter på min avd på sykehuset, så det er verdt et forsøk! Anonymkode: 63f91...32e Hvilke sykehus er det da?:) Anonymkode: 3bb2d...4c5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #12 Skrevet 15. juni 2020 Søk sommerjobb innen helsevesenet først for å se om det er noe for deg. Er den del som søker sykepleie pga et glorifisert inntrykk, og ender med å slutte ganske raskt. Anonymkode: f37fa...206 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #13 Skrevet 15. juni 2020 Du kan bli ringevikar i en bolig for psykisk utviklingshemmede f.eks. Ingen utdanning eller erfaring nødvendig. Anonymkode: 3b7ab...4c3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #14 Skrevet 15. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan bli ringevikar i en bolig for psykisk utviklingshemmede f.eks. Ingen utdanning eller erfaring nødvendig. Anonymkode: 3b7ab...4c3 Akkurat den kunne jeg ikke tenke meg! Vil da heller jobbe med eldre, psykiatrisk eller noe annet. Anonymkode: 3bb2d...4c5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #15 Skrevet 15. juni 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat den kunne jeg ikke tenke meg! Vil da heller jobbe med eldre, psykiatrisk eller noe annet. Anonymkode: 3bb2d...4c5 Ok? Boliger med bistand for psykisk utviklingshemmede er den absolutt letteste måten å få praksis innen helsevesenet. Anonymkode: 3b7ab...4c3 2
pia mater Skrevet 15. juni 2020 #16 Skrevet 15. juni 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat den kunne jeg ikke tenke meg! Vil da heller jobbe med eldre, psykiatrisk eller noe annet. Anonymkode: 3bb2d...4c5 Å jobbe med psykisk utviklingshemmede er i aller høyeste grad psykiatri. 1
Belima Skrevet 15. juni 2020 #17 Skrevet 15. juni 2020 7 minutter siden, pia mater skrev: Å jobbe med psykisk utviklingshemmede er i aller høyeste grad psykiatri. Det er stor forskjell på å jobbe med psykisk utviklinghemmede og funksjonsfriske psykisk syke. Kan ikke sammenliknes. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #18 Skrevet 15. juni 2020 2 timer siden, pia mater skrev: Aldri hørt om noe annet enn sykepleiestudenter (eller andre helsefaglige studenter) eller fagarbeidere/lærlinger som jobber på sykehus. De vil helst ha et minimumskrav av kompetanse. Som ufaglært er det enklest å få jobb i kommunehelsetjenesten. Haukeland søker stadig etter pleiemedhjelpere til helg. Men ja - det skal godt gjøres å ikke få jobb innen kommunal helsetjeneste. Anonymkode: eaf79...d0e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #19 Skrevet 15. juni 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haukeland søker stadig etter pleiemedhjelpere til helg. Men ja - det skal godt gjøres å ikke få jobb innen kommunal helsetjeneste. Anonymkode: eaf79...d0e De søker etter folk til helg ja, men; "3 kvar helg for sjukepleiarstudentar, medisinarstudentar, hjelpepleiarar og helsefagstudentar". Altså ikke Gunda fra gaten som har lyst å jobbe i helse, det kreves en viss kompetanse. Anonymkode: 43d6a...796 2
Ludovica- Skrevet 15. juni 2020 #20 Skrevet 15. juni 2020 Sykehus har pleiemedhjelpere. Men de må ha en viss erfaring fra helse og omsorg. F.eks sykehjem. Det letteste er å ta direkte kontakt med ulike sykehjem eller lignende. Det lyses sjeldent ut stillinger for ekstravakter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå