siljejenta Skrevet 15. juni 2020 #1 Skrevet 15. juni 2020 Hei Jeg er en 27 år gammel kvinne som ble mor for 2 måneder siden. I forrige uke oppdaget jeg en liten kul i brystet. Kulen er rundt 1 cm og virker rund og glatt. Det som bekymrer meg er at det virker som at kulen sitter litt fast i underlaget, men ikke i huden. Har vært hos fastlegen, hun trodde ikke det var noe farlig men henviste meg videre forsikkerhetsskyld. Jeg skal ta røntgen på onsdag men klarer ikke roe meg ned. Noen som har hatt noe lignende?
Sessan_ Skrevet 15. juni 2020 #2 Skrevet 15. juni 2020 Ja, jeg hadde dette for noen år siden. Opplevde også at fastlege mente det ikke var noe alvorlig, men ble uansett henvist til mammografi og ultralyd. Der ble det bekreftet at det var helt ufarlig, og siden tror jeg det bare forsvant av seg selv. Skjønner godt at du blir bekymret. Det er jo ikke så rart. Det ble jeg også. Men prøv å senke skuldrene og ikke bruk unødvendig energi på dette. Sannsynligvis er det helt ufarlig, og ikke noe å bekymre seg over. Om ikke så lenge kan du forhåpentligvis puste lettet ut, og bare fortsette som vanlig. ❤️
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #3 Skrevet 15. juni 2020 Jeg hadde også en sånn kul i brystet, og det viste seg å være en forhardnet melkekjertel, selv om det var 5-6 år siden jeg hadde ammet da. Den ble med tiden borte av seg selv, uten at jeg kan huske hvor lang tid det tok. Det ble undersøkt med mammografi og var harmløst. Da de skviset puppen i mammografiapparatet, spratt det ut noen dråper melk fra brystet (enda det som sagt var årevis siden amming). Dette tok de prøver av for sikkerhets skyld. Var bare melk, ikke noe farlig. Anonymkode: 4941a...217 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #4 Skrevet 15. juni 2020 Det kan være så mange ting, siden du akkurat har blitt mor er vel betent melkekjertel eller en liten fettklump det mest naturlige å tro. Det _kan_ også være et tegn på kreft, men det vil jo mammografi vise. Det her går bra, pust med magen, mest sannsynlig er det helt ufarlig, god klem ❤️ Anonymkode: ca695...9a2
siljejenta Skrevet 15. juni 2020 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2020 Tusen takk for svar dere ❤️ Skal prøve å roe ned så godt det lar seg gjøre. I forrige uke klemte jeg så mye på kulen at jeg fikk blåmerke.
Havbris Skrevet 17. juni 2020 #6 Skrevet 17. juni 2020 Lykke til på undersøkelse. Det blir vel tatt mammografi og eventuelt ultralyd. Hvis de ikke får gode nok svar på det, blir du sendt til brystdiagnostikk- der de også tar en biopsi. Pust med magen - de fleste kuler er ufarlige, og om det skulle være noe som trenger videre undersøkelser så vil du få god hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #7 Skrevet 17. juni 2020 Jeg har også hatt det (var 29 år da), tok bare ultralyd, ikke mammografi, de tok visst ikke mammografi på så unge kvinner. Fikk det trolig på grunn av nytt p-pille merke som også gjorde at jeg fikk mye større bryster. Kulen gikk bort av seg selv da jeg sluttet med p-pillene. Anonymkode: 1bab2...4f6
siljejenta Skrevet 17. juni 2020 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2020 Nå har jeg vært på ultralyd, det var heldigvis bare en fettkul 😄 Nå kan jeg endelig roe ned. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå