Gå til innhold

Noen som har prøvd Roede kurs?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

😃hjalp det deg? 

Anonymkode: 7af18...bd0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Fulgte meny til punkt og prikke, telte og veide, og brukte lettprodukter. Gikk ikke ned ett gram. Gikk også turer på 2 timer hver dag. Det er også så konkurranse i de gruppene at det er til å gråte av. Mange veiledere har kun gått ned 5 kg før de selv er blitt kursledere og har ikke kunnskap om hvordan det er å være 20 pluss kg i overvekt.

Prøv heller keto dietten.

Anonymkode: 8d370...caa

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Fulgte meny til punkt og prikke, telte og veide, og brukte lettprodukter. Gikk ikke ned ett gram. Gikk også turer på 2 timer hver dag. Det er også så konkurranse i de gruppene at det er til å gråte av. Mange veiledere har kun gått ned 5 kg før de selv er blitt kursledere og har ikke kunnskap om hvordan det er å være 20 pluss kg i overvekt.

Prøv heller keto dietten.

Anonymkode: 8d370...caa

Er ikke keto veldig vanskelig? 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke keto veldig vanskelig? 

Hva sammenligner du det med? Jeg synes keto er kjempelett. Og spiser heller det hvilken som helst dag i året enn GR. Vil jeg kunne spise meg mett på god mat som gjør meg godt og gjør meg sunn, eller vil jeg gå sulten på mat som gjør at blodsukkeret mitt går i en berg-og-dalbane? Valget er lett for meg. Jeg velger sunn mat, altså keto.

Anonymkode: ac8c0...68a

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva sammenligner du det med? Jeg synes keto er kjempelett. Og spiser heller det hvilken som helst dag i året enn GR. Vil jeg kunne spise meg mett på god mat som gjør meg godt og gjør meg sunn, eller vil jeg gå sulten på mat som gjør at blodsukkeret mitt går i en berg-og-dalbane? Valget er lett for meg. Jeg velger sunn mat, altså keto.

Tenkte det var mye å sette seg inn i, og begrenset hva man kan spise og spiser du karbohydrater så er du ikke i ketose på flere dager. Men det er ikke noe jeg har satt meg inn i, jeg skal lese meg opp på det idag 😃 

Skrevet

Har ikke GR flere ulike kurs nå, med ulike dietter? Gikk ned 15 kg på 16 uker for mange år siden, på tradisjonell lavkalori. Knallhardt, husker jeg gledet meg til min 0.0% youghurt kl 14...var SÅ sulten konstant..... Trente masse i tillegg.(spiste tilsvarende et kveldsmåltid ekstra pga dette) Var mange på gruppen som ikke gikk ned noe som helst. Som skeia ut, ikke trente, ikke kunne regne kalorier etc. Det kommer ikke "gratis" med kursavgiften! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ikke ned i vekt med GR, jeg må spise mindre enn det legges opp til der. 

Anonymkode: 98969...ce4

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk kun vært på to kursdager siden alt ble stengt ned, så egentlig har jeg vel ikke vært på kurs. Men jeg har til nå gått ned fra 81.1kg til 68.8kg siden februar. For min del fungerer det altså kjempebra! Jeg er sjeldent sulten og føler at jeg spiser mer nå enn jeg gjorde før jeg ble med 😊 Jeg spiste alt for lite grønnsaker før, så det er i hovedsak forskjellen for min del. Jeg har tidligere ikke tenkt på kalorier i det hele tatt, så jeg har lært mye om hvor kaloriene kommer fra i løpet av en dag.. om det er Roede sin fortjeneste eller at det endelig var tiden for meg - det vet jeg ikke. 

Jeg gikk samtidig som flere jeg kjenner, og det jeg ser etter at jeg begynte å lese i dette forumet er at vi har fått en kostholdsplan med lite kalorier i forhold til hva man burde i følge forumet her. Vi er ikke særlige aktive så det er grunnen, men likevel er det få kalorier. 

Det fine med Roede syns jeg er at man kan spise alt, med måte. Å kutte ut pasta, frukt og ris er vanskelig for meg.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Tuppelina skrev:

Jeg fikk kun vært på to kursdager siden alt ble stengt ned, så egentlig har jeg vel ikke vært på kurs. Men jeg har til nå gått ned fra 81.1kg til 68.8kg siden februar. For min del fungerer det altså kjempebra! Jeg er sjeldent sulten og føler at jeg spiser mer nå enn jeg gjorde før jeg ble med 😊 Jeg spiste alt for lite grønnsaker før, så det er i hovedsak forskjellen for min del. Jeg har tidligere ikke tenkt på kalorier i det hele tatt, så jeg har lært mye om hvor kaloriene kommer fra i løpet av en dag.. om det er Roede sin fortjeneste eller at det endelig var tiden for meg - det vet jeg ikke. 

Jeg gikk samtidig som flere jeg kjenner, og det jeg ser etter at jeg begynte å lese i dette forumet er at vi har fått en kostholdsplan med lite kalorier i forhold til hva man burde i følge forumet her. Vi er ikke særlige aktive så det er grunnen, men likevel er det få kalorier. 

Det fine med Roede syns jeg er at man kan spise alt, med måte. Å kutte ut pasta, frukt og ris er vanskelig for meg.. 

Så flink! Jeg veier akkurat det samme som deg før du begynte, veldig inspirerende siden jeg vil ned på samme vekt åså 😊 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, MiniMjau skrev:

Har ikke GR flere ulike kurs nå, med ulike dietter? Gikk ned 15 kg på 16 uker for mange år siden, på tradisjonell lavkalori. Knallhardt, husker jeg gledet meg til min 0.0% youghurt kl 14...var SÅ sulten konstant..... Trente masse i tillegg.(spiste tilsvarende et kveldsmåltid ekstra pga dette) Var mange på gruppen som ikke gikk ned noe som helst. Som skeia ut, ikke trente, ikke kunne regne kalorier etc. Det kommer ikke "gratis" med kursavgiften! :)

Så bra 😊 nei det må en god dose selvdisiplin til åså. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt god hjelp av Roede-kurs. Valgte varianten hvor jeg får kursleder for meg selv, for da slapp jeg å høre om alle andres problemer og utfordringer. Har prøvd det tidligere, og det hjalp meg ingen ting. 

Hadde god kjemi med kursleder, det er viktig for meg. Gikk ned ca 20 kg på et år. 

Anonymkode: 0757c...b87

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt god hjelp av Roede-kurs. Valgte varianten hvor jeg får kursleder for meg selv, for da slapp jeg å høre om alle andres problemer og utfordringer. Har prøvd det tidligere, og det hjalp meg ingen ting. 

Hadde god kjemi med kursleder, det er viktig for meg. Gikk ned ca 20 kg på et år. 

Anonymkode: 0757c...b87

Det er en god ide 😃inspirerende å høre 

Skrevet

Gikk på ett kurs som ung, gikk da ned fra 93 til 85 kg, og lå rundt der i mange år før en trøblete graviditet. Etter dette brukte jeg den gamle boken til å gå ned fra 97 til 75 kg. Funker fint for meg, viktig å fylle på godt med grønnsaker, da slipper man sulten. Lavkarbo hadde aldri gått for meg da jeg ikke ønsker å elskludere store matgrupper fra kostholdet. 

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på roedekurs tre ganger med et par års mellomrom. Gikk ned 8, 11 og 15kg. Men det kommer jo seilende tilbake igjen. Har lest en del om slanking i ettertid og det ser jo ut til at de aller fleste går opp igjen og at de som ikke gjør det lever på veldig få kalorier, altså på slanker'n resten av livet. Jeg blir litt demotivert av det og vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre lenger. Men ja, Roede funker greit til å gå ned i vekt. Hvis du ikke kan så mye om slankende kosthold er det spesielt nyttig. For meg var der veiingen og at endringen i vekt blir lest opp høyt for gruppa som holdt meg igang.

Anonymkode: 7eb18...7c7

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på Grethe Roede for en god del år siden, og opplevde det som utrolig demotiverende. Følte meg utsultet og energiløs hele tiden, og gikk bare ned 200 gram første uka. Det er altfor lite til at jeg gidder å forstsette. Men da jeg gikk på lavkarbodiett noen år senere, gikk jeg ned 4 kg første uka, for deretter å gå ned 1 til 1,5 kg pr. uke til jeg nådde idealvekten. Og der ligger jeg fortsatt nå seks år senere. Jeg mistet hverken energi eller livsgnist slik jeg gjorde på Roede-opplegget. Ingen klarer å leve på svært kalorifattig mat a'la Roede over tid, og derfor tror jeg såpass mange sliter med å opprettholde vekta.Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor både helsemyndigheter og folk ellers fortsatt sverger til lavkalorimodellen, for hvor mange klarer å leve resten av livet på lite kalorier?

Anonymkode: 2331a...cee

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har gått på roedekurs tre ganger med et par års mellomrom. Gikk ned 8, 11 og 15kg. Men det kommer jo seilende tilbake igjen. Har lest en del om slanking i ettertid og det ser jo ut til at de aller fleste går opp igjen og at de som ikke gjør det lever på veldig få kalorier, altså på slanker'n resten av livet. Jeg blir litt demotivert av det og vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre lenger. Men ja, Roede funker greit til å gå ned i vekt. Hvis du ikke kan så mye om slankende kosthold er det spesielt nyttig. For meg var der veiingen og at endringen i vekt blir lest opp høyt for gruppa som holdt meg igang.

Anonymkode: 7eb18...7c7

Jeg gikk ned 35 kilo for 8 år siden, vekten har ikke kommet tilbake og jeg spiser normalt og er sjelden sulten. Har også vært gravid, gått opp 20 kilo og kiloene bare rant av. Jeg tror at dersom man går ned, må man prøve hardt å holde seg på den vekta en stund. Kroppen kommer til å kjempe for å få vekta tilbake til "normalen", så man må liksom få en ny normal. Så stabiliserer det seg og den nye vekta blir normalen. Det er vel derfor jeg lett gikk ned etter fødsel, 20 kg + var ikke lenger normalen for kroppen. 

Anonymkode: 98969...ce4

AnonymBruker
Skrevet
På 16.6.2020 den 12.56, Tuppelina skrev:

Og dette er selvfølgelig en av grunnene til at det fungerer på sikt. Man lærer å ta kloke valg, samtidig som man kan spise helt vanlig :) 

Anonymkode: 67491...f36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Var utrolig skuffet, dårlig oppfølging og kunnskapsløs kursholder. Følte meg rett og slett lurt. Aldri igjen!

Anonymkode: bf1d0...15b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har prøvd GR-kurs. Penger ut vinduet. Gikk ikke ned og jeg ble bare fortalt at jeg hadde spist mer enn jeg gjorde, eller at jeg hadde målt feil. Jeg er ikke en idiot. Jeg telte alt og fulgte opplegget til punkt og prikke. Jeg var sulten hele tiden. 

Senere prøvde jeg heller keto. Helt gratis og jeg kunne spise meg mett på god mat. Vips, så gikk jeg ned 30 kg uten problemer og har holdt meg der siden. 

AnonymBruker
Skrevet
På 16.6.2020 den 22.35, Kvekk skrev:

Gikk på ett kurs som ung, gikk da ned fra 93 til 85 kg, og lå rundt der i mange år før en trøblete graviditet. Etter dette brukte jeg den gamle boken til å gå ned fra 97 til 75 kg. Funker fint for meg, viktig å fylle på godt med grønnsaker, da slipper man sulten. Lavkarbo hadde aldri gått for meg da jeg ikke ønsker å elskludere store matgrupper fra kostholdet. 

Så flink  😊 nei jeg lavkarbo er ikke noe for meg heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...