Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg leverer oppsigelse, har jeg krav på å jobbe ut oppsigelsestiden om jeg vil, eller kan arbeidsgiver be meg fratre så fort han har erstatter klar?

Anonymkode: c392a...7af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har både rett og plikt til å jobbe ut oppsigelsestiden, om ikke dere blir ENIGE om noe annet. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg leverer oppsigelse, har jeg krav på å jobbe ut oppsigelsestiden om jeg vil, eller kan arbeidsgiver be meg fratre så fort han har erstatter klar?

Anonymkode: c392a...7af

Du kan bli bedt om å fratre umiddelbart, kommer helt ann på type jobb og hvor du eventuelt skal begynne. Du har krav på lønn ut oppsigelsestiden din uansett hva utfallet blir

Anonymkode: 24c1b...caf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Du har både rett og plikt til å jobbe ut oppsigelsestiden, om ikke dere blir ENIGE om noe annet. 

kommer ann på type jobb, på min arbeidsplass må vi fratre umiddelbart om vi f.eks skal begynne hos en konkurrent, det er ikke uvanlig. 

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

kommer ann på type jobb, på min arbeidsplass må vi fratre umiddelbart om vi f.eks skal begynne hos en konkurrent, det er ikke uvanlig. 

Greit nok, men hørtes ikke ut som det var saken her. Og isåfall så skal det ha blitt avtalt i kontrakten. 

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet

Arbeidsgiver har lønnsplikt og arbeidstaker har arbeidsplikt.

Kun arbeidsgiver kan frita den ansatte fra arbeidsplikt.
Kun arbeidstaker kan frita arbeidsgiver fra lønnsplikt.

I noen bransjer er det normalt at arbeidsgiver fritar arbeidstaker for arbeidsplikt samtidig som de har lønnsplikt. Dette er ikke uvanlig der hvor det er høy konkurranse om arbeidstakerene og en ønsker å hindre at en konkurrent får tilgang til mer informasjon enn nødvendig.

Men normalt sett er dette noe man kan forhandle om. Om man er i posisjon til å forhandle da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...