Gå til innhold

Så noe ekkelt i jordbæråkeren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her i bygda leier bonden inn polakker som bor i brakker i kummerlige forhold i sesongen. Og der jordbæråkerne er har de satt ut en do. Den er så liten at det ikke er vask der kan man se. Tenker bare fy så ekkelt, der er de hele dagen å plukker jordbær, setter seg på ramma i ny og ne og får ikke vasket hendene? 

Anonymkode: 5cb38...ca9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det likevel er innlagt vann og blir benyttet håndsprit i tillegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg du kontakter Mattilsynet.

Anonymkode: f0a42...b87

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Det der er nok dessverre mer vanlig enn vi ønsker å tro. Vask ALLTID frukt og bær

Anonymkode: 4ab6a...981

• Liker 12
Skrevet

Sannsynligvis har de sprit. Men uansett så skyller man jordbærene før man spiser dem... rett før, ellers blir de vasne. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel normalt.

Anonymkode: a27c7...d1c

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig. Mange steder han de ikke do en gang men tisser i skogkanten. Og selv om de hadde hatt vann er det jo masse undersøkelser som viser at skremmende mange menn dropper håndvask etter toalettbesøk 😅😉 

Anonymkode: e4453...c98

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Sannsynligvis har de sprit. Men uansett så skyller man jordbærene før man spiser dem... rett før, ellers blir de vasne. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vanlig. Mange steder han de ikke do en gang men tisser i skogkanten. Og selv om de hadde hatt vann er det jo masse undersøkelser som viser at skremmende mange menn dropper håndvask etter toalettbesøk 😅😉 

Men å skylle jordbær i vann fjerner ikke tarmbakterier. Tenker jo spesielt på om de bæsjer. Jordbær har så ru overflate at jeg tviler på det har noe særlig for seg å skylle i vann. Grøss 🤢

Anonymkode: 5cb38...ca9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har lest om dette tidligere? Samme gjelder forresten all frukt og grønt som blir importert. Inkludert feks mais på hermetikk... Mais blir ofte varmebehandlet i utlandet, her spiser vi det bare 😅

Anonymkode: 661eb...a60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg bær i vann med eddik i 10 min. Fjerner det meste 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips!

Anonymkode: f3bf1...3f5

Skrevet
4 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Selvfølgelig gjør man det, for å skylle bort jord og støv, men man kan ikke skylle bort E.coli og salmonella med kaldt vann...

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir det ikke eddiksmak av bæra da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Gullik skrev:

Blir det ikke eddiksmak av bæra da?

Nei. Trodde også det da jeg fikk tipset men smaker ingenting 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg har lest om dette tidligere? Samme gjelder forresten all frukt og grønt som blir importert. Inkludert feks mais på hermetikk... Mais blir ofte varmebehandlet i utlandet, her spiser vi det bare 😅

Haha, hermetisering innebærer jo varmebehandling over tid, så du kan være helt trygg på at hermetisk mais er varmebehandlet. 

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering. Tilbakemeldinger tas på Pm eller på Ris og ros. Elaine Marley, mod.

Gjest Villfisker
Skrevet

Æsj. Jeg skal i hvert fall ikke kjøpe bær

AnonymBruker
Skrevet
På 15.6.2020 den 15.36, AnonymBruker skrev:

All hermetikk blir heldigvis varmebehandlet. Altså, alt blir varmebehandlet før det hermetiseres. Dette for å drepe eventuelle såkalt anaerobe bakterier (bakterier som lever i luft-tette miljøer). Så hermetikk er trygt akkurat idet du tar det ut av boksen.

Anonymkode: 4146e...1b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...